Γνωρίζαμε από την αρχή της σεζόν ότι τα αποτελέσματα της κατατακτήριας ειδικής έχουν καθοριστική σημασία στην εξέλιξη του αγώνα. Στους χωμάτινους αγώνες, αν οι συνθήκες δεν είναι παράξενες, ο οδηγός που εκκινεί τελευταίος έχει το πλεονέκτημα του καθαρότερου δρόμου, που σημαίνει ότι κερδίζει σε πρόσφυση σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Οι άνθρωποι της Ford μιλούσαν για ΄΄maximum attack΄΄ πριν τον αγώνα και όντως δείχνουν να έχουν ξεκινήσει αρκετά δυναμικά. O Petter Solberg, δεύτερος στην κατάταξη των οδηγών, έκανε τον ταχύτερη επίδοση στην κατατακτήρια ειδική, όντας 1 δέκατο πιο γρήγορος από τον ομόσταβλό του, Jari Matti Latvala, ο οποίος επιστρέφει στη δράση μετά την απουσία του στην Αργεντινή. ΄΄Είναι καλό που είμαστε πρώτοι, για την ακρίβεια είναι πολύ σημαντικό. Το αυτοκίνητο δούλεψε τέλεια και πιστεύω ότι θα αποδειχτεί αρκετά αξιόπιστο. Έχω αυτοπεποίθηση και μάλλον θα επιλέξω σειρά εκκίνησης στο τέλος. Ακόμα κι όταν βρέχει οι ειδικές στεγνώνουν γρήγορα εδώ. Η πιο ενδεικτική επιλογή είναι να βρίσκομαι τελευταίος στην εκκίνηση.΄΄ δήλωσε αμέσως μετά το τέλος ο Νορβηγός. Ο Latvala την ίδια ώρα επισήμανε ένα λάθος του που του κόστισε κάποια δέκατα. ΄΄Στην έξοδο μιας ανηφορικής στροφής νόμιζα πως είχα επιλεγμένη την πρώτη στο κιβώτιο, όμως είχα δευτέρα και έτσι καταλάθως ανέβασα σε τρίτη πολύ νωρίς. Για λίγο ο κινητήρας έχασε τη ροπή του όμως επανήλθε σχετικά γρήγορα. Μπορεί να χάσαμε κάποια δέκατα έτσι όμως η επίδοση αυτή μετά από μέρες εκτός δράσης ήταν πολύ ενθαρρυντική.΄΄ σημείωσε ο Φιλανδός.
O Sebastian Loeb είχε ένα καλό πέρασμα χωρίς λάθη, όμως δεν κατάφερε να πλησιάσει το ρυθμό των Ford και έμεινε τρίτος, 8 δέκατα πιο αργός από τον Solberg. Εντυπωσιακή η τέταρτη επίδοση του Evgeny Novikov με το αυτοκίνητο της M-Sport WRT. Ο Ρώσος, που έχει κάνει αισθητή την παρουσία του φέτος και με το παραπάνω, είναι ίσως ο πιο βελτιωμένος οδηγός σε σχέση με το 2011, όπου η εγκατάλειψη από οδηγικό λάθος ήταν συνηθισμένη κατάληξη στις προσπάθειές του. Ο Mikko Hirvonen ξεκίνησε με αυτοπεποίθηση την ειδική, έχοντας τον ταχύτερο χρόνο στις ελεύθερες δοκιμές, όμως ένα τετ-α-κε περιόρισε τον δεύτερο εργοστασιακό οδηγό της Citroen στην πέμπτη θέση, μπροστά από τον Thierry Neuville. O Mads Ostberg δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με την έβδομη επίδοση, όπως και ο Ott Tanak που έμεινε όγδοος. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Martin Prokop, με τη συμμετοχή της DMACK, και ο Nasser Al-Attiyah, ο οποίος δηλώνει οπαδός του αγώνα μας, αφού οι ειδικές και οι συνθήκες μοιάζουν αρκετά με αυτές της πατρίδας του.
Η κατάσταση των ειδικών ήταν αρκετά καλή, παρά τις πρόσφατες βροχές, ενώ οι οδηγοί δήλωσαν πως δεν είχαν πρόβλημα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify