Τροχοί 18 ιντσών και κατάργηση θερμαντικών κουβερτών από το 2021

Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain. Thursday 08 March 2018. World Copyright: Andy Hone/LAT Images ref: Digital Image _ONZ2418

Η FIA αποφάσισε τη μετάβαση σε τροχούς 18 ιντσών και την κατάργηση των θερμαντικών κουβερτών από τη σεζόν του 2021.

Η FIA ενόψει των μεγάλων αλλαγών που θα λάβουν χώρα το 2021, συνεχίζει να ανακοινώνει σταδιακά τα σχέδιά της για το άθλημα και τα μονοθέσια. Στα πλαίσια αυτών των αλλαγών, η FIA ανακοίνωσε τις νέες διαστάσεις των ελαστικών των μονοθεσίων.

Στα πλαίσια αυτών των αλλαγών, τα εμπρός ελαστικά θα είναι πιο στενά, μειώνοντας το φάρδος τους κατά 35mm στα 270mm, ενώ τα πίσω ελαστικά θα μείνουν στις τωρινές διαστάσεις, στα 405mm.

Ταυτόχρονα η διάμετρος των ελαστικών θα αυξηθεί από τα 670mm που βρίσκεται σήμερα, περίπου στα 700-720mm, ανεβάζοντας πλέον και τις διαστάσεις των τροχών.

Επίσης η Ομοσπονδία αποφάσισε την κατάργηση των θερμαντικών κουβερτών των ελαστικών. Όπως ξεκαθαρίζει στην ανακοίνωσή της «τα ελαστικά θα πρέπει να παρέχουν μια ασφαλή απόδοση, από όταν φεύγουν από τα pits κρύα. Το μεταβατικό σημείο στις θερμοκρασίες θα πρέπει να επιλεγεί έτσι, ώστε τα ελαστικά να μη βρίσκονται ποτέ σε κατάσταση “πάγου” όταν είτε η ατμοσφαιρική θερμοκρασία ή η θερμοκρασία της πίστας είναι πάνω από τους 10 βαθμούς Κελσίου».

«Θα απαιτείται ένα ειδικό ελαστικό χαμηλών θερμοκρασιών για τις χειμερινές δοκιμές. Αυτό θα αποτελέσει τον κύριο όγκο των ελαστικών που θα παρέχεται στις ομάδες για τις δοκιμές, με [ένα περιορισμένο αριθμό ελαστικών αγώνα διαθέσιμων. Τα βρόχινα ελαστικά και τα ελαστικά ενδιάμεσων συνθηκών θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να χρησιμοποιούνται χωρίς να απαιτείται προθέρμανση».

Ακόμη η FIA τονίζει πως για τη βελτίωση του θεάματος, η όλη διαδικασία θα πρέπει να ξεκινήσει την τελευταία χρονιά χρήσης των ελαστικών με τις τωρινές διαστάσεις, δηλαδή το 2020.

«Ο πάροχος θα πρέπει να δεσμευτεί να επιτύχει το στόχο στο 75% των σιρκουί το 2020 και να βελτιώσει την απόδοση όσον αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι καθ’ όλη τη διάρκεια της παροχής των ελαστικών.

«Με σκοπό να σταθεροποιηθούμε σε μια πίεση που να παρέχει τη μέγιστη απόδοση, τα ελαστικά θα πρέπει να είναι σε θέση να ξεκινούν να χρησιμοποιούνται σε ψυχρές πιέσεις συμβατές με τις σταθερές πιέσεις».

Ακόμη η FIA αναφέρει πως σε κάθε αγώνα θα υπάρχουν διαθέσιμες τρεις γόμες, με τις απλουστευμένες ονομασίες σκληρή, μέση και μαλακή, με τα χαρακτηριστικά τους να είναι τα εξής:

  • Σκληρή γόμα: μείωση απόδοσης 2 δευτερολέπτων στο 22% της απόστασης του αγώνα.
  • Μέση γόμα: μείωση απόδοσης 2 δευτερολέπτων στο 18% της απόστασης του αγώνα. 1,2 δευτερόλεπτα ταχύτερη από τη σκληρή ανά γύρο.
  • Μαλακή γόμα: μείωση απόδοσης 2 δευτερολέπτων στο 10% της απόστασης του αγώνα. 2,2 δευτερόλεπτα ταχύτερη από τη σκληρή γόμα ανά γύρο.

Επί των ανωτέρω αλλαγών, η FIA αναφέρει: «Η πρόθεση είναι να δημιουργήσουμε τον μέγιστο αριθμό στρατηγικών στον αγώνα, παράγοντας ρυθμούς αγώνα τέτοιους ώστε οι στρατηγικές με περισσότερες της μιας αλλαγής ελαστικών να έχουν αρκετές πιθανότητες να δώσουν ένα θετικό αποτέλεσμα, ώστε να ενθαρρύνουν τη μέγιστη ποικιλία στο αγωνιστικό θέαμα».

Συνεχίζοντας, σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, η FIA σχολιάζει: «Θεωρείται επιθυμητό, τόσο για την επίδρασή του στις στρατηγικές του αγώνα όσο και για διασφαλίσει πως τα ελαστικά δεν θα τρέχουν σε σημείο εξαιρετικής φθοράς. Μια μη γραμμική αλλαγή στην απόδοσή τους, σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό φθοράς θα το επιτύγχανε. Ένα υπόστρωμα χαμηλής απόδοσης, τοποθετημένο κάτω από τη γόμα θα το επιτύγχανε».

Ακόμη, η FIA επιθυμεί τα ελαστικά να έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν μέρος της απόδοσής τους: «Αναμένεται πως η επιθετική οδήγηση ή η μικρή απόσταση που θα ακολουθούν τα μονοθέσια να επιφέρει μεγαλύτερη φθορά ανά γύρο, από την ευγενή οδήγηση ή την οδήγηση σε καθαρό αέρα. Όταν μια περίοδος επιθετικής οδήγησης ή μικρή απόστασης μεταξύ των μονοθεσίων πάψει, τα ελαστικά θα πρέπει να επανέρχονται γρήγορα στη μικρότερη φθορά που σχετίζεται με τις πιο καλοήθεις συνθήκες».

Αναφορικά με την απόδοση των ελαστικών, η FIA τόνισε: «Όσον αφορά τους απόλυτους χρόνους, η απόδοση των ελαστικών που θα τοποθετηθούν στους τροχούς των 18 ιντσών, στις θερμοκρασίες λειτουργίας τους, να είναι τουλάχιστον τόσο καλή όσο εκείνη των ελαστικών του 2019».

Το συμβόλαιο της Pirelli για την παροχή ελαστικών, ολοκληρώνεται τη σεζόν του 2019. Η επόμενη περίοδος, που κληθεί να καλύψει ο πάροχος, είναι από το 2020 ως και το 2023.

Αυτό σημαίνει πως, οποιοσδήποτε νέος πάροχος, εκτός της Pirelli, αποφασίσει να καταθέσει πρόταση, θα πρέπει για ένα μόνο χρόνο, το 2020, να παρέχει ελαστικά των μικρότερων διαστάσεων, πριν μεταβεί το 2021 στα ελαστικά μεγαλύτερων διαστάεων.

Αυτό αποτελεί σίγουρα έναν αποθαρρυντικό παράγοντα για τις εταιρίες ελαστικών, καθώς θα πρέπει να επενδύσουν σημαντικά ποσά χρημάτων αλλά και πολλές ώρες εργασίας κι εξέλιξης ελαστικών για έναν και μόνο χρόνο, πριν αλλάξουν οι κανονισμοί για τις διαστάσεις των ελαστικών και χρειαστεί να επαναλάβουν τη διαδικασία.

Οι πάροχοι των ελαστικών θα πρέπει μέχρι τις 31 Αυγούστου να καταθέσουν τις προσφορές τους. Η απόφαση για την έγκρισή τους από τεχνική σκοπιά και από την πλευρά της ασφάλειας θα έχει ολοκληρωθεί ως τις 14 Σεπτεμβρίου κι έπειτα θα εξεταστούν οι εμπορικές πτυχές των «Εγκεκριμένων Προσφορών». Τέλος η Liberty Media θα λάβει την απόφασή της, που θα πρέπει να προτείνει στην FIA για να λάβει την έγκρισή της.

Πηγή: motorsport.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ψήφο εμπιστοσύνης στον Raikkonen δίνει ο Vettel

Next Article

GP Γερμανίας – FP2: Μπροστά ο Verstappen, έκλεισαν οι διαφορές

Related Posts