Ο αγώνας της Αργεντινής αποτελεί παρελθόν με μεγάλο νικητή τον Sebastien Loeb. Ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού ανέμενε πως και πως το συγκεκριμένο ράλι, καθώς αίσθηση είχε προκαλέσει το μεγάλο συνολικό μήκος των ειδικών διαδρομών που ήταν 502χμ. Στον αγώνα αυτό αντικατέστησε τον τραυματισμένο Latvala ο Sordo στο δεύτερο fiesta της εργοστασιακής Ford και ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Ford να δείξει την δύναμή απέναντι στην Citroen ελπίζοντας οι οδηγοί της να μείνουν μακριά από λάθη αλλά και μηχανικά προβλήματα.
Στις πρώτες δύο ειδικές ο Solberg έπραξε αυτό που είχε δηλώσει πριν τον αγώνα, το ότι δηλαδή θα πιέσει για το κάτι παραπάνω, το οποίο είχε αποφύγει στους προηγούμενους αγώνες όντας επικεντρωμένος στην συγκομιδή βαθμών. Κέρδισε γρήγορα μια διαφορά 20 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Hirvonen ενώ τέταρτος στα 34 δευτερόλεπτα είχε πέσει ο Loeb που έδειξε να μην του ταιριάζουν οι ειδικές μαραθώνιοι των 37 και 51χμ που απάρτιζαν το πρώτο loop. Ο Γάλλος είχε μάλιστα δυο τετακέ στην Ascochinga των 51χμ και στο τέλος της εδ είπε ότι ταλαιπωρούνταν από έντονη υποστροφή πράγμα που δυσκόλευε ιδιαίτερα το έργο του στις βρεγμένες χωμάτινες επιφάνειες. Ο Sordo είχε καλή αίσθηση του fiesta και με ένα προσεκτικό οδήγημα ήταν στην τρίτη θέση γενικής ενώ στη δεύτερη ειδική είχε την στιγμή τους ο Nasser Al Attiyah και ο Novikov που χτύπησε μια πέτρα. Θύματα της απαιτητικής Ascochinga ήταν επίσης ο Novikov αλλά και ο Tanak. To δεύτερο loop περιελάμβανε τις δυο ίδιες εδ του πρώτου. Ο Solberg δεν έμεινε για πολύ στην πρωτοπορία του ράλι και στην 4 εδ μετά από ένα οδηγικό λάθος. Επίσης από οδηγικό λάθος ντελάπαρε μέσα στην ειδική ο Neuville. Μετά από όλα αυτά το πρώτο σκέλος του ράλι τελείωσε με τον Loeb πρώτο τον οποίο ακολούθησαν οι Hirvonen, Sordo, Neuville και Ostberg.
Στο πρώτο loop της δεύτερης ημέρας δεν άλλαξε κάτι στην πρώτη δεκάδα. Η διαφορά πάντως του Loeb με τον Hirvonen παρέμεινε μικρή, συγκεκριμένα στα 2,33 δευτερόλεπτα. Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του Solberg που μετά την εγκατάλειψη της Παρασκευής ανέβηκε στην 11η θέση γενικής. Στο δεύτερο Loop ο Al Attiyah είχε για άλλη μια φορά την στιγμή του και έπεσε στην 11η θέση γενικής στο τέλος της ημέρας αφού τον πέρασε ακόμα και ο Petter Solberg που καθ’ όλη την διάρκεια τη ημέρας πίεζε αρκετά. Η διαφορά των πρωτοπόρων διατηρήθηκε μικρή αλλά αυξήθηκε στα 7,2 δεύτερα.
Η τρίτη ημέρα του ράλι περιελάμβανε την μεγαλύτερη ειδική του που ήταν η πρώτη της ημέρας και είχε μήκος 65χμ. Ο Νορβηγός Petter Solberg κέρδισε την ειδική αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά το πόσο ταχύς είναι. Πολύ καλό χρόνο έκανε και ο Neuville ο οποίος ανέβηκε 2 θέσεις στην γενική κατάταξη. Στις επόμενες ειδικές ο Solberg κέρδισε κιάλλες θέσεις ανεβαίνοντας στην 7η θέση γενικής. Η έκπληξη ήρθε στην τελευταία ειδική του αγώνα όπου τελείωσε η μπαταρία του fiesta του Sordo με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει ο Ισπανός. Την power stage κέρδισε ο Solberg κερδίζοντας έτσι 3 πολύτιμους βαθμούς. Εν τέλει η δεκάδα του ράλι διαμορφώθηκε ως εξής : Loeb, Hirvonen, Ostberg, Prokop, Neuville, Solberg, Ogier, Novikov, Al Attiyah και Tanak.
Στην βαθμολογία ο Loeb αύξησε την διαφορά από τον Solberg στους 18 βαθμούς και από τον τρίτο Hirvonen στους 21. 4ος ακολουθεί ο εκπληκτικός Ostberg με 23 βαθμούς διαφορά ενώ ο Latvala βρίσκεται πια 65 βαθμούς πίσω. Φυσικά το πρωτάθλημα έχει να μας προσφέρει πολλά ακόμα και φυσικά δεν έχει τίποτα τελειώσει. Τα ford όπως είπε και ο Solberg στο τέλος του ράλι έχουν αποδειχθεί γρήγορα αλλά τα οδηγικά λάθη των οδηγών της αλλά και οι ατυχίες έχουν στερήσει τα καλά αποτελέσματα. Με το ράλι Ακρόπολις να ακολουθεί στο οποίο η ford έχει παράδοση στα καλά αποτελέσματα το πρωτάθλημα μένει ακόμα ανοιχτό. Θα μπορέσει η ford να επιστρέψει στις νίκες στην Ελλάδα ή η Citroen θα επαναλάβει την περυσινή της κυριαρχία;
Σταύρος Γορανίτης
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify