Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε έλαβε χώρα ένας από τους πιο ανατρεπτικούς αγώνες του ΠΠΡ τα τελευταία χρόνια. Το ράλι της Πορτογαλίας είναι ένας αγώνας που δεν μπορεί, κάποιος, να τον χαρακτηρίσει ιδιαίτερα δύσκολο. Αλλά ο καιρός στην χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου είχε άλλα σχέδια.
Το ράλι αποτελούνταν από 4 «γεμάτα» σκέλη (σε αντίθεση με αυτά που είδαμε στο Μονακό) με το πρώτο να περιλαμβάνει μια υπερειδική στην Λισαβόνα και 3 βραδινές εδ. Τα Φορντ χάρη στην qualifying stage θα ξεκίναγαν τελευταία την προσπάθεια τους μέσα στις εδ κάτι το οποίο θεωρητικά θα τους έδινε ένα μικρό προβάδισμα επειδή θα είχαν πιο «καθαρό» δρόμο μπροστά τους. Τα δράματα στην Πορτογαλία δεν άργησαν να έρθουν καθώς στην 3η εδ ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Λεμπ έχασε τα φρένα για μια μέτρια αριστερή και έπεσε σε ένα χαντάκι καταστρέφοντας το DS3, καταστρέφοντας το roll cage θέτοντας εαυτόν οριστικά εκτός ράλι. Και τα δύο εργοστασιακά Φορντ είχαν αρχίσει δυναμικά κλείνοντας με 1-2 το πρώτο σκέλος με τον Χίρβονεν με το έτερο εργοστασιακό DS3 να ακολουθεί 3ος. Τάνακ, Νεβίλ, Όστμπεργκ, Νοβικόφ και Κετομα ολοκλήρωναν την οκτάδα.
To δεύτερο σκέλος ήταν πραγματική κόλαση για πολλά πληρώματα εξ’ αιτίας την υπερβολικής βροχής. Στην πρώτη κιόλας εδ ο Λατβαλα έκανε μια παρατραβηγμένη μπούκα σε μια γρήγορη δεξιά, πάτησε μια πέτρα στο εσωτερικό της στροφής και στην συνέχεια έκανε τετακέ βγαίνοντας εκτός δρόμου σε ένα χαντάκι χάνοντας κάθε ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα στο ράλι. Ο Σόλμπεργκ έκανε και αυτός ένα λάθος, στην επόμενη εδ, χάνοντας στα φρένα βγαίνοντας σε ένα βαθύ χαντάκι χάνοντας επίσης πολύ χρόνο. Ίδια τύχη είχαν και ο Νεβίλ με τον Τάνακ. Το πρωινό loop ολοκληρώθηκε με τον πολύ σταθερό Χιρβονεν στην πρώτη θέση με Νοβικόφ, όστμπεργκ, Σάντελ και Πρόκοπ να ακολουθούν. Οι ειδικές του απογευματινού loop ακυρώθηκαν επειδή οι καιρικές συνθήκες είχαν χειροτερέψει αρκετά θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων. Έτσι ο Φιλανδός της Σιτροέν τελείωσε το δραματικό πρώτο σκέλος στην πρώτη θέση γενικής. Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του Σόρντο που κέρδισε και τις 3 ειδικές της ημέρας με εκπληκτικούς χρόνους, παρόλο που δεν μας έχει συνηθίσει σε πολύ καλές επιδόσεις σε χωμάτινη επιφάνεια.
Το τρίτο σκέλος περιελάμβανε επίσης 6 ειδικές (3 που επαναλαμβάνονται 2 φορές στο πρωινό και απογευματινό loop). Η βροχή είχε σταματήσει παρόλα αυτά οι εδ ήταν βρεγμένες από τις καταιγίδες της παρασκευής. Στο πρώτο loop δεν άλλαξε κάτι στην κορυφή αλλά στο δεύτερο η ατυχία πάλι χτύπησε τα δύο εργοστασιακά Φορντ. Την στιγμή που ο Σόλμπεργκ είχε βρει ρυθμό και κέρδιζε θέσεις στην τελευταία εδ της ημέρας δεν είχε υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι χάνοντας 1 λεπτό, και την 4η θέση από τον Αλ Ατίγια ενώ ο Λάτβαλα είχε πάλι την στιγμή του στην 1η ειδική του 2ου loop. Η πεντάδα του 3ου σκέλους απαρτιζόταν από τους Χίρβονεν, Όστμπεργκ, Νοβικόφ, Αλ Ατίγια και Π.Σολμπεργκ.
Το 4ο και καταλυτικό σκέλος αποτελούνταν επίσης από 6 εδ (3 επαναλαμβανόμενες) στην οποία συμπεριλαμβάνονταν η μεγαλύτερη εδ του ράλι η Santana da Serra των 31χμ. Οι περισσότερες διαφορές των οδηγών ήταν μεγάλες και έτσι δεν άλλαξε κάτι σημαντικό. Μόνο ο Σολπμεργκ όπως αναμενόταν πέρασε τον Αλ Ατίγια στην πρώτη ειδική και το ίδιο έπραξε αργότερα ο Προκοπ. Την power stage κέρδισε ο Σόρντο παίρνοντας 3 έξτρα βαθμούς και τον ακολούθησαν οι Λάτβαλα και Τάνακ. Ο Χίρβονεν πανηγύρισε την παρθενική του νίκη με το DS3, χωρίς να κερδίσει καμία εδ στο ράλι, όμως οι αρμόδιοι της FIA είχαν άλλη γνώμη. Σύμφωνα με την FIA το αυτοκίνητο του Χίρβονεν είχε παράνομο συμπλέκτη και turbocharger με αποτέλεσμα να ακυρωθεί ο Φιλανδός και η νίκη να δωθεί στον Όστμπεργκ που είναι η παρθενική του, έστω και στα χαρτιά, στον θεσμό. Μεγάλος κερδισμένος της έκβασης αυτής ήταν ο Πέττερ Σόλμπεργκ ο οποίος πήρε 15 υπερπολύτιμους βαθμούς φτάνοντας 4 βαθμούς πίσω από τον Λεμπ που βρίσκεται στην κορυφή. Θεωρητικά εκτός τίτλου βρίσκεται ο Λάτβαλα ο οποίος εγκατέλειψε για 3η φορά στους 4 αγώνες που έχουν γίνει και έμεινε 38 βαθμούς πίσω από την κορυφή ενώ ο Όστμπεργκ βρίσκεται πια 13 βαθμούς μακριά από τον Λεμπ! Στους κατασκευαστές η Φορντ μείωσε επίσης την διαφορά στους 9 βαθμούς από την Σιτροέν.
Το ράλι Πορτογαλίας ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τα δύο πληρώματα της Φορντ να βρεθούν σε τροχιά τίτλου όμως Λάτβαλα και Σόλμπεργκ δεν εκμεταλεύτηκαν την εγκατάλειψη του Λεμπ και την ακύρωση του Χιρβονεν. Ο δρόμος είναι μακρύς και υπάρχουν ράλι στα οποία η Φορντ έχει αποδείξει ότι είναι δυνατή αλλά με τέτοιες εμφανίσεις όπως στα 2 προηγούμενα ράλι πρωταθλητισμό δεν μπορούν να κάνουν.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify