Με τις αλλαγές στους κανονισμούς που θέσπισε η FIA το 2011 για το WRC οι διοργανωτές ήλπιζαν ότι θα μπορούσαν επιτέλους να προσελκύσουν νέους κατασκευαστές στο θεσμό, μετά από χρόνια ξηρασίας στο πρωτάθλημα. Η αρχή έγινε με την είσοδο της Mini το 2011, που δυστυχώς για τους φίλους του σπορ δεν ανταπεξήλθε στις προσδοκίες που δημιούργησε στην πρώτη της χρονιά, και αργότερα με την VW, η οποία θα έχει από το 2013 κανονική εμπλοκή στο πρωτάθλημα.
Οι φήμες περί επιστροφής της Lancia διαψεύστηκαν τελικά από τον Biasion, ο οποίος υποστήριξε ότι δεν είπε ποτέ κάτι τέτοιο. Υπάρχουν όμως τις τελευταίες εβδομάδες πολλά δημοσιεύματα που προμηνούν την επιστροφή ενός άλλου κατασκευαστή, λιγότερο γνωστού από την θρυλική Lancia. Το γερμανικό Auto Motor und Sport δημοσίευσε διάφορα άρθρα, με θέμα την εξέλιξη ενός αγωνιστικού i20 από τους Κορεάτες. Σύμφωνα με το περιοδικό, η Hyundai έχει ήδη αποφασίσει την εμπλοκή της, έχοντας ως στόχο τον άμεσο ανταγωνισμό με την VW, την οποία θεωρούν ως την εταιρεία-στόχο στα αυτοκίνητα παραγωγής. Επίσης, υποστηρίζει ότι οι συμφωνίες με τους προμηθευτές των μηχανικών μερών έχουν ήδη κλείσει, χωρίς να αναφέρει ποιοι είναι αυτοί.
Οι φήμες περί πιθανής εμπλοκής της Hyundai στο θεσμό είχαν αρχίσει όταν οι Κορεάτες παρουσίασαν το Veloster Rally Cross, το οποίο συμμετέχει στο αμερικάνικο πρωτάθλημα. Ακόμη, σημαντικό ρόλο φαίνεται ότι έχει παίξει και η προσπάθεια αλλαγής σελίδας της εταιρείας, που θέλει να ξεφύγει από τη φιλοσοφία του μέσου κατασκευαστή που είχε και στοχεύει σε πιο νεανικό κοινό πλέον.
Η τωρινή κατάσταση του WRC έχει αποτρέψει τα ηγετικά του στελέχη από το να σχολιάσουν τα δημοσιεύματα, αλλά είναι σίγουρο ότι η είσοδος ενός ακόμα φιλόδοξου κατασκευαστή μόνο καλό μπορεί να κάνει στο πρωτάθλημα. ΄΄Όσο αυξάνονται οι κατασκευαστές τόσο πιο ηχηρό θα είναι το μήνυμα που στέλνουμε: το WRC ακόμα προσελκύει πολύ ενδιαφέρον και δεν πρέπει να το αμελήσουμε. Το σπορ με τέτοιες ενέργειες γίνεται πιο δυνατό.΄΄ είπε χαρακτηριστικά ο Malcolm Wilson, επικεφαλής της Ford M-Sport.
Η προηγούμενη εμπλοκή της Hyundai μπορεί να χαρακτηριστεί ως αξιοπρεπής. Υπήρχαν κάποιες ωραίες στιγμές, με αποκορύφωμα την τέταρτη θέση του Alister McRae στη Μεγάλη Βρετανία το 2001 σε τρομερά δύσκολες συνθήκες, και γενικότερα η απόδοση του Accent WRC μπορεί να μην πλησίαζε τους κορυφαίους συνδυασμούς, όμως είχε μια σταθερότητα που βοηθούσε σε καλά αποτελέσματα. Το 2002 η ομάδα κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση στο κατασκευαστών, την καλύτερη στη σύντομη σταδιοδρομία της, αφήνοντας πίσω κατασκευαστές όπως η Mitsubishi και η Skoda. Από το bucket του Accent πέρασαν ορισμένα μεγάλα ονόματα του χώρου, όπως αυτά των Juha Kankkunen, Armin Schwarz, Freddy Loix και Kenneth Eriksson.
Το ζήτημα εμπλοκής της κορεάτικης ομάδας στο θεσμό θα συζητηθεί στο παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού στις 15 Ιουνίου, μαζί με τα υπόλοιπα θέματα που κλονίζουν το WRC.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify