Blog: Αλέξανδρος Μόδης|Τα μονοθέσια του 2014…

Προχθές το πρωί με το που ξύπνησα λέω σήμερα θα γράψω στο blog μου για ένα θέμα..ωστόσο αυτό το θέμα δεν το είχα βρει ακόμα, έτσι ρώτησα στην σελίδα μας στο Facebook για τι θα θέλανε οι φίλοι μας να γράψω..γράφτηκαν πολλές ιδέες αλλά αυτή που μου κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον είναι για το πως θα είναι τα μονοθέσια από το 2014 στην πρώτη χρονιά ύστερα από τις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς από την FIA.

Από το 2014 οι αλλαγές θα είναι πολύ μεγάλες με μικρότερους κινητήρες και άλλα. Αυτές οι αλλαγές σύμφωνα με την FIA έγιναν για την «βελτίωση» του πράσινου προσώπου της F1.

Κινητήρες

Αλλά ας ξεκινήσουμε από το πιο βασικό τους κινητήρες. Από το 2006 μέχρι και το 2013 είχαμε και θα έχουμε στην F1 κινητήρες V8, ωστόσο από το 2014 οι κινητήρες της F1 θα είναι V6 ενώ επιπλέον οι κινητήρες θα είναι εφοδιασμένοι με μονάδα turbo. Η χωρητικότητα να είναι και πάλι στα 1.6 λίτρα. Ενώ οι στροφές θα πέσουν στις 15.000 rpm (να θυμίσουμε ότι από το 2009 και μετά οι κινητήρες V8 λειτουργούσαν στις 18,000 rpm). Επιπλέον χαρακτηριστικά είναι πως θα έχουμε απευθείας ψεκασμό του καυσίμου στο θάλαμο καύσης υπό πίεση  500bar, ενώ η ροή καυσίμου θα είναι ελέγξιμη και όχι σταθερή.

KERS/ERS

Στην συνέχεια σημαντικές αλλαγές θα έχουμε στο KERS ή ERS όπως θα είναι γνωστό από το 2014. Θα παρέχει 120kwh δηλαδή το διπλάσιο ποσό ενέργειας από τώρα που είναι στα 60kwh. Αυτή τη επιπλέον ενέργεια θα παρέχει 160bhp για περίπου 8.4 δευτερόλεπτα, σε σύγκριση μετά 6.6 δευτερόλεπτα.

Το ERS επιπλέον θα παρέχει την κατάλληλη ποσότητα ενέργειας για να κινηθεί το μονοθέσιο μέσα στο pitlane. Οι κανονισμοί  καθορίζουν « πως κατά την διάρκεια που το μονοθέσιο θα είναι μέσα στο δεν θα υπάρχει τροφοδοσία καυσίμου στον κινητήρα ». Ωστόσο ο κινητήρας θα πρέπει να σταματάει πριν μπει στα pit και να ξανά-ξεκινάει  όταν βγει από τα pit.

Εδώ θα δούμε για το πως θα γίνετε αυτή η ανάφλεξη. Για να γίνει αυτό το πράγμα ο οδηγός θα πρέπει να μπορεί να ανάβει τον κινητήρα μέσα από το cockpit και έτσι δεν θα βλέπουμε την εικόνα των μηχανικών να  σπρώχνουν το μονοθέσιο.

Το Κιβώτιο Ταχυτήτων

Μια άλλη αλλαγή που θα έχουμε το 2014 είναι στο κιβώτιο ταχυτήτων των μονοθέσιων είναι πως θα έχουν 8 σχέσεις ακριβώς ούτε λιγότερες ούτε περισσότερες.

Επιπλέον οι ομάδες θα έχουν την δυνατότητα να αλλάζουν τις αναλογίες των μονοθέσιων μια μόνο φορά την σεζόν..

Μικρότερες εμπρός αεροτομές

Μια προσθήκη στους κανόνες σε σχέση με το σώμα του μονοθέσιου  είναι πως το μέγεθος των μπροστά αεροτομών θα μειωθεί . Προς το παρόν οι ομάδες μπορούν να έχουν αεροτομές πλάτους ιδίου με του μονοθέσιο δηλαδή 1,800mm, από το 2014 όμως τα πράγματα θα αλλάξουν με το πλάτος της αεροτομής να μην ξεπερνάει τα 1,650mm.

Περαιτέρω «σύσφιξη» των περιορισμών στο μπροστινό και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, και γύρω από μέσα του αυτοκινήτου θα εφαρμοστούν για να  συνεχίσει το έργο που ξεκίνησε στο 2009 με τις αλλαγές κανονισμών που έγιναν ώστε να «καθαρίσουν» την εμφάνιση των αυτοκινήτων και να μειώσουν τον αριθμό των μικρών αεροδυναμικών εξαρτημάτων.

Αύξηση του ελαχίστου βάρους

Το ελάχιστο βάρος του μονοθέσιου θα αυξηθεί για μια ακόμη φορά, στα 660κιλά (από τα 640 κιλά)

Ενώ το ελάχιστο βάρος για το κινητήρα και το ERS καθορίστηκε τα 155κιλά. Τώρα ο κινητήρας μόνο έχει ελάχιστο βάρος τα 95κιλά.

Συμπεράσματα

Πάντως από το 2014 τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά αφού θα έχουμε διαφορετικούς κινητήρες, επιστροφή του Turbo από τα 80s και την μεγαλύτερη συμμετοχή του ηλεκτρισμού στην λειτουργιά του μονοθέσιου.

Ωστόσο ακόμα είναι αρκετά νωρίς για να προβλέψουμε με περισσότερες λεπτομέρειες το πως θα είναι τα μονοθέσια αφού έχουμε ακόμα μια χρονιά και ίσως τα πράγματα αλλάξουν στην πορεία..

Ελπίζω να σας έχω καλύψει περιμένω τα σχόλια σας…

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

WRC| Οριστικά εντός το Ακρόπολις και το 2013

Next Article

IRC| ΄΄Έφυγε΄΄ ο Gareth Roberts μετά από ατύχημα στο Targa Florio

Related Posts