Η Toyota έκανε το 1-2 στο Fuji, εξασφαλίζοντας το πρωτάθλημα κατασκευαστών για το 2023 στην Ιαπωνία, με τo #6 της Porsche Penske στην τελευταία θέση του βάθρου και την Ferrari αμέσως επόμενες θέσεις.
Το #8 των Conway, Kobayashi και Lopez ήταν αυτό που κέρδισε τον αγώνα, προσπερνώντας μάλιστα το #7 με λιγότερο από μια ώρα να απομένει στο ρολόι. Έτσι, το φετινό πρωτάθλημα των οδηγών θα κριθεί στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, με 15 βαθμούς να χωρίζουν τα δύο πληρώματα της ιαπωνικής κατασκευάστριας.
Με αυτό το 1-2, η Toyota αναδείχθηκε πρωταθλήτρια κατασκευαστών για ακόμα μια σεζόν του WEC, καταφέρνοντας να κάμψει την αντίσταση των υπόλοιπων πολλά υποσχόμενων κατασκευαστών, δείχνοντας την εμπειρία και την τεχνική ανωτερότητά της.
Στα του αγώνα, το #6 της Porsche Penske με τους Estre, Lotterer και Vanthoor κατάφερε να ανεβεί για δεύτερη φορά στο βάθρο στην κατηγορία των Hypercars, εκμεταλευόμενο την καλή εκκίνησή του, που είδε τον Laurens Vanthoor να αναλαμβάνει την πρωτοπορία. Σταδιακά όμως και τα δύο Toyota κέρδισαν έδαφος και κατάφεραν να περάσουν μπροστά.
Πιο πίσω, η Ferrari πήρε την τέταρτη και πέμπτη θέση με το #50 και #51 αντίστοιχα, μην έχοντας τον απαιτούμενο ρυθμό για κάτι καλύτερο. Η ιταλική ομάδα θα εστιάσει πλέον στο κυνήγι της καλύτερης πιθανής θέσης στα δύο πρωταθλήματα, αφού και εκείνο των οδηγών για το #51 φαντάζει αρκετά απίθανο.
Η Jota Porsche πήρε την καρώ σημαία από την έκτη θέση, έχοντας σύγκρουση με το αγωνιστικό LMP2 της ομάδας και δέχοντας ποινή drive-through, αλλά είχε τον ρυθμό ώστε να ανακάμψει, ειδικά σε σύγκριση με άλλες εργοστασιακές προσπάθειες. Η Peugeot ολοκλήρωσε τον αγώνα στην έβδομη και όγδοη θέση, παρουσιάζοντας ένα άσχημο πρόσωπο, παρα την ανοδική πορεία της μέχρι πρότινος.
H Proton Porsche τερμάτισε ένατη, έχοντας αντιμετωπίσει πρόβλημα με τις ζώνες και χάνοντας χρόνο στα pit stops, ενώ η Cadillac πήρε την δέκατη θέση, έχοντας χάσει τον ένα τροχό του αγωνιστικού της κάποια στιγμή μετά τις τέσσερις ώρες, κάτι που πήρε πολύ ώρα για να επισκευαστεί. Η Floyd Vanwall κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα στην προτελευταία θέση των Hypercars, αλλά στην 22η γενικής, ενώ το #5 της Porsche Penske ήταν το τελευταίο Hypercar στην σημαία, έχοντας κλατάρισμα στην αρχή του αγώνα και δεχόμενο ποινή για είσοδο στα pits υπό Full-Course Yellow.
Στα LMP2, όλα θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα στο Bahrain, καθώς η WRT έκανε το 1-3 με το #41 και το #31 αντίστοιχα, με τους Robert Kubica, Louis Deletraz και Rui Andrade να είναι πλέον το φαβορί για τον τίτλο οδηγών. Τα δύο αγωνιστικά της WRT διχοτόμησε η United Autosport, με το #22.
Στα GTE Am, η AF Corse πήρε την νίκη με τους Davide Rigon, Francesco Castellacci και Thomas Flohr, με τους δύο τελευταίους να κερδίζουν για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια. H Kessel Racing, επίσης με Ferrari 488 GTE Evo, πήρε την δεύτερη θέση, ενώ η ήδη πρωταθλήτρια Corvette Racing ανέβηκε στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου, παρα την σύγκρουση με την νικήτρια Ferrari και την επακόλουθη ποινή.
Πλέον η σεζόν του WEC για το 2023 ολοκληρώνεται με το 8 Hours of Bahrain, στις 4 Νοεμβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify