Τεχνικά| Η εξέλιξη της πίσω αεροτομή της Ferrari F138

Έκδοση Α – τα μπλε βέλη δεικνύουν την έξοδο της ροής αέρα από τα διάκενα των κάθετων στοιχείων

  Η νέα Ferrari F138 διέθετε από την παρουσίαση της μια καινοτόμα πίσω αεροτομή με διάτρητα κάθετα στοιχεία ώστε να αποβάλλεται μέρος της ροής που διέρχεται από το εσωτερικό των κάθετων στοιχείων προς το εξωτερικό ταχύτερα και πιο ομοιόμορφα , βελτιώνοντας με τον τρόπο αυτό τη λειτουργία τόσο της πτέρυγας όσο και του (διαχύτη)*1 . Επιπρόσθετα ο εξωτερικός μηχανισμός ενεργοποίησης του συστήματος DRS είναι αρκετά μικρότερος από πέρυσι .

 *1  ή ακροφύσιο, το πίσω τμήμα του πατώματος, έχει σχήμα πολυγωνικό

f138-ferrari-rw-bc-spec-barcelona-feb-1e (1)

 

Εκδόσεις Β και Γ – Δοκιμάστηκαν στις πρώτες χειμερινές δοκιμές στη Jerez της Ισπανίας

Μικρές αλλά σημαντικές τροποποιήσεις στην πίσω αεροτομή έκαναν γρήγορα την εμφάνιση τους στη Jerez . Αυτές περιλάμβαναν αρχικά την προσθήκη μιας μικρής αεροτομής στο μέσο της πτέρυγας στήριξης ( έκδοση Β ) και εν συνεχεία την τοποθέτηση στο χείλος εκ φυγής της δεύτερης πτέρυγας ενός ευ μεγέθους (σπόιλερ τύπου gurney)*2 ( έκδοση Γ εντός του ένθετου στο παραπάνω σκίτσο ) . Αμφότερες οι αλλαγές αποσκοπούσαν στην αύξηση της παραγόμενης κάθετης δύναμης .

*2 gurney tab , αναγκάζει την πτέρυγα να λειτουργεί σαν να διαθέτει μεγαλύτερη ακτίνα απ’ ότι πραγματικά έχει , αυξάνοντας την κάθετη δύναμη με μικρό κόστος σε οπισθέλκουσα

f138-ferrari-rw-d-spec-barcelona-march-1c

 Έκδοση Δ – εμφανίστηκε στις τελευταίες χειμερινές δοκιμές στη Βαρκελώνη , οι αλλαγές δείχνονται με βέλη

  Μια ακόμη έκδοση πίσω αεροτομής , η έκδοση Δ, έκανε την εμφάνιση της στις δοκιμές της Βαρκελώνη τον Μάρτιο. Εκ πρώτης όψεως δείχνει παρόμοια με την προηγούμενη, ωστόσο μια πιο προσεκτική επισκόπηση αποκαλύπτει πλείστες διαφορές . Το επάνω τμήμα είναι εντελώς νέο , το επάνω και πίσω μέρος των κάθετων στοιχείων ή αλλιώς endplates παρουσιάζει μικρότερη εγκοπή ενώ οι πολλαπλές οπές-βράγχια ή αλλιώς endplate slots or gills έχουν μικρότερο συνολικό μήκος . Το τελευταίο επέτρεψε στην κατασκευή μιας δεύτερης πτέρυγας ελαφρά μεγαλύτερης σε μήκος (η σύγκριση με την προηγούμενη παρουσιάζεται στο ένθετο του σκίτσου πάνω δεξιά). ‘ Όλες οι παραπάνω αλλαγές στοχεύουν στην παραγωγή μεγαλύτερης κάθετης δύναμης . Τέλος η έκδοση Δ, η οποία συνοδεύτηκε και με νέα εμπρός αεροτομή, πρόσφερε περισσότερη ελευθερία στους μηχανικούς να προσαρμόσουν γρήγορα τη (γωνία προσβολής της πτέρυγας)*3 στο ρεύμα αέρα .

*3 μικρή γωνία προσφέρει καλύτερη τελική σε βάρος της παραγωγής κάθετης δύναμης και το αντίστροφο

  Για την Αυστραλία και Μαλαισία η Ferrari αποφάσισε να διατήρησε το βασικό σχεδιασμό της έκδοσης Δ , ωστόσο όμως απέβαλλε τη μικρή πρόσθετη αεροτομη που βρίσκονταν στο μέσο της πτέρυγας στήριξης ή αλλιώς Beam Wing ( παρουσιάζεται στο ένθετο του σκίτσου που ακολουθεί) .

f138-ferrari-rw-melbourne-small

Έκδοση Ε –  Αυστραλία και Μαλαισία 

Τα δικαιώματα για τα σχέδια/σκίτσα ανήκουν εξολοκλήρου στον Μιχάλη Κ.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP2|Μπαχρέιν|Κατατακτήριες| «Αρχηγός» ο Leimer

Next Article

Auto|OPEL : Με τον νέο βενζινοκινητήρα 1.6 SIDI Turbo των 170 ίππων το Opel Zafira Tourer

Related Posts