Γεννήθηκε στη Μαδρίτη της Ισπανίας την 12η Απριλίου 1962.Ο Carlos Sainz Cenamor,όπως είναι το πλήρες του όνομα,ήταν γόνος πλούσιας οικογένειας και πέρασε ευχάριστα παιδικά χρόνια.
Από μικρός έδειξε κλίση στον αθλητισμό και στα αυτοκίνητα.Είναι χαρακτηριστικό της μανίας του αυτής που στα εφηβικά του χρόνια έπαιρνε κρυφά τα κλειδιά απ΄τα αυτοκίνητα των επισκεπτών που έρχονταν σπίτι του.Στη συνέχεια έτρεχε μια αυτοσχέδια διαδρομή στον κήπο του χρονομετρώντας την και οι επισκέπτες απορούσαν πως άδειαζαν τα ρεζερβουάρ.
Μεγαλώνοντας ασχολήθηκε με το σκουός όπου και κατέκτησε το Ισπανικό Πρωτάθλημα.Ταυτόχρονα έδειχνε αγάπη και στο ποδόσφαιρο και όνειρο του ήταν να παίξει στην αγαπημένη του ομάδα,τη Ρεάλ Μαδρίτης.
Όταν τέλειωσε το σχολείο του αγόρασαν οι γονείς του ένα Renault 5 TS.Mε αυτό πήγαινε στο Πανεπιστήμιο όπου σπούδαζε νομικά αλλά σύντομα παράτησε τις σπουδές του όπως και το σκουός και φτιάχνοντας το αυτοκίνητο του στοιχειωδώς,άρχισε να τρέχει σε τοπικούς αγώνες.
Δεν άργησαν να έρθουν οι διακρίσεις και η πρόταση της Seat να οδηγήσει ένα Panda 1000.Παράλληλα ο Sainz έτρεχε και σε αγώνες πίστας αλλά όταν η Renault Ισπανίας του πρόσφερε ένα Renautl RS Turbo,τα ράλι τον κέρδισαν οριστικά.
Mε τη Renault βγήκε δύο φορές 2ος στο Πρωτάθλημα Ισπανίας και το 1987 τον πρόσεξε η Ford όπου και του πρότεινε να οδηγήσει ένα εργοστασιακό Ford Sierra RS Cosworth στο Rally Portugal εκείνης της χρονιάς.Αυτή ήταν και η πρώτη εμφάνιση του Carlos στο WRC.
1987-1988
Στην Πορτογαλία ο Sainz εντυπωσίασε με το καλημέρα όταν και κέρδισε την εναρκτήρια ειδική διαδρομή.Έδωσε μάχες με μεγάλα ονόματα της εποχής,όπως τον Markku Alen αλλά εγκατέλειψε από turbo ενώ ήταν 3ος στη γενική κατάταξη.Έκανε άλλους 2 αγώνες εκείνη τη χρονιά και το καλύτερο του αποτέλεσμα ήταν η 7η θέση στην Κορσική.Ταυτόχρονα κέρδισε με τη Ford το Πρωτάθλημα Ισπανίας,κατόρθωμα που επανέλαβε και τo επόμενο έτος.
Το ΄88 πέρα από Πρωταθλητής Ισπανίας,ο “El Matador”(=ταυρομάχος) όπως είναι το προσωνύμιο του,συμμετείχε και σε 5 αγώνες του WRC.Kαλύτερες του επιδόσεις ήταν 2 πέμπτες θέσεις σε Κορσική και Σαν Ρέμο.
Όμως ο επίσης νεοφερμένος team mate του,Didier Auriol,είχε κερδίσει στην Κορσική με ίδιο αυτοκίνητο και βγήκε 3ος στη Φινλανδία.Έτσι ο Cesare Fiorio της πρωταγωνίστριας εκείνη την περίοδο Lancia,πρόσφερε συμβόλαιο στον Γάλλο για την επόμενη χρονιά.Ο Sainz απογοητεύτηκε γιατί ήξερε ότι δεν υστερούσε σε ταχύτητα απ΄τον Auriol αλλά διάφορα προβλήματα τον απέτρεψαν απ΄το να έχει καλύτερα αποτελέσματα.
1989-1992
Tην ταχύτητα του Sainz εκτίμησε ο Ove Andersson και του πρότεινε να τρέξει σε επιλεκτικούς αγώνες του ΄89 με την Toyota,δίπλα στον δις ακόμα τότε πρωταθλητή Juha Kankkunen.Ο Sainz ταλαιπωρήθηκε από ατυχίες και μηχανικά προβλήματα στην αρχή της χρονιάς αλλά στη Φινλανδία με εξαιρετική εμφάνιση πήρε το 1ο βάθρο της καριέρας του τερματίζοντας 3ος.Στον τελευταίο αγώνα,το Rally RAC όπως ονομαζόταν τότε ο αγώνας της Βρετανίας,ο Carlos παραλίγο να πάρει την 1η του νίκη αλλά ένα μηχανικό πρόβλημα πριν τον τερματισμό τον περιόρισε στη 2η θέση.
Ωστόσο οι επιδόσεις του έπεισαν το αφεντικό της Toyota να τον εμπιστευτεί και την επόμενη χρονιά προσφέροντας του μάλιστα πλήρη εμπλοκή ως νο1 οδηγό μια και ο Kankkunen αποχώρησε για τη Lancia.
O Sainz εξέλιξε και έστησε την Toyota Celica GT-4 στα μέτρα του και μ΄αυτήν αποδείχτηκε άκρως ανταγωνιστικός βάζοντας τα στα ίσια με την κυρίαρχη μέχρι πρότινος Lancia.Ξεκίνησε τη χρονιά με 2 δεύτερες θέσεις σε Μόντε Κάρλο και Κορσική και η 1η του νίκη ήρθε στο Rally Acropolis.Aκολούθησαν άλλες 3 μέχρι το τέλος της χρονιάς σε Νέα Ζηλανδία,Φινλανδία και Μ.Βρετανία και ο τίτλος ήταν πλέον δικός του σ΄αυτήν που ήταν η 1η του χρονιά που έτρεξε πλήρες πρόγραμμα.Ταυτόχρονα έγινε ο 1ος Ισπανός Πρωταθλητής αλλά και ο 1ος μη Σκανδιναβός που κερδίζει στη Φινλανδία,ένα κατόρθωμα που μόνο τρεις ακόμα οδηγοί κατάφεραν να επαναλάβουν(Didier Auriol,Markko Martin και Sebastien Loeb).
To ΄91 παραμένει στην Toyota και ξεκινάει τη χρονιά ιδανικά με νίκη στο Μόντε Κάρλο.Αυτή ήταν και η 1η νίκη μη Ευρωπαίου κατασκευαστή στον συγκεκριμένο αγώνα.Ακολουθούν άλλες 4 νίκες σε Πορτογαλία,Κορσική,Νέα Ζηλανδία και Αργεντινή.Η νίκη του στο νησί της Κορσικής ήταν και η 1η του σε αμιγώς ασφάλτινο rally δείχνοντας έτσι πως είναι ανταγωνιστικός σε κάθε επιφάνεια.Και ενώ όλα έδειχναν πως πάει για τον 2ο σερί του τίτλο,απ΄τη Φινλανδία άρχισαν οι αναποδιές.Εκεί και ενώ προηγούνταν άνετα,είχε μια έξοδο την 3η ημέρα λόγω λάθους στις σημειώσεις του και τερμάτισε τελικά στην 4η θέση.Στην Αυστραλία πάνω στην προσπάθεια του να πιάσει τον δαιμονισμένο ρυθμό που επέβαλε ο Kankkunen,o Ισπανός είχε 2 εξόδους.Η 2η ειδικά ήταν λίαν μεγαλοπρεπής όταν και η Celica έφερε τουλάχιστον 6 τούμπες μέχρι να καταλήξει στην άκρη του δρόμου.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Carlos “έσπασε” απ΄την πίεση και το πρωτάθλημα πλέον άρχισε να παίρνει διαφορετική τροπή.Στο Rally San Remo που ακολούθησε,ο Sainz είχε πόνους στον αυχένα απ΄το ατύχημα του προηγούμενου αγώνα και δεν κατάφερε να βρει ρυθμό αλλά για καλή του τύχη εγκατέλειψε ο μεγάλος του αντίπαλος.
Έτσι η μάχη για το πρωτάθλημα μεταφέρθηκε στα Βρετανικά δάση και μόλις 7 βαθμοί υπέρ του Kankkunen(με το παλιό σύστημα) χώριζαν τους 2 μονομάχους.Εκεί ο κινητήρας του Sainz υπερθερμάνθηκε και έτσι η μάχη έληξε άδοξα.Νικητής αναδείχθηκε ο Juha που πήρε έτσι τον 3ο προσωπικό του τίτλο.
To 1992 η Toyota λάνσαρε τη Celica Turbo 4WD.To αυτοκίνητο αρχικά ήταν βαρύ και δύστροπο ενώ ταυτόχρονα είχε να αντιμετωπίσει ένα απ΄τα κορυφαία αγωνιστικά όλων των εποχών,τη Lancia Delta HF Integrale.Ωστόσο το Toyota αποδείχτηκε ανθεκτικό και κέρδισε τον αγώνα αντοχής,το Rally Safari της Κένυας.Η χρονιά όμως για τη μεγαλύτερη διάρκεια της σηματοδοτήθηκε απ΄την κυριαρχία του Didier Auriol.O Γάλλος οδηγός της Lancia ταίριαξε ιδανικά με το Ιταλικό αυτοκίνητο και κέρδισε τους 6 απ΄τους 7 πρώτους αγώνες στους οποίους συμμετείχε.
Η σταθερή συγκομιδή βαθμών όμως του Sainz και οι μεγάλες του ικανότητες στην εξέλιξη του αυτοκινήτου,τον κράτησαν εντός παιχνιδιού.Οι νίκες του σε Νέα Ζηλανδία και Καταλωνία σε συνδυασμό με τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Auriol,έφεραν τον Sainz στα ίσια εν όψει του τελευταίου αγώνα.Για μια ακόμα χρονιά ο τίτλος θα κρινόταν στις ειδικές διαδρομές της Αγγλίας.Η Celica 4WD είχε φτάσει πλέον σε τέτοιο βαθμό εξέλιξης που κοιτούσε στα μάτια την Ιταλίδα ανταγωνίστρια της.
Ο Matador ήταν αλάνθαστος στις γλιστερές διαδρομές του αγώνα και κατάφερε να κερδίσει παίρνοντας έτσι και τον 2ο του τίτλο για την Toyota.Προς τιμήν του μάλιστα η Ιαπωνική εταιρία έβγαλε μια περιορισμένη έκδοση παραγωγής της Celica με το όνομα του Ισπανού.Συγκεκριμένα κυκλοφόρησαν 440 Toyota Celica GT-4 ST185 Carlos Sainz Limited Edition.
1993
To ΄93 ο Carlos μετακόμισε στο Jolly Club Team που έτρεχε με τα αυτοκίνητα της Lancia.H χρονιά ήταν δύσκολη όμως για την ομάδα μιας και το αυτοκίνητο δεν έφερνε αναβαθμίσεις και σύντομα ξεπεράστηκε απ΄τη Celica Turbo 4WD αλλά και το νεοφερμένο Escort RS Cosworth της Ford.O Sainz στην προσπάθεια του να πάρει τα μέγιστα απ΄την Delta πίεζε υπερβολικά και συχνά έκανε λάθη όπως αυτά σε Μόντε Κάρλο και Πορτογαλία.Δεν κατάφερε να κερδίσει κάποιον αγώνα και καλύτερο του αποτέλεσμα ήταν η 2η θέση που κατέλαβε στα Rally Acropolis και Rally San Remo.
To Jolly Club στο τέλος της χρονιάς αποσύρθηκε και ο Sainz υπέγραψε διετές συμβόλαιο με την ομάδα της Subaru.
1994-1995
Ο Sainz είχε team mate τον ταλαντούχο Σκοτσέζο Colin McRae και ένα νέο αυτοκίνητο το οποίο καλούνταν να δαμάσει.Το σύστημα μετάδοσης του Subaru Impreza 555 Gr.A δεν άρεσε αρχικά στον Ισπανό αλλά δουλεύοντας σκληρά μαζί με τους μηχανικούς του,κατάφερε να το εξελίξει και να το ρυθμίσει ιδανικά.Σύντομα ήρθαν τα καλά αποτελέσματα και η 1η του νίκη στη χρονιά σημειώθηκε στο Rally Acropolis.H σταθερότητα του Carlos(γνώρισμα που χαρακτήρισε όλη του την καριέρα) τον κράτησε στη διεκδίκηση του τίτλου μέχρι τέλους αλλά αυτή τη φορά ο Didier Auriol πήρε την εκδίκηση του απ΄το ΄92 και κατέκτησε το πρωτάθλημα αφήνοντας τον Sainz στη 2η θέση.
Το 1995 η Subaru ήταν πλέον η κορυφαία δύναμη.Ο Sainz κέρδισε στο Μόντε Κάρλο και μονομάχησε με τον Σκοτσέζο team mate του για τον τίτλο μέχρι τον τελευταίο αγώνα.Για να γίνει βέβαια αυτό είχε και τη συμπαράσταση της ομάδας του η οποία έδωσε εντολές στον McRae να παραχωρήσει τη νίκη στον Ισπανό στο Rally Catalunya.
Oι 2 οδηγοί έδωσαν οριακή μάχη στη Βρετανία αλλά νικητής αποδείχτηκε ο Colin.Η ένταση όμως που δημιουργήθηκε μεταξύ των 2 team mates είχε αποτέλεσμα ο Sainz να ψάξει να βρει αλλού στέγη.Υπέγραψε αρχικά με την Toyota αλλά όταν αυτή τιμωρήθηκε απ΄τη FIA για το σκάνδαλο με τα στόμια του turbo και της αποκλείστηκε η συμμετοχή για 2 χρόνια,ο Carlos κατέληξε στη Ford.
1996-1997
Σ΄αυτήν τη 2η θητεία του στην Αγγλική ομάδα ο Sainz είχε το δύσκολο έργο να βελτιώσει το Ford Escort RS Cosworth,ένα αυτοκίνητο που είχε μείνει πίσω σε επιδόσεις.Άλλωστε αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που τον προσέλαβαν μια και ο Carlos φημιζόταν για τις ικανότητες του ως οδηγός εξέλιξης.
Με εκπληκτική οδήγηση στα χιόνια της Σουηδίας,στην μόλις 2η του εμφάνιση στον συγκεκριμένο αγώνα,ο Matador τερμάτισε 2ος μόλις 23″ πίσω απ΄τον Makinen και για λίγο έλειψε να “γκρεμίσει το Σκανδιναβικό κάστρο”(τελικά το “γκρέμισε” ο Sebastien Loeb το 2004 γινόμενος ο 1ος μη Σκανδιναβός νικητής του αγώνα).
O Sainz πήρε μια δύσκολη νίκη στο Rally Indonesia,την 1η της Ford μετά από 2 χρόνια και με ακόμα 4 παρουσίες στο βάθρο κατάφερε να τερματίσει στην 3η θέση του πρωταθλήματος.
To 1997 την ευθύνη αντιπροσώπευσης της Ford στο WRC αναλαμβάνει η M-Sport του Malcolm Wilson και η ομάδα παρουσιάζει το Ford Escort WRC.To αυτοκίνητο έχει πλέον γίνει ανταγωνιστικό παντού.Με 2 νίκες σε Ελλάδα και Ινδονησία αλλά και αρκετά ακόμα καλά πλασαρίσματα στους βαθμούς,ο Sainz διεκδικεί τον τίτλο μέχρι την Αυστραλία,προτελευταίο αγώνα του θεσμού.Η εκεί του όμως εγκατάλειψη του κόβει τη φόρα και το πρωτάθλημα καταλήγει στον Tommi Makinen της Mitsubishi για 2η σερί φορά.
1998-1999
To ΄98 έχει λήξει πλέον η τιμωρία της Toyota.Η ομάδα επιστρέφει στο πρωτάθλημα με την Corolla WRC και υπογράφει συμβόλαιο με τον Sainz για 2 χρόνια.Η σεζόν δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα για τον Ισπανό ο οποίος κερδίζει το Rally Monte Carlo για 3η φορά στην καριέρα του.Παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό ο Carlos διατηρείται πρωτοπόρος της κατάταξης για τη μεγαλύτερη διάρκεια του πρωταθλήματος.Όμως με μια αντεπίθεση διαρκείας στους τελευταίους αγώνες,ο Makinen πλησιαζει τον Ισπανό και τον προσπερνάει για μόλις 2 βαθμούς με έναν αγώνα να απομένει.Τα όσα συνέβησαν στο Rally G.Britain θα μπορούσαν να αποτελούν σενάριο κινηματογραφικής ταινίας και μάλιστα θρίλερ.
Στις δύσκολες διαδρομές γύρω απ΄το Cheltenham της Αγγλίας,ο Makinen εγκαταλείπει απ΄το 1ο σκέλος όταν και γλίστρησε σε λάδια και κατέστρεψε τον πίσω δεξιά τροχό του Mitsubishi Lancer EVO.
Για τον Carlos αρκούσε μια 4η τουλάχιστον θέση για να πάρει τον τίτλο.Είχε έναν ήσυχο και απροβλημάτιστο αγώνα και βρισκόταν στην 3η θέση μπαίνοντας στην τελευταία ειδική διαδρομή.Εκεί και με 500 μέτρα να απομένουν ως τον τερματισμό,ο κινητήρας της Corolla παραδίδει το πνεύμα και ο Sainz χάνει στο νήμα αυτό που κυνηγούσε όλη τη χρονιά.Οι σκηνές με το αυτοκίνητο να καπνίζει και τον Sainz να περπατάει απαρηγόρητος στη Βρετανική φύση,έχουν μείνει χαραγμένες στο μυαλό όσων τις ζήσαμε τότε.
To ΄99 ήταν το κύκνειο άσμα της Toyota στο WRC.Η Ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε ότι θ΄αποσυρθεί απ΄τις δραστηριότητες της στα rally για να επικεντρωθεί στην προετοιμασία της για την είσοδο στη Formula 1.
Ηγέτης της ομάδας αποδείχτηκε ο Didier Auriol.Μονομάχησε με τον Makinen για τον τίτλο αλλά τον έχασε στην Αυστραλία λόγω της εξόδου του.O Sainz ξεκίνησε θετικά τη χρονιά και με όπλο του τη σταθερότητα κατάφερε να βοηθήσει την ομάδα να πάρει τον 3ο της τίτλο στους κατασκευαστές.Ωστόσο ο Ισπανός μένει χωρίς νίκη σε σεζόν μετά από 6 χρόνια.
2000-2002
Με την αποχώρηση της Toyota ήρθε αναπόφευκτα η στιγμή για τον Carlos να αλλάξει(για πολλοστή φορά) ομάδα.
Επιστρέφει στη Ford και βρίσκει τον παλιό του γνώριμο team mate απ΄τη Subaru,τον Colin McRae.Αυτή τη φορά η συμβίωση τους δεν είναι τόσο επεισοδιακή όπως το ΄95 και μαζί δημιουργούν ένα πολύ δυνατό δίδυμο.
Ο Sainz ξεκίνησε τη χρονιά με μια 2η θέση στο αγαπημένο του Rally Monte Carlo.Πήρε μερικά ακόμα βάθρα,όπως και μια 2η θέση πίσω απ΄τον team mate του στην Ελλάδα.Εκεί η ομάδα έδωσε εντολές στο 3ο σκέλος να μην παλέψουν οι οδηγοί της και η νίκη να καταλήξει στον ταχύτερο μέχρι τότε οδηγό του αγώνα,τον McRae.Ο Σκοτσέζος έκοψε ρυθμό την τελευταία ημέρα αλλά ο Sainz όχι και με μια ειδική διαδρομή να απομένει πέρασε μπροστά.Τελικά ο Carlos υπάκουσε.Σταμάτησε λίγο πριν το flying finish της τελευταίας ειδικής και περίμενε 1 λεπτό.Δεν ήταν και ο πιο κομψός τρόπος να εφαρμόσει τα team orders της ομάδας του αλλά μ΄αυτήν την κίνηση ήθελε να δείξει την απογοήτευση του.Στον νεοεισερχόμενο στο καλεντάρι,αγώνα της Κύπρου,ο Sainz παίρνει την 1η του νίκη με το Ford Focus WRC και την 1η του νίκη μετά από 2 χρόνια και τη Νέα Ζηλανδία του ΄98.Η 3η θέση στην άσφαλτο της Κορσικής τον κρατάει στη διεκδίκηση του τίτλου αλλά η 5η θέση στο Rally San Remo και η εγκατάλειψη στην Αυστραλία τον θέτουν εκτός μάχης.
Το 2001 ήταν μια χρονιά πολύ έντονου συναγωνισμού με 8 διαφορετικούς νικητές σε 14 αγώνες.Ο Sainz μπορεί να μην κέρδισε κάποιον αλλά η παραδοσιακή του σταθερότητα και τα 5 συνολικά του βάθρα,του επέτρεψαν να μη χάσει επαφή με τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας.Αλλά η εγκατάλειψη από πίεση καυσίμου στην Κορσική και ο προβληματικός του αγώνας στην Αυστραλία,έθεσαν τον Sainz ως οutsider για τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα.Εκεί ο μόνος τρόπος για να τον κατακτήσει ήταν να κερδίσει και ταυτόχρονα οι ανταγωνιστές του να πάρουν από ελάχιστους έως καθόλου βαθμούς.Αυτό όπως ήταν αναμενόμενο δεν συνέβη και ο τίτλος τελικά κατέληξε στον Richard Burns της Subaru.
Το 2002 κυρίαρχη δύναμη ήταν η Peugeot και ο Marcus Gronholm με το μικρό και ταχύτατο 206 WRC.Οπότε οι όποιες προσπάθειες των υπόλοιπων οδηγών ήταν για τη 2η θέση του πρωταθλήματος.Ο Carlos κέρδισε στο Rally Argentina έπειτα απ΄την ακύρωση των Peugeot και μαζί με άλλα 4 βάθρα τερμάτισε τελικά στην 3η θέση της τελικής βαθμολογίας μόλις 1 βαθμό πίσω απ΄τον 2ο Petter Solberg και 1 μπροστά απ΄τον Colin McRae.Aυτή ήταν η τελευταία χρονιά που ο Carlos Sainz είχε συνοδηγό τον Luis Moya μετά από 14 συναπτά έτη κοινής πορείας.
2003-2005
Για το 2003 ο Sainz έφυγε απ΄τη Ford μια και η ομάδα είχε ρίξει λεφτά στην εξέλιξη του Focus RS WRC και ήθελε φθηνούς οδηγούς.Τελικά πήγε ως 3ος οδηγός στη Citroen πίσω από McRae και Loeb,δεχόμενος σημαντική μείωση των απολαβών του.Αλλά τον Carlos δεν τον ενδιέφεραν τα χρήματα όσο το να έχει ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στα χέρια του.Μη τη σπουδαία εμπειρία και τις τεχνικές του γνώσεις,βοήθησε στην εξέλιξη της Citroen Xsara WRC και μάλιστα της έδωσε την 1η της νίκη σε χωμάτινο αγώνα κερδίζοντας στην Τουρκία.Πήρε ακόμα 4 βάθρα και πάλεψε για τον τίτλο μέχρι τέλους παρότι είχε ήδη μπει στο 41ο έτος της ηλικίας του.Στον τελικό του Rally Wales(όπως μετονομάστηκε ο αγώνας της Μ.Βρετανίας) ο Sainz έχει μια έξοδο απ΄το δρόμο στο 1ο σκέλος και για 6η(!) φορά στην καριέρα του χάνει τον τίτλο στο φινάλε.Έπειτα ανακοινώνει πως η επόμενη θα είναι η τελευταία του χρονιά στο άθλημα.
Το 2004 ο Sainz παραμένει στη Citroen μαζί με τον ταλαντούχο team mate του,Sebastien Loeb.Η ταχύτητα του Γάλλου με την εμπειρία του Sainz δημιουργούν έναν πολύ ισχυρό συνδυασμό.Η Citroen παίρνει τον τίτλο οδηγών με τον Loeb και τον τίτλο στους κατασκευαστές.Ο Matador κερδίζει στην Αργεντινή και γίνεται και επίσημα θρύλος του WRC φτάνοντας τις 26 συνολικά νίκες,περισσότερες από κάθε άλλον οδηγό(τα επόμενα χρόνια βέβαια το ρεκόρ του αυτό ξεπεράστηκε απ΄τους Gronholm και Loeb).Στο Rally Catalunya ο Carlos αποθεώνεται από χιλιάδες συμπατριώτες του που βρέθηκαν στις ειδικές διαδρομές να τον αποχαιρετήσουν.Ένα ατύχημα σε δοκιμές πριν το Rally Australia τον υποχρεώνει να μη λάβει μέρος στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς αλλά περνάει τιμητικά τη ράμπα της εκκίνησης.
Το 2005 στη θέση του Carlos στη Citroen έρχεται ο Βέλγος Francois Duval.Όμως τα πολλά λάθη του,αναγκάζουν τον διευθυντή της Γαλλικής ομάδας,Guy Frequelin,να απευθυνθεί στον Sainz για βοήθεια.Ο Carlos δέχεται να αντικαταστήσει τον Βέλγο οδηγό για 2 αγώνες και έτσι μετά από 7 μήνες απραξίας επιστρέφει στο μπάκετ της Xsara WRC.Στο Rally Turkey τερματίζει 4ος και στο Rally Acropolis 3ος.Αξέχαστες θα μείνουν οι στιγμές που χιλιάδες Έλληνες θεατές φώναζαν ρυθμικά το όνομα του Ισπανού στην υπερειδική διαδρομή στο στάδιο ΟΑΚΑ.Ο εθνικός μας αγώνας είχε την τιμή να αποτελέσει το κύκνειο άσμα ενός πολύ μεγάλου αθλητή.
Μετά το WRC
Μετά το τέλος της θητείας του στο WRC,o Carlos συμμετείχε σε Rally Raid.Το 2007 κέρδισε το Cross-Country Rally World Cup και το 2008 το Central European Rally.Έτρεξε επίσης 5 φορές στο φημισμένο Rally Dakar και το κέρδισε το 2010 με την ομάδα της Volkswagen ενώ το 2011 τερμάτισε 3ος.
Όταν η VW αποφασίζει να εισέλθει στο WRC,o Kris Nissen(διευθυντής της ομάδας) πείθει τον Carlos να γίνει δοκιμαστής.Ο Matador δέχεται και τον Νοέμβριο του ΄11 γίνεται ο οδηγός που γράφει τα πρώτα αγωνιστικά χιλιόμετρα με το Volkswagen Polo R WRC στους δρόμους γύρω απ΄την πόλη Trier,έδρα του Rally Germany.
Eπίλογος
Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι ο Sainz ξεχώριζε για την ταχύτητα και κυρίως τη σταθερότητα του.Σπάνια έκανε λάθη και έβγαινε σχεδόν πάντα αλώβητος όταν οι συνθήκες ήταν δύσκολες.
Ήταν επίσης απ΄τους ικανότερους οδηγούς στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου.Περνούσε αμέτρητες ώρες με τους μηχανικούς του ψάχνοντας να βρει τι είναι αυτό που θα του δώσει έστω και ένα δέκατο του δευτερολέπτου παραπάνω.
Το στυλ οδήγησης του ήταν αρκετά μετρημένο.Φαινόταν να οδηγάει νευρικά και έκανε πολλές διορθώσεις με το τιμόνι αλλά είχε πάντα την κατάσταση υπό έλεγχο.Δεν υπερέβαλε και σπάνια θα τον δεις να επιδίδεται σε μεγάλες και θεαματικές πλαγιολισθήσεις.Παρέμεινε ανταγωνιστικός για πάνω από 15 χρόνια και με λίγη ακόμα τύχη θα μπορούσε να είχε περισσότερους τίτλους στο ενεργητικό του.
Ο Carlos Sainz ήταν αυτός που έβαλε την Ισπανία στο χάρτη των μηχανοκίνητων αθλημάτων.Πέρα απ΄τα οδηγικά του χαρίσματα είχε παρουσιαστικό,αυτοπεποίθηση και επιβλητικότητα,όλα δηλαδή τα προσόντα που χρειάζονταν ώστε να γίνει “star” και να θεοποιηθεί απ΄τους συμπατριώτες του.
Στατιστικά
-2 φορές Πρωταθλητής(1990,1992).
-Έχει κερδίσει 26 αγώνες και είναι 3ος στη λίστα των οδηγών με περισσότερες νίκες πίσω από τους Loeb και Gronholm.
-Τις περισσότερες νίκες(15) τις κατέκτησε με την Toyota και μάλιστα είναι ο πολυνίκης οδηγός της Ιαπωνικής εταιρίας.
-O αγώνας που κέρδισε τις περισσότερες φορές ήταν το Rally New Zealand(4 νίκες).
-Περισσότερες νίκες σε 1 χρονιά είχε το 1991 που κέρδισε 5 φορές.
-Έχει κερδίσει 13 διαφορετικούς αγώνες.
-Η χρονική απόσταση απ΄την 1η έως την τελευταία του νίκη είναι 14 χρόνια και 42 ημέρες.
-Κέρδισε το Rally Argentina 2004 σε ηλικία 42 ετών και 98 ημερών και είναι ο 8ος γηραιότερος νικητής αγώνα.
-Έχει κερδίσει rally με 4 διαφορετικές εταιρίες(Τοyota,Subaru,Ford,Citroen).
-Έχει οδηγήσει για 5 διαφορετικές εταιρίες(Ford,Toyota,Lancia,Subaru,Citroen).
-Aνέβηκε 97 φορές στο βάθρο(ποσοστό 49.5%) και είναι 2ος στη σχετική λίστα πίσω απ΄τον Loeb.
-Έχει τις περισσότερες συμμετοχές από κάθε άλλο οδηγό έχοντας λάβει μέρος σε 196 αγώνες.
-Kέρδισε συνολικά 756 ειδικές διαδρομές και είναι 3ος στην αντίστοιχη λίστα πίσω απ΄τους Loeb και Alen.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify