Με μόλις δύο ειδικές να απαρτίζουν την τελευταία μέρα του Rally Σαρδηνίας και τον Hirvonen σχεδόν ενάμιση λεπτό μπροστά από τον δεύτερο Novikov η υπόθεση νίκη είχε κλείσει προ πολλού υπέρ του Φιλανδού. Ουσιαστικά, τα 17 συνολικά χιλιόμετρα της τρίτης μέρας στην Ιταλία είχαν απλά διαδικαστικό χαρακτήρα, με μόνο ενδιαφέρον τους βαθμούς της Power Stage.
O Mads Ostberg, που είδε μηχανικά προβλήματα στο Fiesta της Adapta να του στερούν τη δυνατότητα να παλέψει για μια θέση στο βάθρο, συνέχισε στον ίδιο ρυθμό που σταμάτησε στο προηγούμενο σκέλος του αγώνα, κερδίζοντας την 15η ειδική με έναν εξαιρετικό χρόνο, 2.5 δευτερόλεπτα ταχύτερο από αυτόν του Petter Solberg. O Jari Matti Latvala, που δήλωνε πως στόχος του πλέον ήταν μόνο η νίκη στην Power Stage, ακολούθησε λίγα δέκατα πίσω, ενώ ο Mikko Hirvonen απλώς έκανε βόλτα την DS3 WRC του, αφού δεν είχε κανένα λόγο να ρισκάρει. Αυτός που για ακόμη μια φορά εντυπωσίασε ήταν ο Sebastian Ogier. Ο Γάλλος όχι μόνο κρατήθηκε μπροστά από το κατά πολύ δυνατότερο Mini JCW WRC του Chris Atkinson, αλλά κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά τους στα 5 δευτερόλεπτα στη μάχη για την πέμπτη θέση.
Στην Power Stage οι πρωτοπόροι προτίμησαν να μην πιέσουν για να εξασφαλίσουν τις θέσεις τους στο βάθρο. Τα εργοστασιακά Ford με μπροστάρη τον Solberg κυριάρχησαν απόλυτα και εξασφάλισαν τις δύο καλύτερες επιδόσεις, διασκεδάζοντας κάπως τις εντυπώσεις μετά από έναν ακόμα κακό και αναποτελεσματικό αγώνα. Ο Thierry Neuville συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη τριάδα της ειδικής, ενώ ο Ogier κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Atkinson, στη μόνη ουσιαστική μάχη της ημέρας.
Φυσικά αυτόματα όλα τα βλέμματα στράφηκαν στον Hirvonen, ο οποίος πανηγύριζε την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της Citroen. Ο Φιλανδός, μετά την ατυχία της Πορτογαλίας, πέτυχε επιτέλους τον στόχο της παρθενικής νίκης για το 2012 και από τις δηλώσεις του φαίνεται έτοιμος να ηγηθεί της γαλλικής ομάδας μετά την αποχώρηση του Loeb. ΄΄Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά νιώθω σαν αυτή να είναι η πρώτη νίκη της καριέρας μου! Είμαι πολύ χαρούμενος που ανέβηκα στο ψηλότερο σκαλί μετά από τόσο καιρό. Ίσως να μην δώσαμε τις μάχες που περιμέναμε αλλά αυτές σίγουρα θα έρθουν στο μέλλον και δείξαμε ικανοί να κερδίσουμε αγώνες.΄΄. Ο Φιλανδός έφτασε στην ‘’πηγή’’ του ιταλικού αγώνα μετά από 5 τερματισμούς στη δεύτερη θέση και τώρα θέλει να κλείσει τη χρονιά με μια καλή εμφάνιση στην Ισπανία, ενώ σίγουρα προετοιμάζεται ενόψει 2013, όπου και προσπαθήσει να υπερασπιστεί τους τίτλους της Citroen.
Εκτός από τη νίκη του Hirvonen, όμως, το ενδιαφέρον τράβηξαν και οι επιδόσεις των νεαρών οδηγών της M-Sport που συμπλήρωσαν το βάθρο. Τόσο ο Evgeny Novikov, που με τη δεύτερη θέση ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, όσο και ο Tanak, που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, απέσπασαν τα συγχαρητήρια του Wilson και των θεατών. Στους άτυχους του αγώνα και ο Mads Ostberg, που αν δεν αντιμετώπιζε προβλήματα σίγουρα θα πάλευε για κάτι καλύτερο από την τέταρτη θέση.
1. Mikko Hirvonen Citroen 3h23m54.9s
2. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 1m20.6s
3. Ott Tanak M-Sport Ford + 2m21.1s
4. Mads Ostberg Adapta Ford + 3m42.9s
5. Sebastien Ogier VW Skoda + 4m27.5s
6. Chris Atkinson Italia Mini + 5m22.2s
7. Andreas Mikkelsen VW Skoda + 6m12.5s
8. Martin Prokop Czech Ford + 9m29.3s
9. Petter Solberg Ford + 9m52.3s
10. Luca Pedersoli CRT Citroen + 20m35.6s
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify