Ύστερα από τον Ανδρέα Μουζούρη στην στήλη με τα τεχνικά θέματα από εδώ και πέρα θα αρθρογραφεί και ο Μιχάλης Κ. (γνωστός και με το Nick bar555), πτυχιούχος χημικός με πάθος στην ρευστοδυναμική και μηχανολογία οχημάτων. Aσχολείται αποκλειστικά με τεχνικά θέματα της Formula 1 τόσο μηχανικής όσο και αεροδυναμικής φύσεως.
Όλες οι ομάδες συμπεριλαμβανομένου και των μικρών εργάζονται πυρετωδώς καθ’ όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονίας για να αναβαθμίσουν το μονοθέσιο τους κάνοντας το περισσότερο ανταγωνιστικό Η Lotus φαίνεται να ακολουθεί ένα πιο εντατικό και παραγωγικό ρυθμό έναντι άλλων φέρνοντας σημαντικές αναβαθμίσεις στον πρώτο αγώνα της χρονίας στην Μελβούρνη. Αυτές δοκιμάστηκαν κατά τις χειμερινές δοκιμές στην Βαρκελώνη τον Μάρτιο και περιλαμβάνουν εκτός από την μερικώς τροποποιημένη εμπρός αεροτομή , νέους καινοτόμους οδοντωτούς πλαινούς αεροφράκτες , πρόσθετους εκτροπής ροής ( εμπνεσμένους από τα προηγούμενα μονοθέσια της Sauber ) και νέα (κάθετα στοιχεία στα πλαινά των ψυγείων) *1 .
*1 Αποκαλούμενα και sidepod panels
Διαμόρφωση της E21 κατά την παρουσίαση της – το σημασμένο με πορτοκαλί χρώμα “π” σχήματος στοιχείο βοηθάει στην εκβολή αέρα προς τα πάνω και μακριά από το σώμα του μονοθεσίου με σκοπό την κατά το δυνατόν «σφράγιση» (της ροής του αέρα που διέρχεται κάτω από το πάτωμα)*2. Τα κίτρινο διπλό βέλος δείχνει την απόσταση του κάθετου στοιχείου των ψυγείων από τα πλαϊνά τούνελ .
*2 Η απρόσκοπτη ροή αέρα κάτω από το πάτωμα και προς τον διαχύτη είναι ύψιστης σημασίας και υπεύθυνη για την παραγωγή μεγάλου ποσοστού της συνολικά παραγόμενης κάθετης δύναμης
Εξελιγμένη έκδοση – το διπλό κίτρινο βέλος παρουσιάζει την νέα μικρότερη απόσταση που έχει τώρα το κάθετο στοιχείο από τα πλαϊνά τούνελ . Οι λοιπές αναβαθμίσεις σημαίνονται με πορτοκαλί χρώμα
Η νέα διαμόρφωση στοχεύει στην αύξηση της παραγόμενης (κάθετης δύναμης)*3, άρα και πρόσφυσης, ιδίως κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης (προκαλώντας μεγαλύτερη επιτάχυνση της ροής του αέρα που διέρχεται μεταξύ των πλαϊνών αεροφρακτών και του μονοθέσιου)*4. Ωστόσο ο συνολικός όγκος του διερχόμενου αέρα φαίνεται να καθίσταται μικρότερος, κάτι όμως που αντισταθμίζεται από την αύξηση της ταχύτητας του. Οι οδοντωτοί πλαϊνοί αεροφράκτες αφήνουν μέρος της ροής να εξέρχεται ώστε να μειώνεται η (οπισθέλκουσα)*5 και αν και καινοτόμοι , έλκουν την καταγωγή τους από την Ferrari σχεδόν μια δεκαετία πίσω . Οι πρόσθετοι εκτροπείς ροής, οι οποίοι κλίνουν προς τα έξω βοηθούν περαιτέρω στο να διαβιβάζεται καθαρότερη ροή προς το πίσω μέρος του μονοθέσιου .
*3 Downforce ή αρνητική άνωση , προκαλείται από την επίδραση του αέρα πάνω στο μονοθέσιο
*4 Αρχή του Bernoulli
*5 Δύναμη που αντιστέκεται στην κίνηση με άμεσο επακόλουθο την μείωση της τελικής ταχύτητας
Τα δικαιώματα για τα σχέδια/σκίτσα ανήκουν εξολοκλήρου στον Μιχάλη Κ.
- Μιχάλης Κ. (bar555)
- blog: http://formula1techandart.wordpress.com/
- Twitter: bar555onF1
- Facebook : Formula1techandartwordpresscom
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify