Δεν πρόλαβαν να περάσουν καλά καλά 3 μέρες από την ανακοίνωση της Mini πως διακόπτει την εργοστασιακή εμπλοκή της στο WRC και ήρθε να προστεθεί στη λίστα και ο ιστορικότερος ίσως κατασκευαστής του θεσμού, η Ford. Αυτό μετατρέπει την M-Sport ουσιαστικά σε ιδιωτική ομάδα ενόψει 2013, με την μετακίνηση του Latvala στην VW να είναι πλέον σίγουρη, ενώ ανοίγει και το ενδεχόμενο ο Petter Solberg να πλαισιώνει τον Hirvonen στην Citroen.
΄΄Η Ford έχει μακρόχρονη και πολύ επιτυχημένη παρουσία στο WRC και η απόφαση δεν ήταν καθόλου εύκολη΄΄ δήλωσε ο Roelant de Waard, υψηλόβαθμο στέλεχος της Ford Europe. ΄΄Στη δεδομένη στιγμή, όμως, καταλήξαμε πως είναι καλύτερο για την εταιρεία να μειώσουμε την εμπλοκή μας με το WRC ώστε να αυξηθούν οι πόροι για άλλους τομείς.΄΄.
Η συνεργασία της M-Sport του Malcolm Wilson και της Ford είναι μια από τις πιο επιτυχημένες στην ιστορία του πρωταθλήματος, μετρώντας 208 βάθρα, 52 νίκες και 2 συνεχόμενους τίτλους κατασκευαστών (2006-2007) από το 1997. Από την ερχόμενη σεζόν η M-Sport θα συμμετέχει με τα Fiesta RS WRC στο πρωτάθλημα και αναμένεται να έχει μηχανολογική υποστήριξη από την Ford, όμως θα είναι ουσιαστικά ιδιωτική ομάδα με ότι σημαίνει αυτό. ΄΄Η οριστικοποίηση του προγράμματός μας για το 2013 είναι η πρώτη μας προτεραιότητα και μια πρόκληση που όλοι εδώ περιμένουν.΄΄ είπε πάνω στο θέμα ο Wilson. ΄΄Μετά από αυτό μπορούμε να ξανακοιτάξουμε τις επιλογές μας και να κάνουμε αυτό που νομίζουμε καλύτερο για το μέλλον. Προσωπικά, θέλω να συνεχίσουμε την εξέλιξη ώστε να εξασφαλίσουμε καλές εμφανίσεις και αποτελέσματα στα επόμενα χρόνια για την Ford. Πρέπει να συνεχίσουμε τη δουλειά που ξεκίνησε αυτόν τον Μάρτιο για την βελτίωση του Fiesta RS WRC και να είμαστε έτοιμοι για το 2013. Επιπλέον θα είμαστε σε στενή επαφή με τους συναδέλφους μας στην Ford Racing για την ολοκλήρωση του Fiesta R5 που αναμένεται μέσα στο 2013 και την βελτίωση της R2 έκδοσης που παραμένει πολύ σημαντική κυρίως σε εγχώρια πρωταθλήματα ανά τον κόσμο.΄΄.
Ο Wilson φαίνεται πως καταλαβαίνει την απόφαση, ενώ εξυμνεί και την παρουσία της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια. ΄΄208 τερματισμοί στο βάθρο, 156 συνεχόμενοι αγώνες στους βαθμούς και 52 νίκες σε 225 συμμετοχές μαζί με τους δύο τίτλους που κατακτήσαμε αποδεικνύουν την δουλειά και την αφοσίωση όλων. Θέλω να ευχαριστήσω την Ford Europe για την φανταστική υποστήριξή της και την πίστη που έδειξε στην ομάδα σε αυτά τα 16 χρόνια. Καταλαβαίνουμε πως αυτή η δύσκολη απόφαση έπρεπε να παρθεί για το καλό των εργαζομένων της Ford, δεχόμαστε την τωρινή οικονομική κατάσταση και ελπίζουμε η συνεργασία μας να συνεχιστεί και στο μέλλον.΄΄.
Απομένει να δούμε ποια θα είναι αντίδραση του νέου promoter του θεσμού, της Red Bull, ενώ δεν είναι απίθανο η ομάδα να μην ακολουθήσει ολόκληρο το πρωτάθλημα του χρόνου, εκτός κι αν καταφέρει να βρει τις απαιτούμενες χορηγίες.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify