Προβλήματα με την ορατότητα ήταν αυτά που οδήγησαν στην απόρριψη της εισαγωγής του συστήματος Halo από το πρωτάθλημα του 2017, σύμφωνα με τον αλυτάρχη της Formula 1, Charlie Whiting.
Όπως αποφασίστηκε στο Strategy Group της Πέμπτης, που διεξήχθη στην Γενεύη, το σύστημα Halo, που επρόκειτο να εφαρμοστεί στα μονοθέσια από το πρωτάθλημα του 2017, δεν είχε την “κατάλληλη ωριμότητα” για να γίνει κι έτσι απορρίφθηκε για να επανεξεταστεί για το 2018.
Ο Charlie Whiting, από την πλευρά του, αφού τόνισε ότι το θέμα δεν πρόκειται να παραταθεί περαιτέρω του μεθεπόμενου πρωταθλήματος, ανέφερε ότι βασικός λόγος για την μη εφαρμογή του συστήματος ήταν η μειωμένη χρονική διάρκεια των δοκιμών και η απειρία των οδηγών με το συγκεκριμένο σύστημα.
Μάλιστα, η επιθυμία του Whiting είναι η δημιουργία ενός πλάνου που θα επιτρέψει σε όλες τις ομάδες να δοκιμάσουν το Halo στις επιμέρους ελεύθερες δοκιμές, σε όλη την επόμενη χρονιά και μάλιστα κάθε ομάδα να το έχει δοκιμάσει για μια ολόκληρη διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε για το ζήτημα:
«Είχαμε ετοιμάσει όλους τους κανόνες, κάναμε όλες τις δοκιμές που μας ζητήθηκαν και το μόνο που έλειπε από το Strategy Group ήταν πως οι οδηγοί δεν είχαν αρκετή εμπειρία με αυτό. Αυτός ήταν ο λόγος και χρειαζόμαστε αυτή την έγκριση πριν μπορέσουμε να το εισάγουμε κανονικά στο σπορ.
«Ζητήσαμε από τις ομάδες να κοιτάξουν την πιθανότητα να τρέξουν με το Halo στο Spa και στη Monza, αλλά αυτό ήταν προτού πάρουμε την απόφαση να το αναβάλλουμε μέχρι το 2018. Τώρα πρέπει να κοιτάξουμε και να κάνουμε ένα οργανωμένο πλάνο, με το οποίο όλες οι ομάδες μπορούν να το δοκιμάσουν σε κάποιο σημείο της σεζόν κι αν γίνεται σε όλες τις πίστες.
«Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι κάθε οδηγός το έχει δοκιμάσει για μια ολόκληρη περίοδο δοκιμών μέσα στη χρονιά. Θα υπάρχει μια στάνταρ εκδοχή του Halo, ένα κανονικό σχήμα, αλλά θα υπάρχουν και ανεπίσημες εκδοχές που δεν θα είναι από αυτά που έχουν παραχθεί. Όλες οι ομάδες έχουν τα σχέδια, ξέρουν που εφαρμόζουν και πόσο μεγάλα είναι, αλλά θα πρέπει να κατασκευάσουν από μια τέτοια ανεπίσημη εκδοχή.»
Επίσης, ο Whiting παρέθεσε τα αρνητικά σχόλια του δοκιμαστή της Red Bull, Pierre Gasly, που δοκίμασε το Halo κατά τη διάρκεια των δοκιμών νέων οδηγών στο Silverstone και σχολίασε πως το αμφιλεγόμενο σύστημα παραμένει το επικρατέστερο για να εισαχθεί στο σπορ, με μια παραλλαγή που θα είναι ανάμεσα σε αυτό και στο Aeroscreen της Red Bull να αποτελεί μια εναλλακτική λύση:
«Υπάρχουν προβλήματα. Για παράδειγμα, στην Red Bull ανέφεραν πως δεν μπορούν να συμπληρώσουν δύο γύρους προτού οι είσοδοι του αέρα για την ψύξη του κινητήρα και του κιβωτίου να αρχίζουν να επηρεάζονται.
«Την προκειμένη στιγμή, το Halo είναι η καλύτερη λύση, αλλά θα υπάρχει και κάποια επιπλέον προστασία του μπροστινού μέρους. Εάν, για παράδειγμα, το Aeroscreen μπορεί να επανασχεδιαστεί για να υπάρξει μεγαλύτερη ελευθερία όσον αφορά το άνοιγμα στο κράνος, που αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο μέχρι τώρα, τότε θα μπορεί να βρεθεί πιο εύκολα η λύση.
«Εάν γίνει αυτό, θα είναι κάτι ανάμεσα στο Halo και στο Aeroscreen, τουλάχιστον έτσι το φαντάζομαι. Το σημαντικό είναι να προστατέψουμε τους οδηγούς από τα μεγάλα αντικείμενα που μπορούν να τους χτυπήσουν. Έχουμε δει ότι σταματάει τροχούς και θα προστατεύει τον οδηγό από χτυπήματα με άλλα μονοθέσια ή με τις μπαριέρες κλπ. Η πιθανότητα για χτυπήσει ένα μικρό αντικείμενο είναι στο 83%, αλλά τώρα αυτό είναι στο 100% και η μείωση αυτής της πιθανότητας είναι σημαντικό γεγονός.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify