Το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται η f1 επιστρέφει στην δράση με το grand prix της Κίνας στην πίστα της Shanghai. Μία πίστα που κατασκευάστηκε από τον γνωστό σε όλους μας γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke όπου διεξήχθη αγώνας f1 για πρώτη φορά το 2004. Η πίστα είχε εξ’ αρχής το ενδιαφέρον πολλών διοργανωτών και φιλοξένησε κιάλλα πρωταθλήματα αγώνων αυτοκινήτου όπως το DTM και τα V8 supercars. H πίστα της Κίνας είναι καθρέφτης της οικονομικής ανάπτυξης και της ακμής που βρίσκεται στην παρούσα φάση το ασιατικό κράτος και θεωρείται αναμφισβήτητα μία από τις πιο σύγχρονες, αν όχι η πιο σύγχρονη, πίστα στο καλεντάρι της f1.
Η διαδρομή, των 5,4 χμ, είναι δεξιόστροφη το σχήμα της πίστας μοιάζει αρκετά με ένα κινέζικο σύμβολο που σημαίνει «ψηλά». Περιέχει πολύ γρήγορες καμπές που δοκιμάζουν στο έπακρο την αεροδυναμική των μονοθεσίων αλλά και μεγάλες ευθείες που ευνοούν μονοθέσια με μεγάλη τελική. Η δυσκολία του circuit γίνεται αμέσως αντιληπτή με την πρώτη παρατεταμένη δεξιά στροφή αμέσως μετά την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Η δεξιά αυτή στροφή των περίπου 270 μοιρών (3/4 του κύκλου) έχει δύο κορυφές. Μία στην αρχή της που οι πιλότοι βουτάνε στην στροφή και μια στο τέλος που κλείνονται για να έχ
ουν καλύτερη γραμμή για την αριστερή που ακολουθεί. Ακολουθεί μια μεσαίου μήκους ευθεία και μια δεξιά κλειστή που δοκιμάζει αρκετά τα φρένα. Μετά από αυτό το σημείο ακολουθεί μια επίσης παρατεταμένη και πατημένη δεξιά την οποία αμέσως διαδέχεται μια γρήγορη αριστερή στην οποία οι οδηγοί «χαιδεύουν» το φρένο και αλλάζουν απότομα πορεία. Αποτελεί ένα σημείο κλειδί της συγκεκριμένης διαδρομής στο οποίο δοκιμάζεται αρκετά η σταθερότητα των μονοθεσίων. Επόμενο σημαντικό κομμάτι της διαδρομής είναι οι στροφές 12 και 13, δεξιές και οι δυο, τις οποίες οι οδηγοί της κάνουν μια με όμοιο κόψιμο στο τιμόνι. Η έξοδος από την 12 έχει μεγάλη σημασία καθώς επιτυγχάνεται η πιο ομαλή είσοδος στην 13 και συνάμα καλύτερη επιτάχυνση για την μεγάλη πίσω ευθεία του ενός χιλιομέτρου που καταλήγει σε μια κλειστή δεξιά φουρκέτα, που είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία για προσπέρασμα. Ακολουθεί μια γρήγορη αριστερή που βγάζει στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Πολυνίκης στο κινέζικο grand prix είναι ο βρετανός Lewis Hamilton με δύο νίκες, κερδίζοντας μάλιστα και στην περσινή εκδοχή του Grand prix. Στους κατασκευαστές από 3 νίκες μοιράζονται οι McLaren και Ferrari και μία προσμετρά η Red Bull από την νίκη του Sebastien Vettel το 2009.
Όλοι περιμένουμε να δούμε έναν αγώνα στεγνό για να βγάλουμε επιτέλους ασφαλή συμπεράσματα για την δυναμική των ομάδων την φετινή χρονιά αλλά οι προβλέψεις δείχνουν πως τουλάχιστον την Κυριακή ο αγώνας θα είναι βροχερός. Γι αυτό τον λόγο όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για τον αγώνα ενώ την κατάσταση που βρίσκονται οι ομάδες μετά την διακοπή των τριών εβδομάδων, μάλλον δεν θα μπορέσουμε να προβλέψουμε από τα δοκιμαστικά τις δύο προηγούμενες ημέρες. Και αυτό διότι την Παρασκευή προβλέπεται βροχή και το Σάββατο ηλιοφάνεια. Σπαζοκεφαλιά για τις ομάδες οι οποίες θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα με το setup.
Το κινέζικο grand prix θα διεξαχθεί την Κυριακή στις 10 ακριβώς το πρωί. Τα ελευθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής είναι προγραμματισμένα στις 5 και και στις 9 το πρωί ενώ τα δοκιμαστικά του Σαββάτου στις 6 και στις 9 το πρωί.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify