Όσοι περιμέναμε σκληρή μάχη ανάμεσα σε Citroen και Ford για τη νίκη στο Μεξικό μάλλον πέσαμε έξω.
Όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά για την ομάδα του Malcolm Wilson, όταν ο Petter Solberg έκανε τον καλύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική και η αυτοπεποίθηση στο στρατόπεδο των Βρετανών ήταν στα ύψη. Το πρώτο άσχημο σημάδι, όμως, δεν άργησε να έρθει. Δύο κλαταρίσματα στις δύο πρώτες ειδικές της Παρασκευής τον έριξαν στην 14η θέση, σχεδόν ενάμιση λεπτό από την κορυφή και ουσιαστικά εκτός διεκδίκησης της νίκης. Ο Νορβηγός πίεσε στις επόμενες ειδικές και κατάφερε να ανέβει στην 7η στο τέλος του πρώτου loop. O Solberg ήταν φανερά απογοητευμένος από αυτή την εξέλιξη, αφού ο ρυθμός του ήταν από την αρχή ικανός για την νίκη.
O Jari Matti Latvala είχε ένα φανταστικό ξεκίνημα, και μέχρι το τέλος της τέταρτης ειδικής οδηγούσε το ράλυ με διαφορά 2,2’’ από τον δεύτερο, Mikko Hirvonen. Στην 5η ειδική όμως η μπροστινή του ανάρτηση κατέρευσε και ο Φιλανδός έχασε πάνω από 90’’, πέφτοντας στην 8η θέση, πίσω από τον team mate του! Η απογοήτευση στην ομάδα είναι μεγάλη, αφού τα Fiesta φαίνονταν παραπάνω από ικανά να κοντράρουν τις DS3 στο Μεξικό.
Ωφελημένη από τις ατυχίες της Ford ήταν φυσικά η αντίπαλη Citroen, που πλέον κρατάει ένα εύκολο 1-2, με τον Hirvonen μέχρι στιγμής να επικρατεί του Loeb για μόλις 0,6’’. Ο Loeb δεν έκανε καλό ξεκίνημα και έχασε χρόνο στις πρώτες ειδικές, όμως κερδίζοντας τις δύο τελευταίες κατάφερε να πλησιάσει τον Mikko. Με τον πιο κοντινό οδηγό να είναι ο Mads Ostberg 39,9 πίσω, η Citroen είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κατακτήσει άλλη μια νίκη στο Μεξικό.
Όπως είπαμε, o Mads Ostberg βρίσκεται στην 3η θέση, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των εργοστασιακών Ford, και θα προσπαθήσει να παραμείνει σε τροχιά βάθρου. Ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη μέχρι τώρα ήταν η πολύ καλή εμφάνιση του Thierry Nouville, με την DS3 της Citroen Junior WRT. Ο Βέλγος έγραψε κάποιους εντυπωσιακούς χρόνους, ειδικά αν σκεφτούμε ότι αυτή είναι η πρώτη του εμφάνιση στις μεξικάνικες διαδρομές. Τον ακολουθούν τα δύο Fiesta RS της M-Sport, με τον Ott Tanak 5ο και τον Evgeny Novikov 6ο. Το πιο πιθανό είναι πως αν δεν έχουν άλλα προβλήματα, ο Petter Solberg και ο Jari Matti Latvala θα καταφέρουν να περάσουν τους δύο αυτούς οδηγούς μέχρι το τέλος της μέρας.
O Chris Atkinson έχασε κι αυτός χρόνο στην 5η ειδική, όμως παραμένει στην ένατη θέση στην πρώτη του με τη νέα γενιά WRCars. Την δεκάδα συμπληρώνει το Mini JCW του Armindo Araujo, αφού ο Ken Block είχε έναν ακόμα προβληματικό αγώνα, χάνοντας πάνω από 4 λεπτά λόγω προβλημάτων με το Fiesta της Monster WRT.
Η κατάσταση έχει ξεκαθαρίσει κάπως και είναι σχεδόν σίγουρο ότι ένα Citroen θα πάρει την νίκη στο Μεξικό. Ας ελπίσουμε ότι η γαλλική ομάδα θα αφήσει τους δύο οδηγούς της να παλέψουν και δεν θα υπάρξουν team orders. Το δεύτερο loop της πρώτης μέρας ξεκινάει λίγο μετά τις 9 το βράδυ της Παρασκευής ώρα Ελλάδας.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify