WRC| Rally Σαρδηνίας- Review 1ης-2ης μέρας- Η εκδίκηση του Hirvonen

Μόνο αναμενόμενη δεν ήταν η μέχρι τώρα εξέλιξη του Rally Σαρδηνίας, μετά και το πέρας των δύο πρώτων μερών του αγώνα. Οι ιταλικές ειδικές αποδεικνύονται ιδιαίτερα σκληρές για τα πληρώματα, με τους πρωτοπόρους να πληρώνουν τα λάθη τους ακριβά.

Από την αρχή του αγώνα φαινόταν πως ο ρυθμός του Latvala στο shakedown δύσκολα θα μεταφραζόταν σε αποτέλεσμα. Ο Φιλανδός, που κέρδισε την κατατακτήρια ειδική, επέλεξε να ανοίγει τις ειδικές της πρώτης μέρας, φοβούμενος την αιωρούμενη σκόνη που είχε αντιμετωπίσει παλιότερα σε αυτές. Η επιλογή του αποδείχτηκε απόλυτα άστοχη στην πράξη. Ο οδηγός της Ford έχασε πάνω από 50 δευτερόλεπτα σε αυτές τις δύο ειδικές, αφού η πρόσφυση ήταν ανύπαρκτη, ενώ ταλαιπωρήθηκε και από κλαταρίσματα. Τα δύο εργοστασιακά Citroen πήραν από νωρίς κεφάλι, με τον Loeb να κερδίζει την πρώτη ειδική και τον Hirvonen την δεύτερη, ενώ παράλληλα ο Γάλλος κρατούσε τον ομόσταβλό του 1 δευτερόλεπτο πίσω και όλα έδειχναν πως η μάχη για τη νίκη θα ήταν σκληρή, με το άγχος των βαθμών να έχει εξανεμιστεί από τη Γαλλία. Ο Petter Solberg ξεκίνησε χλιαρά τον τελευταίο χωμάτινο αγώνα της σεζόν, κατάφερε όμως να διατηρηθεί σε απόσταση βολής ενόψει της δεύτερης μέρας.

Όλοι περίμεναν έναν γαλλικό εμφύλιο στη δεύτερη μέρα του Rally Σαρδηνίας, αλλά κάτι τέτοιο δεν ήρθε. Αντίθετα, όσοι από εμάς αρχίσαμε να πιστεύουμε πως ο Loeb είναι τελικά αλάνθαστος υπολογίζαμε χωρίς τις σημειώσεις. Ο πρόσφατα εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τέθηκε εκτός, όταν η DS3 WRC του χτύπησε σε μια πέτρα με αποτέλεσμα να καταστραφεί το σύστημα διεύθυνσης. ΄΄Πίεζα πάρα πολύ αλλά υπήρχε ένα λάθος στις σημειώσεις μας΄΄ δήλωσε αργότερα ο Loeb. ΄΄Στην είσοδο μπήκα πολύ γρήγορα και χτύπησα έναν βράχο στην έξοδο. Το αυτοκίνητο αρχικά γλίστρησε και μετά έφυγε εκτός ελέγχου. Προσπάθησα να συνεχίσω αλλά κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το τιμόνι. Μετά από λίγα μέτρα το σύστημα μπλόκαρε και αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε εκεί.΄΄. Η κατάσταση δεν ήταν καλή και για τον Thierry Neuville. Ο Βέλγος ανερχόμενος αστέρας του WRC αρχικά είχε μια έξοδο ενώ στη συνέχεια, και ενώ προσπαθούσε να την επαναφέρει στο δρόμο, προκάλεσε πρόβλημα με τα λάδια του κινητήρα. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο οδηγός της Citroen Junior απέκτησε και πόνους στα χέρια, που σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν τόσο σκληροί που έκλαιγε. ΄΄Δεν μπορούσα να πιστέψω τον πόνο. Ο συνοδηγός μου, Nicolas Gilsoul, έκανε την απλή μετά την ειδική και εγώ απλώς καθόμουν με τα δάχτυλά μου μέσα σε ένα μπουκάλι νερό για να ανακουφιστούν.΄΄. Μετά την εγκατάλειψη του Seb, o Hirvonen τέθηκε επικεφαλής με τον Solberg να ακολουθεί 15 δευτερόλεπτα πίσω.

Η τέταρτη ειδική ήταν και αυτή επεισοδιακή και καθοριστική στην εξέλιξη του Rally Σαρδηνίας. Αυτή τη φορά, ο Jari Matti Latvala ήταν αυτός που είδε τις ελπίδες του για νίκη να εξανεμίζονται, αφού σε μια στιγμιαία απώλεια συγκέντρωσης ο Φιλανδός βγήκε εκτός δρόμου, με μια πέτρα να προκαλεί ζημιά στο ψυγείο του Fiesta. ΄΄Αυτή ήταν μια πρωτοεμφανιζόμενη ειδική και ήθελα να ανακάμψω μετά την πρώτη μέρα. Σε ένα κατηφορικό κομμάτι που γλιστρούσε πολύ φρέναρα αργά στην είσοδο μιας κλειστής αριστερής. Το αυτοκίνητο άνοιξε την τροχιά του και χτύπησε σε μια πέτρα. Όταν ξαναμπήκα στο δρόμο παρατήρησα κάποια δυσλειτουργία στο ψυγείο. Κοίταξα στο ταμπλό για να δω αν υπήρχε κάποιο προειδοποιητικό λαμπάκι και έχασα την αυτοσυγκέντρωσή μου, ενώ ακολουθούσε η επόμενη στροφή. Συνέχισα ευθεία και χτυπήσαμε σε ένα φράχτη. Το αυτοκίνητο δε μπορούσε να συνεχίσει. Ήταν δικό μου λάθος. Αυτός είναι ένας από τους αγαπημένους μου αγώνες και είμαι απογοητευμένος από τα λάθη μου.΄΄. Ο Hirvonen συνέχισε να ανεβάζει το προβάδισμά του, παίρνοντας άλλα 2 δέκατα από τον Solberg μέσα στην ειδική. Στην πέμπτη ειδική ο Sebastian Ogier έγραψε ιστορία, αφού έγινε ο πρώτος οδηγός S2000 που κερδίζει ειδική του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Γάλλος εκμεταλλεύτηκε τα ελαστικά και την σειρά εκκίνησης για να πετύχει μια φοβερή επίδοση, ενώ οι πρωτοπόροι απέφυγαν τα ρίσκα λόγω της πρόσφυσης.

Το δεύτερο σκέλος της μέρας ξεκίνησε με την έκτη ειδική. Ο Evgeny Novikov, στο τιμόνι του Fiesta της M-Sport, εντυπωσίασε για άλλη μια φορά με την ταχύτητά του, κερδίζοντας μια ειδική για πρώτη φορά μετά το 2009 και το Rally Ακρόπολις. Ο Ρώσος μείωσε τη διαφορά του από τον τρίτο Ostberg στα 5 δευτερόλεπτα, ενώ ο Solberg αντιμετώπισε πάλι προβλήματα με τα ελαστικά του, παρόλα αυτά κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Hirvonen. Η έβδομη ειδική, όμως, αποδείχθηκε καταστροφική για τον Νορβηγό. Ο Solberg, που κυνηγούσε στις ιταλικές ειδικές την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της Ford, τέθηκε εκτός μάχης μετά από ένα αποτυχημένο κόψιμο σε μια στροφή που είχε παρόμοιο αποτέλεσμα με την έξοδο του Loeb νωρίτερα. ΄΄Πέφτουν σαν τις μύγες, πρέπει να σιγουρέψω πως δεν θα κάνω κανένα λάθος γιατί έχουμε ακόμα πολύ δρόμο΄΄ είπε στους δημοσιογράφους ο Mikko Hirvonen όταν πληροφορήθηκε την εγκατάλειψη του Petter. Ο Novikov έκανε δεύτερο συνεχόμενο ταχύτερο πέρασμα, δηλώνοντας απόλυτα ικανοποιημένος από το ρυθμό του. Παράλληλα, ανέβηκε στη δεύτερη θέση, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των Νορβηγών, αφού και ο Ostberg έχασε χρόνο λόγω θεμάτων στο πίσω διαφορικό. Ο νικητής του Rally Πορτογαλίας, μάλιστα, έπεσε στην τέταρτη θέση, πίσω και από τον Ott Tanak. Η όγδοη ειδική ήταν ένας περίπατος για τον Hirvonen, που ήταν 9 δευτερόλεπτα ταχύτερος του δεύτερου. Το δίδυμο της M-Sport, Evgeny Novikov και Ott Tanak, παρέμειναν σε τροχιά βάθρου, ενώ ο Ogier ανέβασε στην τέταρτη θέση γενικής το Skoda Fabia S2000!

Πλέον, με τους κύριους αντιπάλους του ήδη εκτός, ο Hirvonen είναι μια ανάσα από την πρώτη νίκη με την Citroen και ελπίζει σε ένα καλύτερο φινάλε από αυτό της Πορτογαλίας.

1. HIRVONEN-LEHTINEN, CITROEN DS3 WRC

2. NOVIKOV-MINOR, FORD FIESTA RS WRC +1:09.6                                                             

3. TANAK-SIKK, FORD FIESTA RS WRC +2:18.3

4. OGIER-INGRASSIA, SKODA FABIA S2000 +3:35.7

5. ATKINSON-PREVOT, MINI JWC WRC +3:54.9

6. MIKKELSEN-FLOENE, SKODA FABIA S2000 +4:40.3

7. OSTBERG-ANDERSSON, FORD FIESTA RS WRC +4.46.0

8. PROKOP-HRUZA, FORD FIESTA RS +7:13.0

9. KRUUDA-JARVEOJA, FORD FIESTA S2000 +8:26.2

10. SOLBERG-PATTERSON, FORD FIESTA RS WRC +10:15.7

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

F1|Ανάλυση αναβαθμίσεων ( Ferrari και Lotus) ύστερα από το Κορεάτικο GP.

Next Article

F1|Brawn: «Δε θα τα παρατήσει η Mercedes»

Related Posts