Πως η McLaren έχασε το πρωτάθλημα του ’11|Πλήρης ανασκόπηση της σεζόν

Μια πλήρης ανασκόπηση στη σεζόν του 2011 για τη McLaren

Και η σεζόν του 2011 έχει ολοκληρωθεί με τη Red Bull πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές και τον Sebastian Vettel στους οδηγούς για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Πως φτάσαμε όμως μέχρι εκεί; Πως εξελίχθηκαν τα πράγματα στην ομάδα της McLaren; Γιατί δεν υπήρχε έντονος ανταγωνισμός; Ποιος οδηγός της McLaren ήταν καλύτερος; Ποιος ο ρόλος των media; Tο παρακάτω άρθρο θα δώσει εξηγήσεις σε πολλά καυτά ερωτήματα, κυρίως οπαδών της McLaren. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε έμφαση στην εξέλιξη του πρωταθλήματος από την πλευρά της McLaren.

Ξεκινάμε με τον πρώτο αγώνα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Όλοι είχαν μεγάλη περιέργεια για το πως θα εμφανιστούν οι ομάδες σε σχέση δυναμικότητος τη νέα σεζόν. Να υπενθυμίσουμε πως η ομάδα της ΜcLaren είχε απογοητεύσει αρκετό κόσμο κατά την διάρκεια των χειμερινών δοκιμών με την απόδοσή της και πολλοί την είχαν τελείως ξεγραμμένη. Στην Αυστραλία λοιπόν οι McLaren διαψεύδουν όλους αυτούς με την απόδοσή τους καθώς ήταν άκρως ανταγωνιστικοί. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Hamilton προσπαθεί να κυνηγήσει από τη 2η θέση τη Red Bull του Vettel που φαινόταν πιο δυνατή. Την ίδια στιγμή ο Button δίνει χρονοβόρα μάχη με τον Massa που περιορίζει τον αγώνα του μέχρι την 6η θέση. Ήδη η Red Bull παίρνει ένα μικρό προβάδισμα στους βαθμούς. Στον επόμενο αγώνα της Μαλαισίας Ηamilton και Βutton εκκινούσαν από τη 2η και 4η θέση αντίστοιχα με πολλές βλέψεις. Ο Button πήρε μια σημαντική 2η θέση, ενώ ο Hamilton είχε τις δικές του μάχες. Αρχικά μένοντας για πολλή ώρα πίσω από τη Renault του Nick Heidfeld έχασε πολύτιμο χρόνο και στη συνέχεια δέχτηκε πίεση από τον Alonso o οποίος συγκρούεται μαζί του. Τέλος, δώθηκε ποινή 20 δευτερολέπτων λόγω παρατεταμένης αλλαγής πορείας (weaving) σε προσπάθεια να υπερασπιστεί τη θέση του. Η ψαλίδα με τη Red Bull και τον Vettel αυξάνει και άλλο στους 24. Mε το Κινεζικό Grand Prix είχαμε αλλαγή των πραγμάτων με τον Hamilton μετά από εξαιρετική στρατηγική ελαστικών παίρνει άξια τη νίκη. Σε αυτό το σημείο η McLaren έδειξε πως μπορεί να «χτυπήσει» τις Red Bull για τον τίτλο.

Η έλευση της Formula 1 στην Ευρώπη δε λειτούργησε με τον καλύτερο τρόπο για την McLaren, καθώς εκεί που βρήκε τη φόρμα της η Red Bull κάνει το 1-2 και η McLaren εκτός βάθρου τον 4-6. Είναι αρχή όμως και οι δυο πιλότοι Jenson και Lewis δεν πτοούνται. Στην Ισπανία ο Hamilton έμεινε κολλημένος πίσω από τον Vettel γύρω στους 15 γύρους απαιτώντας προσπέρασμα για την 1η θέση το οποίο δεν ήρθε παρόλα αυτά μπορεί να θεωρηθεί θετικό για τη McLaren που έκανε το 2-3. Από το grand prix του Μονακό και μετά εγκαινιάζεται μια περίοδος πολύ αρνητική για τη McLaren και κυρίως τον Lewis Hamilton. Η οδηγική συμπεριφορά του Lewis Hamilton ενόχλησε πολλούς οδηγούς, αγωνοδίκες, παράγοντες, τεχνικούς διευθυντές, απλούς οπαδούς μέχρι και τελείως άσχετους με τη Formula1. Τα γεγονότα με Schumacher, Massa, Maldonado λειτούργησαν πολύ αρνητικά και πολλοί ήταν αυτοί που αμφισβήτησαν το οδηγικό ταλέντο του Βρετανού. Mε πολύ αιμχηρές δηλώσεις όπως ”Από τους έξι αγώνες έχω πάει στους αγωνοδίκες τις πέντε, είναι αστείο, δεν ξέρω γιατί το κάνουν, μάλλον επιδή είμαι μαύρος” ο Hamilton δείχνει να χάνει τον αυτοέλεγχό του και να προκαλεί. Ο Hamilton παίρνει ποινή στο Μονακό και πέφτει στην 6η θέση τη στιγμή που ο Button δίνει την δική του μάχη με Vettel και Alonso στους στενούς δρόμους παίρνοντας την 3η θέση. Το ίδο σήριαλ συνεχίστηκε και στον Καναδά όπου ο Hamilton εκκινούσε από πολύ πίσω και προσπαθούσε να ανέβει θέσεις.

Hamilton και Button συγκρούονται στον Καναδά σε μια από τις πιο άσχημες στιγμές για το 2011

Συγκρούεται με Webber και στη συνέχεια με τον teammate του Jenson Button που απορρούσε ρωτώντας «Τι κάνει επιτέλους;». Ο Hamilton καταστρέφει την MP4-26 και εγκαταλείπει άδοξα. Αργότερα ο Button θα πάρει την πιο εντυπωσιακή νίκη της καριέρας του, από τελευταίος πρώτος σε ένα ρεσιτάλ οδήγησης. Σε εκείνο το σημείο μπορεί η McLaren να πήρε τη νικη αλλά η Red Bull κάνει το 2-3 παίρνοντας 8 παραπάνω βαθμούς από την McLaren. Συνεχίζοντας σε έναν από τους πιο βαρετούς αγώνες της χρονιάς αυτός της Valencia όπου η Red Bull έκανε περίπατο με τον Vettel την ώρα που η  McLaren είχε μια από τις χειρότερες εμφανίσεις με έλλειψη ρυθμού και απόδοσης να παίρνει την 4η και 6η θέση. Στη Βρετανία τα ασημή βέλη ήλπιζαν σε ένα καλό εντός έδρας αποτέλεσμα. Σε έναν βροχερό αγώνα είδαμε στις αρχές τον Hamilton να πιέζει και να επιτήθεται σε ένα γνωριμο σήριαλ και τον Alonso να πανηγυρίζει τη μοναδική νίκη της Ferrari για το 11. Πολλές μάχες δόθηκαν με Ferrari και Red Bull αλλά τελικά η συγκομιδή βαθμών ήταν και πάλι λίγοτερη από αυτή της Red Bull. Φεύγοντας η Red Bull είχε 328 βαθμούς και η McLaren 218 και τα πράγματα έδειχναν πως το πρωτάθλημα απομακρύνεται και πηγαίνει στη Red Bull.

Η McLaren ξεκινά την αντεπίθεσή της στο Γερμανικό Grand prix. Eκεί με τρομερή οδήγηση ο Hamilton κατακτά μια πολύ σημαντική νίκη την ώρα που ο Vettel «σπάει» και υποπέφτει σε λάθη και δείχνει το ανθρώπινο ποιόν του. Η νίκη όμως για την McLaren ήταν Πύρρειος για μια ακόμη φορά καθώς έιχαμε την εγκατάλειψη Button από… αβίδωτο μπουλόνι. Στην Ουγγαρία οι συνθήκες έδειχναν ιδανικές για την McLaren και το 1-2 ήταν κοντά όσο ποτέ άλλοτε. Περνόντας τον Vettel στην αρχή του αγώνα οι δυο McLaren έδειχναν πανίσχυρες. Λάθος στρατηγικής όμως στερεί το 1-2 και ο Hamilton από πρώτος πέφτει τέταρτος. Ο Button παίρνει τη νίκη αλλά πάλι το 1-2 φάνταζε ιδανικότερο και καταλυτικότερο στον αγώνα για το πρωτάθλημα. Προχωρόντας στους αγώνες της Monza και του Spa όλοι πίστευαν πως η McLaren θα έχει σαφέστερο πλεονέκτημα έναντι της Red Bull και θα μπορούσε να πανηγυρίσει νίκες. Αυτές οι νίκες δεν ήρθαν ποτέ καθώς η σύγκρουση Ηamilton-Κοbayashi έδωσε τη δυνατότητα στον Vettel να πανηγυρίσει μια σημαντική νίκη για τη συνέχεια και μάλιστα με 2ο τον Mark Webber τη στιγμή που μόλις 4η ήταν η μόνη McLaren του Button. Στην Ιταλία ο Hamilton περιορίστηκε για πολλούς γύρους πίσω από τη Mercedes του Michael Schumacher κάτι που κατέστρεψε τις όποιες πιθανότητες του για νίκη. Ο Button ακολουθούσε τον Vettel που πήρε μια ακόμη νίκη που ουσιαστικά σφράγισε τον πρωτάθλημα.

Massa Hamilton σε μονομαχία στη Σιγκαπούρη
Nίκη για τον Button στην Ιαπωνία

Το ίδιο σκηνικό και στη Σιγκαπούρη, Vettel 1oς, Βutton 2ος. Σε εκείνο το σημείο ο Button φάνταζε ως ο «ηγέτης» της ομάδας αφού ο Hamilton περιοριζόταν στις πιο πίσω θέσεις και σε κοκορομαχίες με τον Massa. Στην Ιαπωνία ο Button ισχυροποιήθηκε ακόμη περισσότερο παίρνοντας τη νίκη, ενώ ο Vettel κατέκτησε τον 2ο συνεχόμενο τίτλο του. Πλέον δεν υπήρχε ενδιαφέρον από πλευράς McLaren και η μόνη ανοιχτή μάχη ήταν στους κατασκευαστές. Τα πράγματα έδειχναν πολύ δύσκολα και εκεί με 130 βαθμούς διαφορά και 4 αγώνες να απομένουν. Στην Κορέα νίκη για τον Vettel και ο Hamilton φαίνεται να βρίσκει τη φόρμα του μετά από αρνητικά αποτελέσματα και αρνητικές κριτικές των Media με μια δεύτερη θέση. Στο ολοκαίνουριο Grand Prix της Ινδίας είχαμε άλλη μια εύκολη σχετικά νίκη για τον Vettel. Aπό πλευράς McLaren, o Βutton σταθερός καθ’ όλη τη διάρκεια ήρθε 2ος και ο Hamilton …«!!! 7ος !!!»… με τις γνωστές ανούσιες μονομαχίες με τον Massa. Στο Grand Prix του Abu Dhabi είχαμε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις της McLaren για το 2011. Με τον Vettel από νωρίς εκτός, O Hamilton δεν δυσκολεύθηκε πολύ στο να πάρει την τρίτη του νίκη και τον Button να ακολουθήσει 3ος. Και τα δυο πρωταθλήματα είχαν πλεόν κριθεί και δεν πολυένοιζε τους οδηγούς τα αποτελέσματα που θα φέρουν.

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς η Red Bull κάνει το 1-2 στα δοκιμαστικά και στέλνει σαφές μήνυμα. Τελικώς το 1-2 έρχεται και στον αγώνα με τον Webber να παίρνει την πρώτη του νίκη. Ο Button 3ος και ο Hamilton εγκατέλειψε από κιβώτιο σε έναν αγώνα με πολλές προσδοκίες. Η Ferrari έκανε το 4-5 και κάτι που επαλήθευσε την υστέρηση της σε σεχέση με Red Bull και McLaren. Το 2011 φεύγει και η σεζόν του 2012 ξεκινά το Μάρτιο. Γενικώς η σεζόν του 11 μπορεί να χαρακτηριστεί ως καλή και επιτυχημένη για τη McLaren καθώς σε πολλά σημεία έδειξε πως ανταγωνίζεται στα ίσα και μπορεί να νικήσει τη Red Bull. Ήταν η μόνη ομάδα που μπορούσε να στερήσει τον τίτλο στους κόκκινους ταύρους. Βέβαια σε πολλούς άφησε πικρία και δικαιολογημένα, αφού η McLaren είναι μια ομάδα που σε κάθε αγώνα στοχεύει στη νίκη και κάθε χρονιά στο πρωτάθλημα. Το 2012 οι ίδιοι οδηγοί Jenson Button και Lewis Hamilton καλούνται να φέρουν τη McLaren εκεί που πρέπει να είναι, στην κορυφή.

 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας

Με εκτίμηση Χαραλαμπίδης Γρηγόρης

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Hamilton : Όλα ήταν δικά μου λάθη...!

Next Article

Force India: O Hulkenberg στην θέση του Sutil το 2012!

Related Posts