Πριν από λίγες μέρες είδαμε σε συνέντευξη του Sebastian Loeb (http://totalrally.info/archives/789) ότι ο Γάλλος είναι κατά των μεγάλων αγώνων που περιλαμβάνουν περισσότερα χιλιόμετρα και ειδικές. Αμέσως το θέμα άρχισε να συζητείται συνέχεια, με ομάδες, οδηγούς και παράγοντες του χώρου να καταθέτουν τις απόψεις τους. Δεν έχει διαμορφωθεί καμία κυρίαρχη άποψη μέχρι τώρα, μιας και οι θέσεις είναι διαφορετικές.
Ο team mate του Loeb στην Citroen, o Mikko Hirvonen, είναι ένας από τους πιο έμπειρους οδηγούς αυτή τη στιγμή στο WRC. Ο Φιλανδός έχει διαφορετική γνώμη από τον ομόσταβλό του και πιστεύει ότι τα μεγαλύτερα ράλυ προσθέτουν στην πρόκληση και τον χαρακτήρα του πρωταθλήματος. ΄΄ Καταλαβαίνω αυτά που λένε κάποιοι, ότι τέτοιου στυλ ράλυ είναι πιο ακριβά. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε, από την άλλη όμως πάντα απολάμβανα την πρόκληση που σου προσφέρει ένα μεγάλο ράλυ. Μου αρέσει η ιδέα της οδήγησης τη νύχτα στις ειδικές και γενικότερα οι αγώνες με χαρακτήρα endurance (αντοχής). Πραγματικά θα ήθελα να είχα οδηγήσει σε παλιότερες εποχές που υπήρχαν πολλοί μεγάλοι αγώνες σαν το Σαφάρι.΄΄.
Όπως αναφέρει και ο Hirvonen, τα ράλυ με πολλά χιλιόμετρα ανεβάζουν το κόστος της συμμετοχής στον αγώνα. Αυτό μπορεί για έναν εργοστασιακό οδηγό όπως ο Mikko να μην είναι πρόβλημα, είναι όμως σίγουρα εμπόδιο για τους οδηγούς που τρέχουν με ιδιωτικές ομάδες. Ένας από τους καλύτερους σε αυτήν την κατηγορία είναι ο Mads Ostberg.
Ο Νορβηγός παλεύει να βρει χορηγίες για να μπορέσει να τρέξει σε όλους τους αγώνες φέτος και η ‘’νέα τάση’’ για μεγάλους αγώνες κάνει το έργο του ακόμα πιο δύσκολο. ΄΄ Αν η FIA συνεχίσει να πιέζει τόσο πολύ για μεγάλα ράλυ τότε το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να πληγώσει το σπορ. Αν δεν υπήρχαν τα ράλυ-μαραθώνιοι όπως το Μεξικό είμαι σίγουρος ότι θα είχα βρει budget για να τρέξω όλη τη σεζόν. Οι αγώνες με περισσότερα χιλιόμετρα απλά δεν είναι η σωστή λύση.΄΄
Σίγουρα θα ασχοληθούμε πολύ ακόμα με αυτό το θέμα, αφού πολλοί διοργανωτές έχουν ανακοινώσει ήδη ότι οι φετινές εκδόσεις των αγώνων τους θα είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με άλλες χρονιές. Η FIA θα πρέπει να εξετάσει προσεκτικά το ζήτημα πριν προχωρήσει σε αποφάσεις.
Γιώργος Σαλτίδης
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify