Ο τρόπος με τον οποίο ο Fernando Alonso πέρασε χωρίς να αφήσει το γκάζι στην στροφή Pouhon, προκάλεσε βλάβη στο σύστημα ανάπτυξης ενέργειας της κινητήριας μονάδας της Honda.
Ο Fernando Alonso ήταν σε θέση να διεκδικήσει μια θέση στο Q3, έχοντας κάνει ταχύτερα προσωπικά sector, όταν αφού πέρασε την φημισμένη στροφή Pouhon, o κινητήρας της Honda σταμάτησε να αποδίδει τους 160 ίππους που παρέχονται από το σύστημα ανάπτυξης ενέργειας. Αυτό ανάγκασε τον Alonso να σταματήσει την προσπάθεια του και να μείνει 11ος στις κατατακτήριες δοκιμές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του motorsport.com, που επιβεβαιώθηκαν κι από τον επικεφαλής της Honda, Yusuke Hasegawa, αυτό προέκυψε μετά από μπέρδεμα του συστήματος, με βάση την θέση του μονοθεσίου μέσα στην πίστα. Πιο συγκεκριμένα ο αλγόριθμος που έχει το σύστημα, καθορίζεται από το πάτημα του γκαζιού. Ανάλογα με αυτό, αντιλαμβάνεται σε ποια θέση είναι στην πίστα και αποδίδει τους έξτρα ίππους στις εξόδους των στροφών, για καλύτερη επιτάχυνση.
Με τον Alonso όμως να περνάει από την Pouhon, χωρίς να αφήσει το πόδι του από το γκάζι, το σύστημα δεν ήταν σε θέση να κατανοήσει ότι είχε περάσει από στροφή κι έτσι δεν έδωσε την παραπάνω ιπποδύναμη στο μονοθέσιο του Ισπανού. Η έλλειψη τους υπολογίζεται ότι κόστισε κάτι παραπάνω από μισό δευτερόλεπτο, χρόνος πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που του στέρησε την είσοδο στο Q3.
To πρόβλημα επιβεβαίωσε κι ο Hasegawa με δηλώσεις που έκανε στα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, λέγοντας αναλυτικά: «Ρυθμίσαμε το σύστημα για να έχουμε την έξτρα ιπποδύναμη εκεί που θέλουμε. Αυτό καθορίζεται από το γκάζι. Κάποιες φορές ο οδηγός λειτουργεί διαφορετικά και μπερδεύει το σύστημα, χωρίς να αποδώσει τους ίππους εκεί που θέλουμε.
«Αυτό είναι κάτι που δεν θέλουμε να επαναληφθεί στο μέλλον, οπότε θα κοιτάξουμε να κάνουμε ότι αλλαγή είναι εφικτή.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify