Θα ήταν υπερβολικό να μπορέσουμε να χαρακτηρίσουμε τις ομάδες και τους οδηγούς του πρωταθλήματος που ξεκίνησε το περασμένο σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη. Άλλωστε, πέντε από αυτούς δεν συμμετείχαν στον αγώνα, ενώ άλλοι 2 εγκατέλειψαν μόλις στον πρώτο γύρο με τα αίτια να είναι πάντως τα χαρακτηριστικά των περισσότερων πρόωρων εξόδων τους (Grosjean-μηχανικό πρόβλημα, Maldonado-στούκα/τρακάρισμα/οποιαδήποτε λέξη αποτυπώνει την εικόνα ενός μονοθέσιου στον τοίχο).
Εν πάσει περιπτώσει, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να δώσουμε τα όσκαρ σε αυτούς που εντυπωσίασαν και τα χρυσά βατόμουρα σε αυτούς που απογοήτευσαν (και όχι στους λιγότερο καλούς, αυτά ήταν παρατράγουδα της offseason), οι οποίοι έλαβαν μέρος στο εναρκτήριο Grand Prix της σεζόν στο Albert Park.
OI ΚΑΛΟΙ
- Νομίζω είναι σαφές πως ο Lewis Hamilton ήταν εντυπωσιακός το Σάββατο και την Κυριακή. Παρότι ο Nico Rosberg είχε σαφές προβάδισμα, καθώς πέρασε περισσότερα χιλιόμετρα στο κόκπιτ της W06 Hybrid στις χειμερινές δοκιμές και ήταν σε ρυθμό την Παρασκευή, ο Βρετανός δις παγκόσμιος πρωταθλητής, έδειξε τους τίτλους του όταν έπρεπε. Με 2 καθηλωτικούς γύρους στις κατατακτήριες και απόλυτο έλεγχο στον αγώνα, έστειλε το μήνυμα στον teammate του, ότι ο δεύτερος τίτλος του έδωσε περισσότερο κίνητρο. Και όχι μόνο. Ο Hamilton έχει χαλαρώσει και απολαμβάνει αυτό που κάνει, αφότου απέδειξε ότι ανήκει στην ελίτ, δεν έχει το βάρος να δείξει πως μπορεί να πάρει τίτλο και με διαφορετική ομάδα από αυτή που μεγάλωσε μαζί της και φανέρωσε πως μπορεί να κάνει και αστεία, κάτι που μέχρι πέρσι ήταν σπανιότερο φαινόμενο και από την ακριβοδίκαιη διαιτησία σε αγώνες του Ολυμπιακού.
- Κανονικά, αν θέλαμε να πάρουμε μόνο τους αριθμούς και τα στατιστικά, ο Felipe Nasr πρέπει ήδη να ανακηρυχθεί ως ο άτυπος Rookie της χρονιάς. Πέρα από την εξαιρετική εμφάνιση του, το Σάββατο, που έχασε στο τσακ την πρόκριση στο Q3 και την Κυριακή που έφερε την 5η θέση με μια ολοκληρωμένη οδήγηση, ο οδηγός της Sauber, έφερε τον καλύτερο τερματισμό της ομάδας σε εναρκτήριο Grand Prix (χωρίς τα χρόνια της συνεργασίας με την BMW), από το μακρινό 1993 και τον JJ Lehto. Ταυτόχρονα έγινε ο πρώτος Βραζιλιάνος που κατακτά θέση μεγαλύτερη από την 8η στο πρώτο του αγώνα, κάτι απίστευτο, αν σκεφτεί κανείς τους Βραζιλιάνους οδηγούς που έχουν περάσει από την Formula 1.
- Στο τέλος της χρονιάς, η τρίτη θέση του Sebastian Vettel, μπορεί να μην μοιάζει τόσο καλή μπροστά στα υπόλοιπα αποτελέσματα που θα έχει φέρει η Scuderia τότε. Αν όμως φέρει τέτοια αποτελέσματα, το βάθρο που κατέκτησε ο Γερμανός θα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικός. Θα είναι ο αγώνας που έδωσε το έναυσμα για την αντεπίθεση της Ferrari, απέδειξε πως το φετινό μονοθέσιο έχει τις δυνατότητες που χρειάζονται για να γίνει και πάλι πρωταθλήτρια μέσα στα επόμενα χρόνια. Μέχρι τότε, ο δρόμος είναι ανηφορικός, αλλά αν κάποιος έχει τον χρόνο, τις ικανότητες και τον εγωισμό να τα καταφέρει, αυτός είναι ο Vettel.
ΟΙ ΚΑΚΟΙ
- Δεν είναι συνηθισμένες στην Formula 1, οι δικαστικές αντιδικίες μεταξύ οδηγών και ομάδων. Αυτός είναι και ο μόνος λόγος που μπορεί να δικαιολογήσει την πλήρη αποτυχία της Sauber στο ζήτημα με τον Giedo van der Garde. Η ελβετική ομάδα είδε τα ζεστά χρήματα της Banco do Brazil που θα έφερνε μαζί του ο Felipe Nasr, δεν ήθελε να διώξει τα εξίσου ζεστά χρήματα του Marcus Ericsson και πήρε την απόφαση να απομακρύνει τον Ολλανδό (και τα όχι τόσο ζεστά χρήματα του πατριού του). Αλλά η Sauber και αθέτησε το συμβόλαιο που είχε υπογράψει με τον van der Garde, αλλά πολύ χειρότερα δεν επιχείρησε οποιαδήποτε συμβιβασμό με τον οδηγό, ο οποίος έφερε την υπόθεση στα δικαστήρια. Με τον νόμο στο μέρος του, ο van der Garde, θα μπορούσε να κάνει οτιδήποτε στη Sauber, αλλά βλέποντας την καριέρα του να έρχεται σε ένα άδοξο τέλος, αφού κανείς δεν θα ήθελε έναν οδηγό που θα είχε στείλει το πρώην αφεντικό του στη φυλακή, κατέβασε τους τόνους και έδωσε μια δεύτερη ανακουφιστική ευκαιρία στην ελβετική ομάδα.
- Απογοήτευση. Η McLaren κατέβηκε στην Μελβούρνη με σκοπό να είναι όσο πιο ανταγωνιστική γίνεται. Και το κατάφερε για 26 γύρους, κρατώντας πίσω του τον Sergio Perez. Σε όλο το υπόλοιπο τριήμερο, η McLaren είχε διαρκή προβλήματα, ενώ η MP4-30 του Magnussen παρέδωσε το πνεύμα της, μισό λεπτό μετά την έξοδο της από το γκαράζ. Φυσικά, χρόνος υπάρχει και η Honda έχει έρθει για να μείνει στην Formula 1, ενώ η McLaren έχει πετύχει πολλά και πολύ δύσκολα comeback στο παρελθόν για να μην νιώθει αισιόδοξη πως θα τα καταφέρει και τώρα.
- Fernando Alonso. Αναφερθήκαμε εκτενώς στο προηγούμενο άρθρο της στήλης (εδώ) για τον Ισπανό, την McLaren και τη Ferrari. Από τότε ο Alonso: τράκαρε σε έναν τοίχο, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με διάσειση, ξύπνησε στο 1995 (χρονιά που ο Mansell δεν έτρεξε τους 2 πρώτους του αγώνες με τη McLaren), συνήλθε, δήλωσε έτοιμος για την Μελβούρνη, αλλά τελικά δεν ήταν και έχασε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Θεωρώ πως οι φήμες που λένε ότι ο Alonso δεν τρέχει λόγω της κακής κατάστασης της McLaren δεν έχουν είναι αληθινές, αλλά πρώτα θα δω τον Nelson να βάζει buzzer-beater τρίποντο και μετά θα σταματήσω να δίνω σημασία στις εκάστοτε φήμες που αφορούν τον Alonso.
Ναι, δεν είναι η καλύτερη αρχή για το σπορ, το να βλέπεις 15 μονοθέσια να ξεκινάνε και 11 να τερματίζουν. Αλλά, η Formula 1 είναι σε μια μεταβατική περίοδο, οι ομάδες έχουν προβλήματα βρισκόμενες στην αρχή μιας ακόμη δύσκολης χρονιάς, ενώ οι επιμέρους ατυχίες είναι αναμενόμενες σε σημαντικό βαθμό. Τα προβλήματα της F1 είναι διαφορετικής φύσης απ’ ότι αυτά που φάνηκαν στη Μελβούρνη και έχουν να κάνουν με την ηγεσία της σε οικονομικά θέματα. Όσο το πρωταρχικό και κύριο κίνητρο είναι το κέρδος και όχι η αναζωογόνηση του σπορ με σύγχρονα μέσα, τόσο θα έχουμε καταστάσεις όπως αυτές που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες ομάδες, που παίζουν κάθε χρονιά στα ζάρια την ύπαρξη τους.
Η συνέχεια στη Μαλαισία…
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify