Ήταν το ακλόνητο φαβορί πριν την έναρξη του αγώνα, πόσο μάλλον όταν έφτασε στην τελευταία μέρα του αγώνα έχοντας το προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του. Ο Sebastian Loeb δεν έχει συνηθίσει να χάνει, ειδικά στην άσφαλτο, και δεν έχασε ούτε στο τελευταίο του rally ως ηγέτης της Citroen.
Μετά από μια δύσκολη πρώτη μέρα, ο Γάλλος πρωταθλητής πέρασε στην πρωτοπορία στη δεύτερη μέρα και ολοκλήρωσε την 76η νίκη της σπουδαίας καριέρας του και την όγδοη μπροστά στο ισπανικό κοινό. Δεν χρειάστηκε, μάλιστα, να κερδίσει κάποια ειδική σήμερα, αφού ουσιαστικά δεν απειλούνταν από κανέναν και προτίμησε να σιγουρέψει το αποτέλεσμα. ΄΄Σίγουρα ήθελα από την αρχή αυτή τη νίκη. Δυσκολευτήκαμε πολύ την πρώτη μέρα, όμως τη δεύτερη, που διεξήχθη σε ασφάλτινες ειδικές, πήραμε προβάδισμα. Σήμερα, πάλι, είχαμε δυσκολίες με τα ελαστικά και ο Jari μας πίεσε σε κάποια σημεία.΄΄.
Ο Jari Matti Latvala έκλεισε το κεφάλαιο της Ford ως εργοστασιακής ομάδας στο WRC (προς το παρόν τουλάχιστον) με μια καλή εμφάνιση που του έδωσε την δεύτερη θέση, ενώ κατάφερε να βάλει το όνομά του στην κορυφή των περασμάτων σε δύο περιπτώσεις στην τρίτη μέρα του αγώνα, αποδεικνύοντας ξανά πως το Fiesta έχει το ρυθμό να ανταγωνιστεί την DS3. Χάρη στους 3 βαθμούς της Power Stage, ο Φιλανδός κατάφερε να εξασφαλίσει την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, παρά το γεγονός ότι ο Ostberg έδειχνε να βρίσκεται κοντά μετά την πρώτη μέρα. ΄΄Θα ήθελα να είχαμε άλλη μια ειδική γιατί θέλω να παλέψω με τον Seb. Πέρασα πολλά όμορφα χρόνια με την Ford και οφείλω να ευχαριστήσω τον Malcolm Wilson για την υποστήριξή του σε περιόδους που δεν κατάφερνα να τερματίζω.΄΄ δήλωσε ο Jari Matti στο τέλος του αγώνα, με το ενδιαφέρον του να στρέφεται πλέον στην ένταξή του στην νέα του ομάδα.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο σταθερός, ως συνήθως, Mikko Hirvonen, που δηλώνει έτοιμος να αναλάβει το ρόλο του ηγέτη στην Citroen και να την κρατήσει στην κορυφή του θεσμού το 2013. Αναμφίβολα, όμως, την παράσταση σήμερα έκλεψαν ο εκπληκτικός Dani Sordo και το Mini JCW WRC, με τον συνδυασμό να κερδίζει 4 ειδικές και να δηλώνει παρόν ενόψει της επόμενης σεζόν, αφού παρά την αποχώρηση της Mini ως εργοστασιακή ομάδα η Prodrive παραμένει στο προσκήνιο. Ο Ισπανός, βέβαια, βρέθηκε στο κέντρο των συζητήσεων και για άλλους λόγους. Όπως δήλωσε ο Yves Matton, το δεύτερο bucket της ομάδας θα καταλήξει είτε στον Dani είτε στον Mads Ostberg, την ώρα που ο Σουηδός βρίσκεται σε συζητήσεις τόσο με τους Γάλλους όσο και με την M-Sport και την Prodrive.
Μια ολόκληρη εποχή για το WRC έκλεισε μετά τον σημερινό αγώνα, αφού ο Loeb πλέον δεν θα βρίσκεται στο πρωτάθλημα με πλήρη εμπλοκή. Παρόλα αυτά ο Γάλλος ελπίζει να πάρει άλλη μια νίκη στο αγαπημένο του Monte Carlo την επόμενη σεζόν, ενώ οδηγοί όπως ο Ogier, o Latvala, o Hirvonen και ο Solberg σίγουρα έχουν πολλά να αποδείξουν.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify