Η επισημοποίηση της συμφωνίας της Williams με την Mercedes για την παροχή κινητήρων στην ιστορική ομάδα έκανε τον Γερμανικό προμηθευτή κινητήρων τον 4ο διαφορετικό για την ομάδα που εδρεύει στο Grove τα τελευταία 8 χρόνια. Cosworth (2 φορές), Toyota, Renault και πλέον Mercedes αποτελούν τους προμηθευτές που συνεργάστηκαν με την Williams.
Cosworth: Η πρώτη προσπάθεια
Όλα ξεκίνησαν μετά το τέλος εποχής της Williams-BMW το 2006 και την απόφαση του Γερμανικού κολοσσού να ενταχθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 με την δική της ομάδα στο πρωτάθλημα του 2006. H Williams παρότι είχε την ευκαιρία να συνεχίσει την συνεργασία της με την BMW, προτίμησε αυτούς της Cosworth με τον τότε τεχνικό διευθυντή της Patrick Head να πιστεύει πως με την τότε αλλαγή των κινητήρων από V10 σε V8, η αγγλική εταιρία ήταν η ιδανική επιλογή.
Όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Και αν η σεζον ξεκίνησε ιδανικά με τον Nico Rosberg να φανερώνει δείγματα του ταλέντου του, οι πολλές εγκαταλείψεις από μηχανικά προβλήματα, ανάγκασαν την ομάδα στην μέση της χρονιάς και μετά από ένα καταστροφικό τριήμερο στο Magny-Cours, να ανακοινώσει πως με την έναρξη της νέας χρονιάς θα χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Toyota. To 2006 πέρασε στην ιστορία ως μια από τις χειρότερες χρονιές στην ιστορία της Williams
Toyota: Εποχή ανάκαμψης
Με την Toyota, αντιθέτως η Williams έκανε μερικές αξιοσημείωτες εμφανίσεις. Ο Nico Rosberg κατόρθωσε να ανεβεί στο βάθρο στην Μελβούρνη το 2008, ενώ τερμάτιζε αρκετές φορές στην βαθμολογούμενη οκτάδα. Μπορεί να μην σημείωνε τις νίκες του παρελθόντος αλλά τουλάχιστον η Williams έδειχνε ανταγωνιστική.
Παρόλα αυτά, τα βάσανα δεν είχαν τελειώσει. Το 2009, οι ιθύνοντες της Toyota, απογοητευμένοι από τις συνεχόμενες αποτυχίες για νίκη παρά τους τεράστιους προυπολογισμούς, αποφάσισαν την διακοπή της όποιας ανάμειξης τους στην Formula 1. Έτσι, η Williams προχώρησε στην αναζήτηση νέου προμηθευτή, τον οποίο βρήκε στο πρόσωπο της Cosworth η οποία επέστρεψε στην F1, χρησιμοποιώντας μάλιστα τον ίδιο κινητήρα (με μικρές βέβαια διορθώσεις) που είχε κατασκευάσει το 2006.
Από την Cosworth στην Renault
Σίγουρα η εικόνα της Williams δεν ήταν κακή το 2010. Η Pole position στην Βραζιλία και οι καλές εμφανίσεις από τον Nico Hulkenberg και τον Rubens Barrichello έμοιαζαν να φέρνουν την Williams σε μια σταθερή πορεία. Το 2011, δυστυχώς όμως αποδείχθηκε καταστροφικό με την Williams να στρέφεται ήδη από το μέσον της χρονιάς στο 2012 σε μια προσπάθεια αναδόμησης της ομάδας. Σταθμός σε αυτή την προσπάθεια, ήταν και η αναβίωση της ιστορικής συνεργασίας με την Renault, ξυπνώντας στους απανταχού fan της Formula 1 μνήμες από τα πρωταθλήματα που κατέκτησε η Williams–Renault το 1992, το 1993, το 1996 και το 1997.
Οι προσδοκίες ανέβηκαν και ο Pastor Maldonado τις δικαίωσε, πετυχαίνοντας μια εκπληκτική νίκη στην Ισπανία, μπροστά από τον τοπικό ήρωα Fernando Alonso, την πρώτη μετά από 8 χρόνια για την Williams. Ο οδηγός από την Βενεζουέλα πραγματοποίησε μερικές ακόμα εξαιρετικές εμφανίσεις (χωρίς να αποφεύγει και τις υπερβολές) και το κλείσιμο της σεζον άφηνε μια νότα αισιοδοξίας για το μέλλον.
Και τώρα Mercedes
Το ξεκίνημα του φετινού πρωταθλήματος, όμως είναι μέχρι στιγμής, φάλτσο. Χωρίς να έχει σημειώσει ακόμα βαθμό και με τις αλλαγές στους κινητήρες την επόμενη χρονιά να είναι δραματικές, η Williams, ίσως επηρεασμένη και από τον πρώην μέτοχο της (και νυν εκτελεστικό διευθυντή της Mercedes) Toto Wolff, ανακοίνωσε την πολυετή συνεργασία της με την Mercedes, για την παροχή κινητήρων με αρχή το πρωτάθλημα του 2014.
Τις περισσότερες φορές που βρέθηκε σε δύσκολο δρόμο, η Williams απαντούσε με τον δικό της τρόπο. Μένει να δούμε που θα καταλήξει αυτή η πρωτόγνωρη για την F1, συνεργασία. To σίγουρο είναι πως ένα πρωτάθλημα με McLaren-Honda και Williams–Mercedes θα έχει πολύ ενδιαφέρον. Και έχουμε ακόμη 10 μήνες για την έναρξη του…
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify