Απόλυτος κυρίαρχος για ακόμα ένα σκέλος ήταν ο Kalle Rovanpera ο οποίος μετά το πέρας της τρίτης ημέρας του Rally Λετονίας είναι ο πρωτοπόρος στην γενική κατάταξη. Sebastien Ogier και Martins Sesks συμπληρώνουν την τριάδα, ολιγόλεπτη διακοπή στην 14η ειδική, προβλήματα με την τηλεοπτική μετάδοση σε αρκετές ειδικές του απογεύματος.
Αρκετά δαιδαλώδες ήταν το τρίτο σκέλος του Rally Λετονίας. Τα πληρώματα των τριών κατηγοριών κατηφόρισαν νότια και στις πόλεις Kuldiga και Liepaja, που η τελευταία αποτελεί και την βάση του αγώνα. Από τις οκτώ ειδικές διαδρομές μόλις η μια ήταν διπλού περάσματος με την απόσταση που κλήθηκαν να καλύψουν οι οδηγοί να ανέρχεται στα 104 χιλιόμετρα. Κατά την διάρκεια των ειδικών του απογεύματος, υπήρξε πρόβλημα με το αεροπλάνο το οποίο μεταφέρει το σήμα στους τηλεοπτικούς δέκτες. Έτσι οι τηλεθεατές έβλεπαν ζωντανούς χάρτες με τους οδηγούς να πραγματοποιούν το πέρασμα τους.
Σε παράσταση για έναν ρόλο εξελίχθηκε η τρίτη και προτελευταία ημέρα του Rally Λετονίας. Αυτόν τον ρόλο τον έπαιξε εξαιρετικά ο Kalle Rovanpera, με τον Φινλανδό δις παγκόσμιος πρωταθλητή να ηγείται στην γενική κατάταξη και να βρίσκεται μια ανάσα από το να γίνει ο πρώτος νικητής του νεοσύστατου αυτού αγώνα. Καθ’ολη την διάρκεια της ημέρας άνοιγε σταθερά την διαφορά από τους διώκτες του και προς το τέλος του σημερινού σκέλους κινήθηκε φυλαγμένα προκειμένου να φυλάξει τα ελαστικά του. Επιπλέον δεν είχε κανένα απολύτως παράπονο όσον αφορά την πρόσφυση του εδάφους.
Sebastien Ogier-Martins Sesks σημειώσατε 1! Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, αν και συνάντησε σθεναρή αντίσταση στην αρχή από τον νεαρό Λετονό της Μ-Sport WRT,τον προσπέρασε σχετικά γρήγορα και πέρασε στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος της σημερινής ημέρας. Πλέον επικεντρώνεται στους επιπλέον βαθμούς της Super Sunday και της Power Stage την Κυριακή αλλά και στην μάχη που έχει να δώσει με τον Sesks για την κατάληψη της δεύτερης θέσης στην γενικής κατάταξη.
O Martins Sesks πέρα από τον άμεσο ανταγωνιστή του για την δεύτερη θέση Sebastien Ogier, o Λετονός αρχίζει να αισθάνεται την καυτή ανάσα (και) του Ott Tanak, που τον ακολουθεί στην τέταρτη θέση και σε μικρή χρονικά απόσταση από το χαμηλό σκαλί του βάθρου. Όντας ένας εκ των διεκδικητών του τίτλου έχει κάνει μια σχετικά καλή συγκομιδή βαθμών. Κατά την διάρκεια της 14ης ειδικής διαδρομής σταμάτησε στο σημείο όπου λίγο νωρίτερα είχε έξοδο ο Elfyn Evans και έκανε κάποιες επισκευές στο Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. Όταν έφτασε στο stop control εκτόξευσε μύδρους κατά της ασφάλειας του αγώνα.
“Νομίζω αυτό περιγράφει ακριβώς πως είμαστε σε ασφαλή χέρια όσον αφορά την ασφάλεια του αγώνα. Μάλλον έτρωγαν ένα ωραίο γεύμα και ένα καλό κρασί όταν στις κάμερες μπορούσατε να δείτε ότι ο δρόμος είναι κλειστός και έρχεται ένα αυτοκίνητο. Μπράβο στην ασφάλεια, πραγματικά μας φροντίζετε. Είμαστε εντάξει αλλά μπορούσατε να δείτε ότι ο δρόμος είναι κλειστός και το race control να συνεχίζει να λειτουργεί. Ελπίζω το κρασί να ήταν καλό”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ott Tanak.
Στην υπερειδική που έκλεισε το Σάββατο, ο Tanak χτύπησε με δύναμη πάνω σε μια αχυρόμπαλα μετά το άλμα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει να χάσει την θέση του από τον Fourmaux. Τελικώς κατάφερε να παραμείνει τέταρτος, χάνοντας ωστόσο σχεδόν 16 δευτερόλεπτα. Η ζημιά προκλήθηκε είτε από σπασμένο σύστημα μετάδοσης είτε από σπασμένο κιβώτιο ταχυτήτων, όπως είπε ο ίδιος στο stop control.
Ο Adrien Fourmaux ξεκίνησε την τρίτη ημέρα του Rally Λετονίας με απώτερο σκοπό να κρατήσει πίσω του τον Ott Tanak. Ωστόσο ο Γάλλος ήταν ανήμπορος από ένα σημείο και μετά να ακολουθήσει τον φρενήρη ρυθμό του Εσθονού. Ο Γάλλος οδηγός της M-Sport δεν πίεσε ιδιαίτερα και κάπως έτσι επέστρεψε στο Service Park στην Liepaja έκτος γενικής,
Τα άλλα δύο πληρώματα της Toyota Gazoo Racing, οι Elfyn Evans και Τakamoto Katsuta ολοκλήρωσαν το σκέλος του Σαββάτου στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα. Όλα έδειχναν πως ο Ιάπωνας θα έδινε μάχη μέχρις εσχάτων με τον Adrien Fourmaux, αλλά κατά το πρώτο πέρασμα από την “Vecpils” ο Ιάπωνας οδηγός έχασε την υδραυλική υποβοήθηση, κάτι που το κόστισε τρεις θέσεις στην κατάταξη. Στο δεύτερο loop ο Evans χτύπησε με δύναμη μια διαφημιστική πινακίδα και την έριξε κάτω, χάνοντας μερικά δευτερόλεπτα τα οποία όπως αποδείχθηκε στην συνέχεια ήταν άνευ σημασίας.
Όγδοος βρίσκεται ο Thierry Neuville. Αν και η (εσκεμμένη) απώλεια χρόνου του Esapekka Lappi στην τελευταία ειδική της Παρασκευής, βελτίωσε κάπως την θέση εκκίνησης του Βέλγου τόσο σήμερα, όσο και αύριο ο καθαρισμός του δρόμου για τα υπόλοιπα πληρώματα παραμένει ψηλά στην ημερήσια διάταξη του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος οδηγών. Παρόλα αυτά από την δέκατη θέση γενικής ανέβηκε στην όγδοη, χάνοντας κάτι περισσότερο από ένα λεπτό στην διάρκεια του Σαββάτου. Από εκεί και πέρα στρέφει την προσοχή του σε Super Sunday και Power Stage, όπου θα κοιτάξει να μετριάσει την όποια χασούρα.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα ολοκλήρωσε το έτερο πλήρωμα της M-Sport WRT, Gregoire Munster, ο οποίος συνεχίζει να μαζεύει πολύτιμες εμπειρίες και να γράφει αγωνιστικά χιλιόμετρα στην μεγάλη κατηγορία. Παρόλα αυτά ο Λουξεμβουργιανός αντιμετώπισε κάποια θέματα με τον κινητήρα του Ford Puma Rally1 Hybrid.
Ο όγδοος γύρος του φετινού πρωταθλήματος ολοκληρώνεται την Κυριακή 21 Ιουλίου, με τέσσερις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 64,08 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Την αυλαία θα ανοίξει η “Krogzemji 1” στις 08:55 το πρωί
Η κατάταξη μετά το τέλος της τρίτης ημέρας
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify