H Toyota ήταν η απόλυτη κυρίαρχος του 1000 Miles of Sebring, αποφεύγοντας προβλήματα, σε αντίθεση με τις άλλες ομάδες και κάνοντας το 1-2. Τρίτη η Ferrari με το #51.
Το ξεκίνημα του αγώνα ήταν επεισοδιακό. Το #94 της Peugeot μπήκε στα pits στο τέλος του πρώτου γύρου και βγήκε δύο γύρους πίσω. Το 9Χ8 των Γάλλων σταμάτησε ξανά πριν τον 20ο γύρο και έτσι βρέθηκε από νωρίς εκτός διεκδίκησης οποιοδήποτε καλού αποτελέσματος.
Η Ferrari 488 του Luis Perez Companc και της AF Corse γύρισε ανάποδα και διαλύθηκε, όταν ο οδηγός έχασε τον έλεγχο στην πρώτη στροφή. Ο Companc δεν τραυματίστηκε, όμως η σύγκρουση με τα προστατευτικά ελαστικά έκανε το safety car να παραμείνει για αρκετό καιρό στην πίστα, μέχρι να ολοκληρωθούν οι επιδιορθώσεις.
The #83 AF Corse GTE AM 488 Driven by Luis Perez Companc has spun and flipped at T1#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/SjnwsIsqjD
— Polaris 🐷👑 #1000MSebring #Sebring12 (@iiPolaris) March 17, 2023
H Ferrari έβαλε και τα δύο αυτοκίνητα στα pits για καύσιμο κατά την διάρκεια αυτού του safety car, ξεκινώντας τον χορό των στρατηγικών. Το timing αποδείχθηκε λανθασμένο και έτσι οι Ιταλοί έχασαν το προβάδισμα. Αντ’ αυτού, μπήκαν σε μια σχεδόν συνεχή μάχη με την Cadillac και τις δύο Porsche Penske.
Η Toyota κληρονόμησε την πρωτοπορία όταν η Ferrari σταμάτησε νωρίς και δεν κοίταξε ποτέ πίσω της. Τα δύο GR010 όχι μόνο είχαν τον καλύτερο ρυθμό, αλλά απέφυγαν ποινές και αστοχίες για να «βολτάρουν» στο βάθρο και το 1-2 για το ξεκίνημα της σεζόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι και τα δύο αγωνιστικά έριξαν γύρο σε όλο το grid πριν τον εκατοστό γύρο(!).
Η Ferrari είχε θέματα με τον ανεφοδιασμό και έτσι βρέθηκε πάνω από ένα λεπτό πίσω από τα δύο GR010 Hybrid σχετικά νωρίς. Το #50 αποδείχθηκε πιο τυχερό, παίρνοντας την τρίτη θέση (+2 γύροι), καθώς το #51 συγκρούστηκε με μια Ferrari 488 δύο ώρες πριν την καρώ σημαία, πέφτοντας στην έβδομη θέση. Οι Ιταλοί έδειξαν ιδιαίτερα ταχύ ρυθμό για πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα, όμως λάθη που οδήγησαν σε ποινές, αλλά και ατυχία τους στέρησε ένα διπλό καλό αποτέλεσμα.
Η Cadillac αποδείχθηκε η πιο σταθερή συμμετοχή στην κατηγορία των Hypercars, παραμένοντας στην τέταρτη θέση και επικρατώντας των δύο Porsche Penske, ενώ έμεινε και σχετικά κοντά στην μια Ferrari 499P. Οι Porsche 963 δεν είχαν τον ρυθμό για να πάρουν κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα, κάτι που δεν βοηθήθηκε από κάποιες ποινές που έλαβαν και έτσι πήραν την καρό σημαία στην πέμπτη και έκτη θέση.
Η Floyd Vanwall αποτέλεσε την μεγαλύτερη έκπληξη του αγώνα, καθώς παρά την τερατώδη διαφορά στον ρυθμό από την πρωτοπορία, έδειξε σταθερότητα και κέρδισε σε βάρος της Peugeot, τερματίζοντας στην έβδομη θέση και λαμβάνοντας σημαντικούς βαθμούς.
Οι Γάλλοι από την άλλη είχαν έναν άθλιο αγώνα, με τα 9Χ8 φαινομενικά να μην μπορούν να μείνουν εντός πίστας για αρκετό διάστημα, κυρίως λόγω αστοχιών. Μια πληθώρα προβλημάτων τους άφησε μια αιωνιότητα πίσω, στην ένατη (+26 γύροι) και δέκατη θέση (+98 γύροι). Η Glickenhaus ολοκλήρωσε την κατηγορία τελευταία, 177 γύρους πίσω, αντιμετωπίζοντας προβλήματα.
Στο LMP2, οι διαφορές ήταν πολύ κλειστές καθ’ όλη την διάρκεια του οκταώρου και η στρατηγική έπαιξε μεγάλο ρόλο μέχρι και το τελευταίο τέταρτο. Την νίκη πήρε τελικά η Hertz Team JOTA, μπροστά από την United Autosports, που είδε ένα από τα αγωνιστικά της να πέφτει τελευταίο, ενώ βρισκόταν στην πρωτοπορία. Το βάθρο συμπλήρωσε η Prema Racing.
Στο GTE Am, τα πράγματα ήταν πιο ξεκάθαρα, με την Corvette Racing να κερδίζει στον αγώνα της πατρίδας της, επιδεικνύοντας ρυθμό προς το τέλος του τριημέρου και φυσικά στον αγώνα. Στα τελευταία λεπτά η Dempsey – Proton πήρε την δεύτερη θέση από την Kessel Racing, καθώς η 488 χρειάστηκε ένα τελευταίο pit stop για καύσιμο.
Το WEC συνεχίζεται με τον δεύτερο γύρο του 2023 στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας, στις 16 Απριλίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify