Στο χώρο της F1 τα χρήματα είναι ο θεμέλιος λίθος κάθε ομάδας. Όλοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα και πολλά εκατομμύρια που θα τους διατηρήσουν στη ζωή για μια ακόμη χρονιά. Με την παγκόσμια οικονομική κρίση, οι χορηγίες μειώθηκαν τόσο σε αριθμό όσο και σε ποσό χρημάτων. Άμεσο αποτέλεσμα είναι οι ομάδες να ψάχνουν άλλους τρόπους να καλύψουν τις τρύπες στα οικονομικά τους. Ιδιαίτερα «δημοφιλής» τρόπος είναι η πρόσληψη οδηγών που με τις χορηγίες που φέρνουν μαζί τους, πρακτικά, πληρώνουν τη θέση τους. Θα τους γνωρίζεται με τον αγγλικό όρο, ως «Pay Drivers». Ακόμη και στις παλιές – καλές εποχές οι ομάδες προσλάμβαναν Pay Drivers, αλλά στη σημερινή εποχή της F1 η κατάσταση έχει παραγίνει. Αποκορύφωμα έλλειψης ικανοτήτων και περίσσειας χρημάτων αποτελεί ο γνωστός – άγνωστος καταστροφέας, ονόματι Pastor Maldonado.
Η «καριέρα» του στη F1 ξεκίνησε το 2011, με την ομάδα της Williams, η οποία αντιμετωπίζοντας αρκετά οικονομικά προβλήματα εξασφάλισε την χορηγία της PDVSA, της κρατικής πετρελαϊκής της Βενεζουέλας, αντικαθιστώντας τον N. Hulkenberg (ναι, έγινε και αυτό). Το 2011, σε μια άσχημη χρονιά για τη Williams, ο Pastor τερμάτισε 18ος στο πρωτάθλημα οδηγών. Την επόμενη χρονιά, με τη Βρετανική ομάδα να έχει κατασκευάσει ένα αρκετά καλό μονοθέσιο, ο Maldonado στον 5ο αγώνα της χρονιάς πήρε την πρώτη του νίκη στην Ισπανία, κρατώντας πίσω του τον τοπικό ήρωα και σαφέστατα ανώτερο F. Alonso, με την πολύ μέτρια Ferrari F2012. Από εκεί και πέρα οι καλές εμφανίσεις σπανίζουν, με αποτέλεσμα να τερματίσει στην 15η θέση της γενικής κατάταξης. Είναι η χαμηλότερη θέση που έχει τερματίσει ποτέ νικητής αγώνα στην ιστορία της F1. Το 2013, η κατρακύλα συνεχίστηκε τόσο από τη μεριά της ομάδας, που παρήγαγε ένα πολύ κακό μονοθέσιο, όσο και από τη μεριά του Pastor, που παρήγαγε θέαμα, με αρνητικό όμως αντίκτυπο. Έφτασε στο σημείο να κατηγορήσει την ομάδα του πως σαμπόταρε το αυτοκίνητό του, στο GP των ΗΠΑ, ευνοώντας τον teammate του V. Bottas. Το 2014 ο Maldonado έρχεται στη Lotus ,άλλη μια ομάδα με βαριά οικονομικά προβλήματα και μαζί του μετακόμισε και η χορηγία της PDVSA. Η Lotus καταγράφει μια χρονιά που θα ήθελαν να ξεχάσουν, από άποψη απόδοσης, ενώ ο οδηγός από τη Βενεζουέλα δεν σταματά να δίνει τροφή για σχόλια, κυρίως αρνητικά. Φτάνουμε στο σήμερα και με τη Lotus να έχει ένα μονοθέσιο που μπορεί να παλεύει τακτικά για βαθμούς , όπως αποδεικνύει ο Grosjean. Αντ’αυτού, o Pastor παλεύει αφενός με τις ατυχίες του και αφετέρου να δυσχεράνει την ήδη άσχημη εικόνα του προς τα έξω.
Μετά από την ανασκόπηση της «καριέρας» του, εύλογα γεννιέται το ερώτημα ΓΙΑΤΙ ΟΔΗΓΕΙ ΑΚΟΜΑ; Αν τα αποτελέσματα αυτά τα έφερνε κάποιος άλλος οδηγός θα είχε «πάρει πόδι» με το τέλος της 1ης – 2ης σεζόν. Όμως εδώ μιλάμε για πέντε (!!) πλήρεις σεζόν στο άθλημα (μαζί με τη φετινή). Βλέπουν σε εκείνον κάτι που εμείς αγνοούμε; Έχει δείξει κάποια δείγματα ταχύτητας, όμως τον περισσότερο καιρό φλερτάρει με τις μπαριέρες. Όταν δε τις αποφεύγει, αποτελεί συχνά κίνδυνο και για τους συναθλητές του. Από τις πολλά ατυχήματα στα οποία έχει εμπλακεί, θα σας θυμίσω χαρακτηριστικά την επαφή με τον Gutierrez στο Bahrain το 2014.
Μήπως όμως, βλέπουν ακριβώς ό,τι και εμείς; Δηλαδή πολλά εκατομμύρια; Η έλλειψη χρημάτων οδήγησε δυο από τις πιο ιστορικές ομάδες στην F1 στο να προσλάβουν έναν οδηγό με ικανότητες κάτω του μετρίου (αν δεν τον χαρακτηρίσουμε επικίνδυνο) για να αποκτήσουν πρόσβαση στα ζεστά μετρητά της χορηγίας του. Όμως η απόδοσή του περιορίζει τη δυναμική των ομάδων που αγωνίζεται, με αποτέλεσμα να υστερούν βαθμολογικά και να χάνουν αρκετά εκατομμύρια εξαιτίας της κατάταξής τους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Για να μην αναφέρω το διασυρμό του ονόματος της ομάδας και το αντίκτυπο στον τομέα του μάρκετινγκ. Το ερώτημα λοιπόν που εύλογα τίθεται είναι πόσο χρόνο (και υπομονή) ακόμα μπορεί να του εξασφαλίσει η χορηγία της PDVSA;
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify