Δεν είναι η χρονιά της Ford φέτος. Τι κι αν το οδηγικό της δίδυμο (Jari Matti Latvala-Petter Solberg) είναι ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών; Τι κι αν το Fiesta RS WRC φέτος δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες, όντας τις περισσότερες φορές εφάμιλλο ή ταχύτερο από την DS3; Η βρετανική ομάδα μετράει μόλις μία νίκη σε 4 αγώνες και πλέον, μετά το τέλος της δεύτερης μέρας του rally Αργεντινής, φαίνεται πως άλλη μια επικράτηση θα πάει στα χέρια των Γάλλων.
Ε.Δ. 2
Η μέρα δεν ξεκίνησε και με τον καλύτερο τρόπο για τα πληρώματα, αφού ένα μηχανικό πρόβλημα στο φορτηγό που μετέφερε τα καύσιμα ανάγκασε τους διοργανωτές να δώσουν εκκίνηση με μία ώρα καθυστέρηση. Αυτό ευνόησε τον Loeb, ο οποίος την προηγούμενη μέρα εξέφρασε τον προβληματισμό του, θεωρώντας ότι ίσως είχε προβλήματα ορατότητας, αφού εκκινούσε πρώτος τις ειδικές και ο ήλιος που βρισκόταν χαμηλά θα τον δυσκόλευε. Ο Γάλλος τελικά κέρδισε την ειδική, όμως τα 1.9 που πήρε από τον Solberg δεν ήταν αρκετά να τον φέρουν στην κορυφή και ο Νορβηγός κράτησε το προβάδισμά του. Ο Sordo ,με τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο στην ειδική, έπεσε τρίτος, μπροστά από τον Mikko Hirvonen ο οποίος δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με την οδήγησή του στο τέλος της ειδικής. Ο Tanak έφτασε στο τέλος της ειδικής με ένα κλαταρισμένο ελαστικό, ενώ ο Al-Attiyah δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό, λόγω ενός έντονου πόνου που έχει στον αυχένα.
Ε.Δ. 3
O Solberg δεν έδειχνε διατεθειμένος να χάσει τα ηνία του αγώνα και απάντησε στην τρίτη ειδική με τον ταχύτερο χρόνο. Έτσι, ο Νορβηγός άνοιξε τη διαφορά από τον δεύτερο στα 20 δευτερόλεπτα και άρχισε να σκέφτεται πιο σοβαρά το ενδεχόμενο μιας παρθενικής νίκης στα αργεντίνικα χώματα. Ο Hirvonen κατάφερε κι αυτός με έναν πολύ καλό χρόνο να σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση της γενικής και δεν όπως είπε, προσπάθησε να οδηγήσει χωρίς περιττά ρίσκα, αφού η κατάσταση της ειδικής ήταν αρκετά άσχημη. Ο Loeb έκανε απανωτά λάθη και με 3(!) τετ-α-κε έχασε 26 δευτερόλεπτα από τον Petter και έπεσε στην τέταρτη θέση. Ο Sordo, με ένα καλό και χωρίς προβλήματα πέρασμα, έγραψε τρίτο χρόνο και παρέμεινε σε τροχιά βάθρου. Ο Thierry Neuville ανέβηκε στην πεντάδα εκμεταλλευόμενος τον πολύ καλό χρόνο του και πέρασε τον Mads Ostberg. Την ίδια ώρα ο αγώνας δεν ξεκινούσε καλά για τον Novikov, ο οποίος εγκατέλειψε με προβλήματα στο αυτοκίνητο.
Ε.Δ. 4
Η τέταρτη ειδική αποδείχτηκε και η μοιραία για την Ford. O Petter Solberg χτυπώντας ένα βράχο που βρισκόταν στην αγωνιστική γραμμή κατέστρεψε το τιμόνι του Fiesta και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Η απογοήτευση στο στρατόπεδο των Βρετανών είναι τεράστια, αφού η ομάδα πέταξε στα σκουπίδια άλλη μια ευκαιρία για νίκη με τον χειρότερο τρόπο. ΄΄Για άλλη μια φορά η απογοήτευση είναι έκδηλη για μας. Όμως τη στιγμή που οδηγούσα κανονικά, στην αγωνιστική γραμμή, και η πέτρα βρισκόταν εκεί τι μπορούσα να κάνω;΄΄ σχολίασε στο τέλος της ημέρας ο Νορβηγός. Ο Wilson, με δηλώσεις του, εξέφρασε την αυτοπεποίθησή του ότι αν όλα κυλήσουν ομαλά τις επόμενες μέρες ο Petter θα έχει την ευκαιρία να πάρει κάποιους βαθμούς μέσω του κανονισμού Rally2. Οι ατυχίες της Ford ευνόησαν την Citroen. Ο Hirvonen ανέβηκε στην πρώτη θέση ενώ ο team mate του κέρδισε την ειδική και πέρασε δεύτερος, 12 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Andreas Mikkelsen έδειξε γιατί θεωρείται ένα από τα ανερχόμενα αστέρια του χώρου, αφού ανέβηκε στην έκτη θέση γενικής με το Fabia S2000, μπροστά και από τον Sebastian Ogier.
Ε.Δ. 5
Η εγκατάλειψη του Solberg δεν σήμανε αυτόματα και το τέλος της μάχης για τη νίκη. Οι δύο οδηγοί της Citroen έχουν τους δικούς του λόγους να θέλουν την πρωτιά στην Αργεντινή και είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να χαριστούν. Αυτό έδειξε ο Sebastian Loeb στο δεύτερο πέρασμα από την ειδική των 51 χιλιομέτρων, αφού με χρόνο 13 δεύτερα ταχύτερο από αυτόν του Hirvonen πέρασε στην πρώτη θέση της κατάταξης. ΄΄Πίεσα πάρα πολύ, πιστεύω δεν είχα και άλλη επιλογή. Δεν είχαμε προβλήματα και κάναμε καλό χρόνο. Οι αλλαγές στο set-up έχουν βοηθήσει πολύ.΄΄. Ο Sordo συνέχισε να κάνει αυτό που του ζητήθηκε από την ομάδα, δεν πήρε ρίσκα και παρέμεινε στην (πολύ καλή για τα δεδομένα) τρίτη θέση. Σε αυτήν την ειδική τελείωσε και ο εντυπωσιακός αγώνας του Thierry Neuville. Ο Βέλγος έφτασε μέχρι και στην τέταρτη θέση όμως δεν κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό και αναμένεται να επανεκκινήσει σήμερα με Rally2.
Ε.Δ. 6
O Mikko Hirvonen κατάφερε να διαχειριστεί καλύτερα από όλους τις δύσκολες συνθήκες της τελευταίας ειδικής του σκέλους και με τον ταχύτερο χρόνο του μείωσε τη διαφορά από τον Loeb στο 1 δέκατο του δευτερολέπτου. Η ειδική ήταν προγραμματισμένη να γίνει με το φως της ημέρας, όμως η καθυστέρηση που δημιουργήθηκε το πρωί ανάγκασε τους οδηγούς να οδηγήσουν ουσιαστικά μια νυχτερινή ειδική. ΄΄Δεν ήταν ωραίο που έπρεπε να οδηγήσουμε σε αυτήν την ειδική σαν να είναι νυχτερινή. Ίσως οι διοργανωτές έπρεπε να την ακυρώσουν. Οι σημειώσεις μας δεν ήταν ιδανικές για νυχτερινή ειδική. Ήταν πολύ δύσκολο με όλα αυτά τα άλματα και τα χασίματα. Η διαδρομή του αγώνα είναι μεγαλύτερη από 500 χιλιόμετρα, δε νομίζω να πείραζε κανέναν αν κάναμε 17 λιγότερα.΄΄ ήταν τα λόγια του Dani Sordo, ο οποίος έχασε πολύ χρόνο σε σχέση με τους δύο πρωτοπόρους σε αυτήν την ειδική με την επιλογή του να βάλει τη σκληρή γόμα να του κοστίζει. Ο Mads Ostberg κράτησε την τέταρτη θέση, σε άλλη μια μεστή εμφάνισή του, ενώ ο Nasser Al-Attiyah απέφυγε τα λάθη και κατάφερε να τελειώσει τη μέρα πέμπτος.
Αναλυτικότερα η κατάταξη μετά το τέλος της δεύτερης μέρας του rally Αργεντινής
Pos Driver Team/Car Time/Gap
1. Sebastien Loeb Citroen 2h20m30.6s
2. Mikko Hirvonen Citroen + 0.1s
3. Dani Sordo Ford + 33.1s
4. Mads Ostberg Adapta Ford + 1m18.4s
5. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 5m16.9s
6. Martin Prokop Czech Ford + 6m24.2s
7. Andreas Mikkelsen VW Skoda + 6m36.0s
8. Sebastien Ogier VW Skoda + 6m58.8s
9. Armindo Araujo Portugal Mini + 8m14.5s
10. Thierry Neuville Citroen Junior + 10m13.2s
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify