Η κατάσταση είχε ξεκαθαρίσει από την προηγούμενη κιόλας μέρα. Ο Sebastian Loeb ξεκινούσε το τελευταίο σκέλος του Rally Γαλλίας με ένα προβάδισμα σχεδόν μισού λεπτού από τον Jari Matti Latvala και απλώς έπρεπε να ολοκληρώσει τις ειδικές που έμεναν για να σφραγίσει την όγδοη νίκη της σεζόν και τον ένατο παγκόσμιο τίτλο του.
Οι δηλώσεις του Latvala στο τέλος της δεύτερης μέρας δεν άφηναν και πολλά περιθώρια. Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε πλέον να νικηθεί ο Loeb ήταν η βροχή. Ο καιρός έκανε αυτή τη φορά την χάρη στο Φιλανδό, αφού λίγο πριν οι οδηγοί μπουν στις ειδικές οι ουρανοί πάνω από την Αλσατία άνοιξαν. Ο οδηγός που εντυπωσίασε κάτω από αυτές τις συνθήκες ήταν ο Thierry Neuville. Ο νεαρός Βέλγος, που πολλοί πιστεύουν πως θα πάρει τη θέση του Seb στη Citroen από την επόμενη σεζόν, κέρδισε με έναν εκπληκτικό χρόνο την 17η ειδική, όντας 4.5 δευτερόλεπτα ταχύτερος από το Mini του Dani Sordo. Χάρη σε αυτόν το χρόνο ο Neuville πέρασε τον Ισπανό στην κατάταξη και πλησίασε κι άλλο τον τέταρτο Mads Ostberg, ο οποίος παραδέχτηκε πως έκανε μικρά λάθη μέσα στην ειδική. ΄΄Πίεσα πάρα πολύ σε αυτήν την ειδική΄΄ δήλωσε ο οδηγός της Citroen-Junior. ΄΄Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, ο δρόμος γλιστρούσε πολύ και είχαμε ένα-δύο τρελές πλαγιολισθήσεις όμως καταφέραμε να φτάσουμε στον τερματισμό. Από την Παρασκευή στόχος μας είναι η τέταρτη γενικής και είμαστε αποφασισμένοι να τον πετύχουμε.΄΄. Ο Loeb σημείωσε στο τέλος της ειδικής πως σταμάτησε να πιέζει μετά από κάποια λάθη που έκανε λόγω των συνθηκών, ενώ ο Latvala έγραψε ελάχιστα καλύτερο χρόνο από τον Γάλλο χωρίς να μειώσει ουσιαστικά τη διαφορά. Στην επόμενη ειδική το σκηνικό ήταν το ίδιο. Η βροχή κυριαρχεί και ο Neuville είναι και πάλι ο ταχύτερος όλων, κερδίζοντας παράλληλα άλλη μια θέση στην κατάταξη ανεβαίνοντας πλέον τέταρτος. Ο Βέλγος πίεσε πολύ και σε αυτήν την ειδική αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά το λαμπρό μέλλον που ανοίγεται μπροστά του. Ο μεγάλος χαμένος ήταν ο Mads Ostberg, ο οποίος παρότι έκανε καλό πέρασμα είδε τόσο τον Neuville όσο και τον Sordo να τον περνούν στη γενική, αφήνοντάς τον έκτο. Εντωμεταξύ οι πρωτοπόροι περιόριζαν το ρυθμό τους φοβούμενοι το νερό που υπήρχε στο δρόμο. Χαρακτηριστικά, ο Loeb στο τέλος της ειδικές δήλωνε ΄΄Δεν είναι απαραίτητο να κερδίσω εδώ για να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής.΄΄. Η έκπληξη της ειδικής ήταν ο τέταρτος χρόνος του Yvan Muller, που για πρώτη φορά έδειξε ανταγωνιστικός πίσω από το τιμόνι του δεύτερου JCW WRC της Prodrive.
Ο Thierry συνέχισε στον ίδιο δαιμονιώδη ρυθμό και στην 19η ειδική του αγώνα, προσθέτοντας άλλο ένα ταχύτερο πέρασμα στο όνομά του. Το γεγονός της ειδικής, βέβαια, ήταν τα 50 δευτερόλεπτα που έχασε ο Dani Sordo στη μήκους 7 χιλιομέτρων διαδρομή. Ο Ισπανός είδε την υποβοήθηση στο τιμόνι του αυτοκινήτου του να τον εγκαταλείπει και τέθηκε εκτός διεκδίκησης της τέταρτης θέσης, ενώ είδε τον Ostberg να τον ξαναπερνάει. Ο Latvala μάζεψε 2 δεύτερα από τον Loeb, όμως ήταν εμφανές πλέον ότι η νίκη είχε κριθεί, με μόνο τρεις ειδικές να απομένουν και 25 δευτερόλεπτα να τον χωρίζουν από τον Loeb. Η επόμενη ειδική, 20η του αγώνα, ήταν και η Power Stage. O Ott Tanak εντυπωσίασε και αυτός με τη σειρά του, αφού κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από όλους και να πάρει τους 3 βαθμούς της νίκης. Ο Neuville, παρά το γεγονός πως δήλωνε ότι δεν είχε πλέον λόγο να πιέσει αφού εξασφάλισε την τέταρτη θέση, έκανε το δεύτερο χρόνο, με τον Ostberg στην τρίτη θέση. Οι πρωτοπόροι κινήθηκαν σε χαλαρούς ρυθμούς και πάλι, προτιμώντας να διαφυλάξουν τις θέσεις τους στο βάθρο, ενώ οριστικά εγκατέλειψε και ο Sordo, ο οποίος δε μπόρεσε να διορθώσει το πρόβλημα στο τιμόνι. Το υπόλοιπο του αγώνα είχε διαδικαστικό χαρακτήρα, αφού τα αποτελέσματα είχαν κριθεί από πριν. Στις δύο ειδικές που ακολούθησαν ταχύτερος και στις δύο περιπτώσεις ήταν και πάλι ο Neuville, ο οποίος ολοκλήρωσε ιδανικά την καλύτερη μέχρι τώρα εμφάνισή του στο WRC.
Φτάνοντας στον τερματισμό τα βλέμματα στράφηκαν απολύτως δικαιολογημένα στον Sebastian Loeb, αφού με άλλη μια επιβλητική επικράτηση ο Γάλλος εξασφάλισε και μαθηματικά το ένατο πρωτάθλημα της καριέρας του. Εμφανώς συναισθηματικά φορτισμένος ο Seb πανηγύρισε τον τίτλο στην γενέτειρα πόλη του, το Χαγκενάου, με τις δηλώσεις να μιλούν από μόνες τους. ΄΄Είναι απίστευτο. Ονειρευόμασταν έναν τερματισμό σαν αυτόν πριν ξεκινήσει ο αγώνας και αναβιώνουμε τις στιγμές του 2010. Τώρα είμαστε και πάλι νικητές και πρωταθλητές μπροστά σε αυτό το φοβερό κοινό. Δεν θα μπορούσε να εξελιχθεί καλύτερα, όλο το Σαββατοκύριακο με αυτούς τους οπαδούς ήταν ένα όνειρο. Πριν από δύο χρόνια δεν το πιστεύαμε και το ίδιο συμβαίνει ξανά.΄΄. Ο ομόσταβλός του στην Citroen, Mikko Hirvonen, ήταν ο μόνος που είχε πιθανότητες να στερήσει τον τίτλο από τον Γάλλο, όμως κι αυτός υποκλίθηκε στον μεγαλύτερο ίσως οδηγό όλων των εποχών. ΄΄Για να είμαι ειλικρινής, αυτό το αποτέλεσμα είναι το καλύτερο της καριέρας μου στην άσφαλτο. Ήξερα ότι δε θα μπορούσα να περάσω τον Loeb όμως το γεγονός και μόνο ότι γενικά τον πλησίασα είναι επιτυχία.΄΄. Μαζί με τον Loeb και η Citroen πανηγύρισε τον όδγοο τίτλο της στους κατασκευαστές.
Για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια ο σπουδαίος Γάλλος απέδειξε την αξία του. Με το πρόγραμμά του να είναι περιορισμένο για το 2013, αυτός είναι πιθανότατα και ο τελευταίος τίτλος της καριέρας του στο WRC. Με την πορεία του όλα αυτά τα χρόνια πρέπει να θεωρείται αν όχι ο καλύτερος, σίγουρα ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός στην ιστορία.
Τελικά αποτελέσματα Rally Γαλλίας
Pos Driver Team/Car Time/Gap
1. Sebastien Loeb Citroen 3h13m52.7s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 15.5s
3. Mikko Hirvonen Citroen + 44.1s
4. Thierry Neuville Citroen Junior + 1m07.3s
5. Mads Ostberg Adapta Ford + 1m16.4s
6. Ott Tanak M-Sport Ford + 2m27.9s
7. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 5m51.6s
8. Chris Atkinson Italia Mini + 6m42.4s
9. Martin Prokop Czech Ford + 8m46.8s
10. Sebastien Chardonnet FFSA Citroen + 8m59.7s
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify