Με την στρατηγική να αποτελεί καθοριστικής σημασίας παράγοντα, η Toyota πήρε την νίκη στο 6 Hours of Monza, ενώ η Ferrari πήρε την δεύτερη θέση, με την Peugeot να ανεβαίνει στο βάθρο για πρώτη φορά, έναν χρόνο μετά το ντεμπούτο της.
Το #7 είχε καλή εκκίνηση και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο, εκτός ίσως από την τελευταία ώρα του αγώνα, όπου η ενέργεια και τα ελαστικά ήταν οριακά για ένα pit stop. Με τον Kobayashi πρωτοπόρο και με ανάγκη να αλλάξει ελαστικά για τελευταία φορά, η Ferrari με το #50 σταμάτησε και εκείνη για ελαστικά, ενώ θα μπορούσε και να μην προχωρήσει σε αλλαγή τους. Τελικά η σωστή επιλογή ήταν εκείνη των Ιαπώνων, με τον Kobayashi να παίρνει την καρώ σημαία πρώτος και τον Antonio Fuoco να τον ακολουθεί από κοντά στην δεύτερη θέση.
Το #93 της Peugeot είχε έναν εξαιρετικό αγώνα, αποφεύγοντας τα μπλεξίματα και δείχνοντας πραγματικά καλό ρυθμό. Έτσι, οι Γάλλοι πήραν το πρώτο βάθρο τους μετά από το ντεμπούτο τους στο WEC πέρυσι, στην ίδια πίστα μάλιστα. Ο Jensen μάλιστα ηγήθηκε του αγώνα μετά από Safety Car που ακολούθησε μια έξοδο μιας Aston Martin, νωρίς στον αγώνα.
Το #8 της Toyota είχε έναν τρομερό αγώνα-ανάκαμψη, αφού μετά από επαφή του Buemi με το #51 της Ferrari στον πρώτο γύρο, δέχθηκε ποινή stop-n-go 10 δευτερολέπτων. Έτσι, έμεινε πολύ πίσω, όμως με σωστές επιλογές όσον αφορά τα stints, πήρε την τέταρτη θέση στο τελευταίο τέταρτο από την Ferrari. Οι Ιταλοί αρκέστηκαν στην έκτη θέση με το δεύτερο αγωνιστικό τους, το οποίο έχασε παρα πολύ χρόνο μετά το τετακέ με το Toyota. Ο Giovinazzi προσπέρασε το #5 της Porsche Penske στους τελευταίους γύρους, όμως το έκανε περνώντας τα όρια στην κεντρική ευθεία και έτσι έχασε την θέση.
Στην πέμπτη και έβδομη θέση βρέθηκαν τα #5 και #6 της Porsche Penske, τα οποία είχαν θέματα με την τελική τους ταχύτητα, σχεδόν σε όλο τον αγώνα, όμως κατάφεραν να κρατηθούν μπροστά από την Glickenhaus, η οποία πήρε την όγδοη θέση. Ένατη ολοκλήρωσε τον αγώνα η JOTA με την Porsche 963. Η Cadillac δεν πήρε το αποτέλεσμα που θα ήθελε και θα μπορούσε, καταλήγοντας ένατη με το #2 και τον Alex Lynn.
Το #94 της Peugeot, η Floyd Vanwall και η Proton Competition τερμάτισαν πολύ πιο πίσω, λόγω προβλημάτων. Το #94 είχε θέματα και πάλι με την μετάδοση, ενώ το Porsche 963 της Proton εμφάνισε προβλήματα με τα ηλεκτρονικά.
Στο LMP2, η WRT γνώρισε την καταστροφή, αφού το #31 εγκατέλειψε από την πρωτοπορία του αγώνα λόγω αστοχίας του κινητήρα. Έτσι, η JOTA με τον Pietro Fittipaldi πήρε την νίκη, αφήνοντας πίσω τους τις Alpine και WRT, που έσωσε την παρτίδα με το άλλο της αγωνιστικό.
Στην GTE Am, η Corvette Racing εξασφάλισε το πρωτάθλημα κερδίζοντας στην Monza, αποτελώντας για ακόμα μια φορά την σταθερότερη ομάδα και πλέον άξια πρωταθλήτρια, δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.
O επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής είναι το 6 Hours of Fuji, μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, 8 με 10 Σεπτεμβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify