Παρά τη βροχή που ήρθε δύο φορές στο Μόντρεαλ, τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας και την πίεση από McLaren και Mercedes, o Max Verstappen έδειξε ποιος είναι ο πρωταθλητής και πήρε μία σπουδαία νίκη στο χαοτικό GP Καναδά. Στο βάθρο Norris και Russell, καταποντισμός για Ferrari.
Η βροχή έφερε τα πάνω κάτω και την Κυριακή στο Μόντρεαλ και ο αγώνας στην πίστα που φέρει το όνομα του θρυλικού Gilles Villeneuve ξεκίνησε με αρκετή βροχή και το οδόστρωμα να έχει αρκετό νερό. Παρόλα αυτά, ο αγώνας ξεκίνησε κανονικά με στατική εκκίνηση, ενώ οι δύο Sauber αναγκάστηκαν να ξεκινήσουν από τα pits, λόγω αλλαγών στα μονοθέσια.
Οι δύο Haas ξεκίνησαν με τα βρόχινα ελαστικά και το εκμεταλλεύτηκαν, με τον Magnussen να κάνει απανωτά προσπεράσματα στους πρώτους γύρους και να ανεβαίνει στην πέμπτη θέση. Ο Russell κράτησε την πρωτοπορία από τον Verstappen, όμως όσο η πίστα στέγνωνε οι δύο McLaren των Norris και Piastri σκαρφάλωναν στην κατάταξη.
Ο Norris εκμεταλλεύτηκε την λειτουργία του DRS και πέρασε τόσο τον Verstappen όσο και τον Russell για να πάρει την πρωτοπορία, ενώ ο οδηγός της Mercedes έχασε τα φρένα και κατά συνέπεια τη δεύτερη θέση. Η αναμονή για την επόμενη καταιγίδα που θα χτυπούσε την πίστα έφερε τα μονοθέσια να προσπαθούν να διατηρήσουν τα ελαστικά, με τον Norris να αυξάνει συνεχώς τη διαφορά.
Πιο πίσω, οι Haas αναγκάστηκαν να αλλάξουν ελαστικά νωρίς, όσο η πίστα στέγνωνε, ενώ ο Leclerc ενημερώθηκε από την Ferrari ότι είχε πρόβλημα με την κινητήρια μονάδα του, κάτι που έφερε και την εγκατάλειψή του λίγους γύρους αργότερα.
Όμως, παρότι ο αγώνας ήταν υπό σταθερό ρυθμό, ένα ατύχημα του Logan Sargeant, στην τέταρτη στροφή της πίστας έφερε την Williams ακινητοποιημένη στην άκρη της πίστας, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας εντός αυτής κι εκμηδένισε τις διαφορές. Το timing ήταν πολύ άσχημο για τον Norris που είχε περάσει τη γραμμή των pits κι αναγκάστηκε να κάνει έναν ολόκληρο γύρο, κάτι που τον έριξε στην τρίτη θέση, πίσω από τον πρωτοπόρο πια Verstappen και τον Russell.
Μαζί με το Safety Car εμφανίστηκε κι η βροχή, η οποία γέμισε και πάλι με νερό την πίστα, ρίχνοντας ξανά τον ρυθμό των πρωτοπόρων. Ο Verstappen κράτησε το προβάδισμα, ενώ ο Norris πίεζε τον Russell. Ένα λάθος του οδηγού της McLaren, προκάλεσε απώλεια χρόνου και στον Russell, καθώς βγήκε μπροστά του, με τη διαφορά να αγγίζει τα πέντε δευτερόλεπτα υπέρ του Ολλανδού.
Εκεί ήρθε το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Carlos Sainz να χάνει τον έλεγχο της Ferrari στην έκτη στροφή και τον Alex Albon να μην καταφέρνει να τον αποφύγει. Ο οδηγός της Williams χτύπησε στις μπαριέρες, ενώ ο Ισπανός έφερε την Ferrari στα pits, με τις δύο ομάδες να έχουν διπλή εγκατάλειψη στον αγώνα.
Λίγες στιγμές νωρίτερα, ένα εφιαλτικό τριήμερο έλαβε πρόωρο τέλος και για τον Sergio Perez, με τον Μεξικανό να χάνει τον έλεγχο, πάλι στην έκτη στροφή και να διαλύει την πίσω πτέρυγα στις μπαριέρες.
Με την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας και με έντεκα γύρους να απομένουν, ο Verstappen εκτόξευσε τον ρυθμό του, ενώ οι δύο Mercedes προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την ταχύτητά τους, έχοντας βάλει φρέσκα σετ ελαστικών. Ο Russell επιτέθηκε στον Piastri, που είχε στο μεταξύ περάσει μπροστά κι οι δύο τους είχαν επαφή, με τον Hamilton να περνάει τον teammate του και λίγες στροφές αργότερα και τον Αυστραλό, μπαίνοντας σε θέση βάθρου.
Όμως ο Russell δεν είχε πει την τελευταία του κουβέντα, πέρασε εύκολα τον Piastri στη δεύτερη απόπειρα κι άρχισε να πιέζει τον teammate του. Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο νεαρός Βρετανός πήρε το DRS, απαίτησε και πήρε την τρίτη θέση από τον πιο έμπειρο Βρετανό της γερμανικής ομάδας.
Ταυτόχρονα σχεδόν, ο Yuki Tsunoda έχασε τον έλεγχο της RB στη μάχη για την όγδοη θέση και βρέθηκε με τετακέ στη μέση της πίστας. Ο Nico Hulkenberg απέφυγε για χιλιοστά την σύγκρουση και ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά, με τον Ιάπωνα να πέφτει στις τελευταίες θέσεις.
Μπροστά, ο Verstappen ξεκόλλησε με άνεση και πήρε τελικά η νίκη, μία ακόμη στη φετινή σεζόν και την 60η της καριέρας του, καταφέρνοντας να ανεβάσει ξανά τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Norris δεν απειλήθηκε στο τέλος και βρήκε μία ακόμη δεύτερη θέση, ενώ ο Russell συμπλήρωσε το βάθρο.
O Hamilton έμεινε τέταρτος, παρότι σημείωσε τον ταχύτερο γύρο κι έμεινε κολλημένος πίσω από τον teammate του μέχρι το τέλος. Πέμπτος ήταν ο Oscar Piastri, ο οποίος είναι υπό εξέταση για το συμβάν με τον Russell. Ο Αυστραλός πάντως είχε μεγάλη διαφορά από τις δύο Aston Martin που ακολούθησαν στην κατάταξη, ενώ ο όγδοος Ricciardo μπήκε για πρώτη φορά σε βαθμούς αγώνα, έχοντας μόνο την τέταρτη θέση στο σπριντ του Μαϊάμι μέχρι στιγμής. Οι δύο Alpine μπήκαν αμφότερες στην βαθμολογούμενη δεκάδα, με τον Pierre Gasly να περνάει στο τέλος τον Esteban Ocon και την γαλλική ομάδα να παίρνει για τρίτο συνεχόμενο αγώνα πόντους στην κρίσιμη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος το Grand Prix Ισπανίας στην πίστα του Μοντμελό, το τριήμερο 21-23 Ιουνίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify