Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο το πρωτάθλημα της Formula 1 θα κάνει την τέταρτή του στάση στην χώρα του Μπαχρέιν και στην πίστα του Σακχίρ. Ο αγώνας μέχρι προσφάτως όδευε προς ακύρωση, όπως έγινε και πέρυσι, εξ’ αιτίας της κατάστασης της αραβικής χώρας στην οποία οι διαδηλώσεις και τα επεισόδια, από τους εξαγριωμένους πολίτες που θέλουν να ανατρέψουν το πολιτικό σύστημα, δεν έχουν τελειωμό. Για την αποφυγή της διακοπής συνέβαλε ο συνήθης ύποπτος Bernie Ecclestone ο οποίος «πέταξε το μπαλάκι» στις ομάδες οι οποίες θα έπαιρναν την απόφαση για την τύχη του grand prix. Φυσικά οι ομάδες δεν ακολούθησαν διαφορετική στάση, καθώς είναι γνωστό ότι πολλοί μέτοχοί τους είναι ντόπιοι, και αισίως ο αγώνας θα διεξαχθεί κανονικά.
Ας αφήσουμε στην άκρη τα πολιτικά και το παρασκήνιο και ας επικεντρωθούμε στο αγωνιστικό τομέα του grand prix που έπεται. Η πίστα του Σακχίρ έχει κατασκευαστεί από τον γνωστό σε όλους μας αρχιτέκτονα Hermann Tilke και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 2004. Η πίστα των 5,4χμ είναι κατασκευασμένη κυριολεκτικά μέσα στην έρημο δίνοντας άμεσα μια γεύση στον θεατή από την αραβική χώρα. Η διαδρομή της φετινής έκδοσης του grand prix θα είναι αυτή που είχαμε συνηθίσει και όχι αυτή του 2010 που περιείχε το ανατολικό αργό κομμάτι που χρησιμοποιείται κυρίως για αγώνες αντοχής. Είναι δεξιόστροφη και προσφέρει λίγες ευκαιρίες για προσπέρασμα ενώ χαρακτηριστικό της είναι τα δυνατά φρεναρίσματα ιδίως εκείνο της πρώτης στροφής που τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 320km/h στα 80km/h. Επίσης έχουμε δει μερικούς τολμηρούς να επιχειρούν προσπέρασμα στην 3η στοφή που είναι ανηφορική και δεξιά. Μετά από αυτή την στροφή τα μονοθέσια μπαίνουν στο τεχνικό δεύτερο sector της πίστας που απαιτείται καλή αεροδυναμική απόδοση. Ειδικά στα φρένα για την στροφή 10 όπου οι οδηγοί φρενάρουν με κλίση στο τιμόνι ερχόμενοι με ταχύτητα από την στροφή 9. Το τρίτο κομμάτι δεν προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο για τον θεατή ή για τον οδηγό αλλά αρκετά σημαντικό είναι το πάτημα στην τελευταία στροφή του circuit, για την μεγαλύτερη δυνατή επιτάχυνση για την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.
Πολυνίκης στην πίστα του Bahrain είναι ο ισπανός Fernando Alonso ο οποίος έχει κερδίσει 2 φορές με την Renault και μία το 2010 στο ντεμπούτο του με την Ferrari. Στους κατασκευαστές περισσότερες νίκες προσμετρά η Ferrari, με 4, έχοντας μάλιστα κερδίσει τον παρθενικό αγώνα στην αραβική χώρα το 2004 με τον Michael Schumacher. Φέτος περιμένουμε να δούμε να αποδίδουν καλά οι Μercedes αλλά και η McLaren. Η γερμανική ομάδα δείχνει να έχει ξεπεράσει το κυρίως πρόβλημά της με την φθορά των ελαστικών, και αν αναλογιστούμε πως στο Bahrain η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 25-30C. Απ’ την άλλη η ομάδα του Woking έχει δείξει δυνατή και στα τρία προηγούμενα grand prix χωρίς όμως να αποδίδει τα ανάλογα στον αγώνα. Στα δοκιμαστικά αλλά και τα qualifying με μαθηματική ακρίβεια η McLaren θα δείξει δυνατή και το μόνο που αρκεί γι’ αυτή είναι να μεταφράσει την ταχύτητά της σε νίκη ή βαθμούς στον αγώνα. Η Red Bull, πόσο μάλλον ο Vettel, προβληματίζει κάπως αν αναλογιστούμε την περυσινή της κυριαρχία και το ερχόμενο grand prix είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για επιστροφή. Απ’ την άλλη στη Ferrari δεν περιμένουν πολλά πριν το Grand prix της Βαρκελώνης όπου θα έρθει το πρώτο πακέτο αναβαθμίσεων γι’ αυτό δεν θα είναι έκπληξη μια μέτρια εμφάνιση από την ιταλική ομάδα. Η Sauber έχει δείξει αρκετά δυνατή και την περιμένουμε με έντονο ενδιαφέρον στο Bahrain ενώ ανάλογα περιμένουμε και από την Lotus η οποία δείχνει ικανή αλλά μία οι ατυχίες του άπειρου Grosjean, μία η μέτρια απόδοση του Raikkonen της έχουν στερήσει κάποια καλά αποτελέσματα.
Τα ελεύθερα της Παρασκευής θα λάβουν χώρα στις 10 και στις 2 το πρωί ώρα Ελλάδας ενώ τα ελεύθερα του Σαββάτου στις 11 το πρωί. Οι κατατακτήριες έχουν προγραμματιστεί για τις 2 το μεσημέρι το Σάββατο ενώ η εκκίνηση ου αγώνα της Κυριακής θα γίνει στις 3 το μεσημέρι. Ας ελπίσουμε ο αγώνας όπως και τα δοκιμαστικά να διεξαχθούν ομαλά, χωρίς να υπάρξει κάποια ένταση από τους ντόπιους οι οποίοι έχουν ήδη καταδικάσει την απόφαση της FIA αλλά και του Ecclestone για την κανονική διεξαγωγή του gp, την στιγμή που υπάρχει τόσο σημαντικό πρόβλημα στο εσωτερικό της χώρας.
( Ευχαριστούμε το Vivaf1.com για τα πολύ ωραία γραφικά)
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify