Από τον Σταύρο Γορανίτη
Το ράλι Ακρόπολις του 2012 πέρασε στο παρελθόν και σε όλους μας θα έχει μείνει στη μνήμη σαν ένα ολοκληρωμένο ράλι από όλες τις πλευρές, όπως όλοι μας θα θέλαμε. Ένα κλασικό Ακρόπολις όπως δήλωσε και ο Λάτβαλα στο totalf1.info,σκληρό και πάνω από όλα δύσκολο και απαιτητικό όπου η νίκη θα είχε πολύ μεγάλη σημασία, κάτι που μαρτυρούν οι ασυνήθιστοι έξαλλοι πανηγυρισμοί του Loebμετά την εδ Λουτράκι. Ας δούμε πως εξελίχθησαν τα πράγματα στον εθνικό μας αγώνα.
Ο καιρός έδειξε τις διαθέσεις του για το 4ήμερο από την qualifyingstageκαι το shakedownόπου μέσα σε λίγα λεπτά η αραιή συννεφιά μετατράπηκε σε βροχή η οποία διήρκησε τόσο πολύ ώστε να βρέξει για τα καλά την διαδρομή. Τον καλύτερο χρόνο στο βρεγμένο οδόστρωμα έκανε ο Solbergμε τους Latvala,Loeb, Novikovκαι Hirvonenναι τον ακολουθούν. Αμφότεροι επέλεξαν τις τελευταίες από τις 14 θέσεις εκκίνησης για να εκμεταλλευτούν την δημιουργία αγωνιστικής/καθαρής γραμμής από τα περάσματα των προηγούμενων πληρωμάτων. Στην πρώτη απογευματινή ειδική του ράλι ο Solbergτόλμησε να μπει με μαλακή γόμα ελαστικών πιστεύοντας ότι τα βαριά σύννεφα που σκέπαζαν τον ουρανό πάνω από το Λουτράκι και την Κινέτα θα φέρουν την βροχή. Κάτι τέτοιο δεν έγινε με αποτέλεσμα ο Νορβηγός να χάσει 14 δεύτερα από την πρώτη μόλις ειδική. Κακή αρχή για τον Νορβηγό που ήλπιζε σε νίκη στο Ακρόπολις.
Η δεύτερη μέρα του αγώνα περιελάμβανε κλασικές ακροπολικές ειδικές. Τα πληρώματα εκκινούσαν με την ειδική Αγία Μαρίνα (η περσινή Μαυρολίμνη με αντίθετη φορά), κατευθύνονταν στην Θήβα για την δεύτερη ειδική και μετά ακολουθούσαν Ελικώνας 1, Βωξίτες1, Δροσοχώρι, Βωξίτες2, Ελικώνας2, Θήβα2. Ένα γεμάτο πρόγραμμα με ειδικές σπαστήρια όπως το Δροσοχώρι, η πιο σκληρή, για πολλούς οδηγούς, ειδική του ράλι η Αγία Μαρίνα αλλά και τεχνικές ειδικές όπως οι Βωξίτες. Πολλά πληρώματα πρόσεξαν στην Αγία Μαρίνα και ξεκίνησαν την επίθεση από την Θήβα και τον Ελικώνα. Η βροχή που είχε πέσει στον Ελικώνα πολύ πριν την εκκίνηση της ειδικής έκανε την διαδρομή ιδιαίτερα δύσκολη. Χαρακτηριστικό είναι τον onboardαπό τον Λάτβαλα που σε πολλές στροφές χάνει τα φρένα και το apex. Τα πληρώματα μπήκαν την 4η ειδική της ημέρας τους Βωξίτες με την γενική κατάταξη να βρίσκει πρωτοπόρο τον Loeb και να ακολουθούν οι Latvala, Solbergκαι Hirvonenμε πολύ μικρή διαφορά μεταξύ τους. Εκεί ο Solbergείχε την στιγμή του χτυπώντας βίαια το fiestaχωρίς όμως να του στερήσει κάτι παραπάνω από μερικά δευτερόλεπτα. Μέχρι και την τελευταία ειδική δεν είχε αλλάξει τίποτα στην κατάταξη. Ο Latvalaακολουθούσε τον Loebστα 6,5 δεύτερα, ο Solbergστα 17 και ο Hirvonenστα 46 εξ’ αιτίας ενός κλαταρίσματος στο δεύτερο πέρασμα από την Θήβα που του κόστισε 22 δεύτερα.
Στηντρίτη μέρα του αγώνα συγκαταλέγονταν οι γνωστές ειδικές του Σαββάτου από το 2009 και μετά Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι με μία προσθήκη αυτής της Ζήριας μετά το Κεφαλάρι. Τα πληρώματα θα έκαναν 2 περάσματα από τις 4 αυτές ειδικές. Το πρώτο πέρασμα εξελίχθηκε ομαλάσε στεγνό οδόστρωμα με τις διαφορές να μην αλλάζουν ουσιαστικά. Ο Latvalaέκανε πολύ καλό χρόνο στο Κεφαλάρι μειώνοντας αρκετά την διαφορά του από τον Loebη οποία μετά την Ζήρια ήταν στα 2,2 δεύτερα. Το δεύτερο πέρασμα ήταν αυτό που έκρυβε τις πιο πολλές συγκινήσεις. Στην Κλένια ο Latvalaείχε κλατάρισμα το οποίο του κόστισε πολύ σε χρόνο ρίχνοντάς τον στην 4η θέση γενικής. Και την στιγμή που με τον Latvalaεκτός μάχης και με τον Solbergδεύτερο πίσω από τον Loebστο 21 δευτερόλεπτα να μην μπορεί να κάνει καλύτερο χρόνο από τον Γάλλο, άνοιξαν οι ουρανοί στην Κορινθία. Η βροχή ξεκίνησε για τα καλά με το που βγήκε για την προσπάθειά του ο Loebστο Γυμνό 2 χωρίς όμως να τον επηρεάσει αφού η αγωνιστική γραμμή ήταν ακόμα στεγνή. Ωστόσο το σκηνικό στο Κεφαλάρι αλλά ιδίως στην Ζήρια θύμιζε ράλι Ουαλίας. Ειδικές με πολύ λάσπη όπου η πρόσφηση των ελαστικών ήταν μηδενική. Η όλη κατάσταση ευνόησε τον Solbergο οποίος κέρδισε 11 δεύτερα από τον Loebπλησιάζοντας τον στα 10 δεύτερα στην γενική κατάταξη, στο τέλος της ημέρας. Και όλοι περίμεναν μια μεγάλη μάχη Loeb-Solbergνα αναβιώσει μετά από πολλά χρόνια, την Κυριακή, στις 5 ειδικές των 65 συνολικών χιλιομέτρων.
Η τελευταία μέρα περιελάμβανε 5 ειδικές. Δύο περάσματα από Αγίους Θεοδώρους (που δεν θυμίζουν σε τίποτα την μαραθώνια ειδική των 48χμ) που πλέον είναι 17 χμ με τερματισμό στο Χαρβάτι, δυο περάσματα από την ειδική Νέα Πίσσια και την powerstageΝέο Λουτράκι των 3,97 χμ. Ο Solbergέδειξε από την αρχή πως θέλει να πιέσει τον Loebακολουθώντας εμφανέστατα πιο επιθετικές γραμμές, αλλά Novikov, που κυριολεκτικά ξεσήκωσαν τον αμέτρητο κόσμο που είχε βρεθεί στα πρώτα δύο χιλιόμετρα της ειδικής. Όμως ο ενθουσιασμός του Νορβηγού τον πρόδωσε και σε ένα αριστερό εσάκι έχασε τα μούτρα του fiesta, χτύπισε το ανάχωμα στο εσωτερικό της δεξιάς στροφής και στην συνέχεια τον πίσω αριστερό τροχό σε μια πέτρα. Αγώνας τέλος για τον Νορβηγό. Στην ίδια ειδική είχε την στιγμή του και oAlAttiyah, ο Novikovαλλά και ο Oliveira. Τέσσερα πληρώματα κλάσεως WRC βγήκαν εκτός αγώνα από την πρώτη κιόλας ειδική της Κυριακής. Η κατάταξη έβρισκε τον Loeb 2 λεπτά μπροστά από τον Hirvonen και 4:46 μπροστά από τον Latvala. Αλλά το δράμα του φετινού Ακρόπολις δεν τελειώνει εδώ. Στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους ο Loebείχε ένα κλατάρισμα μέσα στην ειδική και επειδή έμεναν πολλά χιλιόμετρα για τον τερματισμό προτίμησε να αλλάξει τροχό μέσα στην ειδική για να μην ρισκάρει μια σπασμένη ανάρτηση που θα σήμανε την εγκατάλειψη του. Ο Loebκαι ο συνοδηγός του DanielElenaέπρεπε να αλλάξουν τον τροχό σε λιγότερο από 2 λεπτά καθώς θα έβαζαν σε κίνδυνο την πρωτιά επειδή θα τους πλησίαζε στην γενική ο Hirvonen. Κι όμως το πλήρωμα κατάφερε να αλλάξει τροχό σε μόλις 1 λεπτό και 20 δεύτερα τελείωσε την ειδική των Αγίων Θεοδώρων αλλά και τις επόμενες δύο που έμεναν, κέρδισε την powerstageπου δίνει έξτρα 3 βαθμούς στον νικητή και έφτασε αισίως στην νίκη σε έναν αγώνα πιο απαιτητικό και δύσκολο από ποτέ. Δύο βαθμούς από την powerstage πήρε ο Latvala και έναν ο Hirvonen ενώ στην γενική τον Loebακολούθησαν οι Hirvonen, Latvala, Ostberg, Prokop, Neuville, Ogier, AlRajhi, Tanakκαι Alkuwari.
O εθνικός μας αγώνας έδειξε φέτος την άγρια ομορφιά του κάτι που έλειπε από τα πιο πρόσφατα Ακρόπολις. Είδαμε ένα ράλι όπου μεγαλύτερη σημασία είχε να τερματίσεις και αυτή την συνταγή ακολούθησε ο νικητής του αγώνα ο Loeb. Απ την άλλη μπορεί να μην είδαμε ποτέ τη μάχη του με τον Solbergαλλά τουλάχιστον ο Νορβηγός δικαίωσε όσους τον υποστηρίζουν για τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους αγώνες καθώς δεν αρκέστηκε στην εξίσου καλή δεύτερη θέση. Με τον εθνικό μας αγώνα να περνάει στο παρελθόν επόμενος αγώνας για το ΠΠΡ είναι το ράλι Νέας Ζηλανδίαςστις 22 με 24 Ιουνίου. Ένα ράλι πιο γρήγορο και καθόλου σκληρό, σε αντίθεση με το Ακρόπολις, το οποίο αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για ένα δυνατό comeback από την Ford.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify