Με τις εργοστασιακές ομάδες να γίνονται πλέον 4 με την είσοδο της VW η μεταγραφολογία άρχισε πολύ νωρίς φέτος. Μόλις πριν από λίγες μέρες δημοσιεύματα του βρετανικού Autosport και διάφορων φιλανδικών μέσων ταρακούνησαν το χώρο του WRC με τις φήμες ότι ο Jari Matti Latvala έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο με την VW Motorsport που ξεκινάει από την επόμενη χρονιά.
Σίγουρα τίποτα δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα, όμως ο ατζέντης του Latvala δεν αρνείται το γεγονός ότι ο Φιλανδός βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις τόσο με την Ford όσο και με την VW για ένα συμβόλαιο. ΄΄Είμαι αισιόδοξος ότι μέχρι το ράλυ Φιλανδίας τα πράγματα θα έχουν ξεκαθαρίσει. Είμαστε σε συζητήσεις και με την Ford και με την VW. Ο μόνος λόγος για να μην μείνουμε στη Ford είναι το αβέβαιο μέλλον, καθώς η ομάδα μπορεί να εγγυηθεί την παραμονή της μόνο μέχρι το 2013. Τέλος, από όσα συζητήσαμε με τους Kris Nissen και Carlos Sainz φαίνεται ότι διαθέτουν μια πολύ καλή και έμπειρη ομάδα που έχει βλέψεις στην κορυφή.΄΄ δήλωσε ο Timo Jouhki.
Οι δηλώσεις του ίδιου του Φιλανδού είναι οι τυπικές. ΄΄Ακόμα είναι πολύ νωρίς για να σκεφτόμαστε τι θα γίνει του χρόνου. Τώρα πρέπει να συγκεντρωθώ στη μάχη του πρωταθλήματος και να τα πάω όσο καλύτερα γίνεται με την Ford.΄΄ Ο Latvala είναι σίγουρα δεμένος με την ομάδα που τον ανέδειξε, και αυτό ίσως παίξει ένα ρόλο στην παραμονή του στους Βρετανούς, όμως κάτι τέτοιο ίσχυε και για τον Hirvonen, που τελικά άλλαξε στρατόπεδο. Η πρόθεση της Ford είναι ξεκάθαρα να κρατήσει τον Jari. ΄΄Δεν υπάρχει αμφιβολία. Θέλουμε ο Jari Matti να μείνει σε μας, όμως το συμβόλαιό του λήγει στο τέλος της χρονιάς και η απόφαση θα είναι δική του.΄΄ είπε ο Malcolm Wilson.
Στην VW βλέπουν την προοπτική του Latvala ως κορυφαία επιλογή για τη θέση δίπλα στον Sebastian Ogier. ΄΄Αυτό που θέλουμε εμείς είναι να βρούμε έναν ικανό οδηγό ιδανικό για να στέκει ισάξια δίπλα στον Ogier. Είμαι πολύ ικανοποιημένος που βλέπω έναν οδηγό όπως ο Latvala να ενδιαφέρεται να οδηγήσει για εμάς. Έχει κορυφαία ταχύτητα και είμαι σίγουρος ότι στους επόμενους αγώνες θα αποδείξει ότι μπορεί να μείνει στο δρόμο.΄΄ Ο Ogier από την πλευρά του φαίνεται να μην έχει πρόβλημα να συνεργαστεί με έναν από τους καλύτερους οδηγούς στο πρωτάθλημα. ΄΄Είναι ένας από τους πιο γρήγορους οδηγούς στο πρωτάθλημα και είναι πολύ ωραίος τύπος. Είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε πολύ καλή σχέση μέσα στην ομάδα, όμως η απόφαση δεν παίρνεται από μένα.΄΄
Τα δημοσιεύματα αυτά έχουν ακολουθήσει και πολλά άλλα που αναφέρουν τους πιθανούς αντικαταστάτες του Φιλανδού στη Ford, αν αυτός τελικά φύγει από την ομάδα. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα ονόματα των Mads Ostberg, Evgeny Novikov και Ott Tanak. Και οι 3 τους είναι ίσως οι πιο ελπιδοφόροι νέοι οδηγοί και έχουν αποδείξει την ταχύτητά τους. Αυτό σε συνδυασμό με την ύπαρξη ενός έμπειρου οδηγού στην ομάδα (Petter Solberg) ίσως ωθήσουν την Ford να προσλάβει έναν νέο οδηγό ως παρακαταθήκη για το μέλλον.
Μέχρι να επιβεβαιωθεί η μετακίνηση ή η παραμονή του Latvala όλα αυτά θα παραμένουν απλές φήμες. Το σίγουρο είναι ότι ακόμα κι αν η υπόθεση του 27-χρονου Φιλανδού στραβώσει για την VW, οι Γερμανοί δε θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια. Εκτός από τον Jari σε διαπραγματεύσεις μαζί τους έχουν έρθει και οδηγοί όπως ο Petter Solberg, Chris Atkinson αλλά και οι γνωστοί του VW Group από την Skoda, Juho Hanninen και Andreas Mikkelsen.
Γιώργος Σαλτίδης
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify