Με ανακοίνωση έκπληξη σήμερα 21 Νοεμβρίου 2011, η Hispania Racing Team, ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με τον Pedro de la Rosa για 2 χρόνια. Ο 40χρονος οδηγός αφήνει την θέση δοκιμαστή που είχε στην McLaren για την επιστροφή στην αγωνιστική δράση.
Η καριέρα του με λίγα λόγια
Ο de la Rosa έχει αρκετή εμπειρία στην Φόρμουλα 1. Ξεκινά το 1998, ως δοκιμαστής της Jordan Grand Prix. Την επόμενη σεζόν μετακομίζει στην Arrows και κάνει το ντεμπούτο του στο Αυστραλιανό Grand Prix, μάλιστα αυτό το ντεμπούτο συνοδεύεται από είσοδο στην βαθμολογούμενη 6αδα! Παίρνει πολλά μαθήματα από τον πολύ πιο έμπειρο team mate του, Toranosuke Takagi, μάλιστα είναι γρηγορότερος του σε πολλούς αγώνες. Το 2000 έρχεται στην Arrows ο Jos Verstappen. Με τον Ολλανδό θα έχουν μια πολύ καλή συνεργασία και θα ανεβάσουν την Arrows στην 7η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών! Ο Ισπανός θα πάρει 2 βαθμούς, δυο 6ες θέσεις στο Γερμανικό και στο Ευρωπαϊκό Grand Prix. Τo 2001 έρχεται η μετακίνηση του στην Jaguar, δίπλα στον Eddie Ervine. 2ετες το συμβόλαιο όμως όχι η καλύτερη κίνηση όπως αποδεικνύει η ιστορία. Ο Ισπανός θα πάρει 3 βαθμούς το 2001 και κανέναν το 2002. Στο τέλος της σεζόν 2002 η Jaguar δεν ανανεώνει το συμβόλαιο του.
Το 2003 έρχεται η πρόταση της McLaren να γίνει δοκιμαστής της ομάδας. Το 2005 θα οδηγήσει στο Μπαχρέιν καθώς ο Juan Pablo Montoya είχε τραυματίσει τον ώμο του σε ατύχημα με ποδήλατο. Σ αυτόν τον αγώνα ο Pedro θα τερματίσει 5ος και θα κάνει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα! Στις 11 Ιουλίου του 2006, θα αναβαθμιστεί σε δεύτερο οδηγό της McLaren, μετά την φυγή του Juan Pablo Montoya στην Αμερική και το Nascar. Θα οδηγήσει για 8 αγώνες και θα πάρει 19 βαθμούς. Μάλιστα στην Ουγγαρία του 2006 θα πανηγυρίσει το πρώτο και μοναδικό βάθρο της καριέρας του (2ος πίσω από τον Button – Honda) σε έναν τρελό αγώνα!
Το 2007 θα είναι μια σεζόν που η McLaren έχει 2 εκρηκτικούς οδηγούς στο line up της. Οι Fernando Alonso και Lewis Hamilton διαλύουν τον ανταγωνισμό στο πρώτο μισό της σεζόν και διεκδικούν το πρωτάθλημα. Όμως η ιστορία γράφεται στην πολιτική της Φόρμουλα 1. Οι Alonso και de la Rosa, φέρνουν στο φώς της δημοσιότητας στοιχεία για βιομηχανική κατασκοπία της McLaren κατά της Ferrari, από τον Βρετανό μηχανικό της Ιταλικής ομάδας, Mike Coughlan. Τα πειστήρια οδηγούν την FIA σε αποκλεισμό της McLaren από την κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών του 2007 και χρηματική ποινή 100 εκατομμύρια $. Παρά τις εξελίξεις ο de la Rosa παραμένει στην ομάδα μέχρι το 2009. Μάλιστα στην εκκίνηση της σεζόν 2008 ψηφίζεται ως πρόεδρος της ένωσης οδηγών Φόρμουλα 1 (GPDA).
Το 2010 έρχεται η ευκαιρία του να επιστρέψει στην αγωνιστική δράση ως οδηγός της Sauber, δίπλα στον εκρηκτικό Kamui Kobayashi. Θα οδηγήσει σε 14 αγώνας με την Ελβετική ομάδα και θα πάρει 6 βαθμούς (μια 6η θέση). Στην συνέχεια έγινε οδηγός εξέλιξης των ελαστικών της Pirelli, που επέστρεψε στην Φόρμουλα 1.
Στις 9 Μαρτίου του 2011 επιστρέφει ξανά στην οικογένεια της McLaren ως δοκιμαστής. Το ατύχημα του Sergio Perez στο Grand Prix του Μονακό, αναγκάζει τον Peter Sauber, να ζητήσει τις υπηρεσίες του για το Καναδικό Grand Prix. Η McLaren του το επιτρέπει. Ο Ισπανός θα τερματίσει 12ος στον τελευταίο του αγώνα στην Φόρμουλα 1… μέχρι τον επόμενο!
Τι να περιμένουμε στην επιστροφή του
Ο Colin Colles, αφεντικό της HRT δήλωσε ότι ο Pedro είναι αυτό που χρειάζεται η Hispania Racing Team για να προχωρήσει μπροστά. Όντως αυτό χρειάζεται εμπειρία. Ο Ισπανός είναι ένας άνθρωπός που έχει δουλέψει σε υψηλό επίπεδο και έχει βοηθήσει στην εξέλιξη αυτοκινήτων – πρωταθλητών, με την συνεργασία του με ένα ταλέντα στο οδηγικό line up (πιθανότατα τον Jean Eric Vergne, μιας και ο Daniel Ricciardo οδεύει προς Toro Rosso) θα ανεβάσει την HRT σε ομάδα που θα μπορεί να κοιτάξει στα μάτια την Caterham του χρόνου και γιατί όχι κάτι παραπάνω!
Κλείνοντας ευχή για κάθε επιτυχία στον Pedro, έναν 40αρη που θα μάθει μπάλα στους νεότερους!
Εδώ η επίσημη ανακοίνωση της Ισπανικής ομάδας:
http://www.hispaniaracing.com/news.php?nid=583
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify