Συνέντευξη Alex Fontana αποκλειστικά στο Totalf1.gr !!!

Ύστερα από αρκετό καιρό απραξίας στον τομέα των συνεντεύξεων από το Totalf1.gr, επιστρέφουμε αυτή την φορά με ένα όνομα όχι τόσο μεγάλο ως φήμη και διασημότητα (προς το παρόν) αλλά μεγάλο ως συναισθηματική αξία. Ο οδηγός αυτός είναι ο νεαρός Ελληνοελβετός Alex Fontana που αγωνίζεται στην κατηγορία του GP3.

Η συνέντευξη αυτή έχει μεγάλη αξία όχι μόνο για μας αλλά για όλους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού αφού ο Alex Fontana μαζί με τον τον Tio Ellina είναι ότι πιο κοντά στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού που ακούει στο όνομα F1 και έχει Ελληνικές ρίζες.

Σε αυτό το σημείο θα πούμε κάποια πράγματα για τον νεαρό οδηγό έτσι ώστε όσοι ίσως δεν τον γνωρίζουν να τον μάθουν πριν διαβάσουν την εκπληκτική συνέντευξη που μας παραχώρησε. Ο Alex γεννημένος στο Lugano της Ελβετίας στις 5 Αυγούστου του 1992 έδειξε από πολύ μικρός την κλίση του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αφού σε ηλικία μόλις 3.5 χρονών είχε την πρώτη του επαφή με καρτ και μάλιστα στην Ελλάδα με τον πατέρα του στο νησί της Ρόδου από το οποίο κατάγεται η μητέρα του. Από εκεί και πέρα άρχισαν όλα, με τον Alex, να προπονείται σκληρά και ύστερα από αρκετά χρόνια στα καρτ, το 2008 του δίνεται η πρώτη ευκαιρία να οδηγήσει ένα μονοθέσιο , το μονοθέσιο αυτό ήταν μια Formula BMW. Ύστερα από αυτό το τεστ την επόμενη χρονιά (2009) οδηγήσε για την MG Motorsports στο πρωτάθλημα Ιταλικής Formula Azzura.

Από το 2011 και μετά ο Fontana αγωνίζεται στην κατηγορία GP3 με την στήριξη της Lotus δείχνοντας πως έχει μέλλον στον μηχανοκίνητο. Ωστόσο θέλοντας να μην μακρηγορήσουμε άλλο με στοιχεία που ο καθένας μπορεί να βρει με ένα απλό googlαρισμά ας συνεχίσουμε με την συνέντευξη.

1) Μετά από μια καλή χρονιά στο GP3 ποιοι είναι οι στόχοι σου για την επόμενη αγωνιστική χρονιά;

Στο τι θα κάνω το 2014, θα αποφασιστεί από τη Lotus F1 Team Junior. Δεν ξέρω ακόμη τα  σχέδια μου, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα ξανά τρέξω στο GP3. Οι στόχοι μου θα είναι να εφαρμόσω στην πράξη ότι έμαθα φέτος ώστε είμαι ένας από τους πρωταγωνιστές του χρόνου.

2) Τι αποκόμισες από αυτή τη σεζόν στο GP3;

Έμαθα να βρίσκω αμέσως τον ρυθμό γιατί οι ελεύθερες δοκιμές είναι πολύ σύντομες. Έμαθα να παλεύω κόντρα σε οδηγούς υψηλού επιπέδου και να κερδίζω θέσεις με νύχια και με δόντια. Έμαθα τι μου λείπει για να εξελιχθώ σαν οδηγός και τι πρέπει να κάνω για να τα καταφέρω.

2013 Official Driver Portraits3) Τι πιστεύεις για τα νέα μονοθέσια του GP3;

Νομίζω ότι είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Το πρωτάθλημα θα ήταν διαφορετικό αν τρέχαμε με τα νέα μονοθέσια. Από του χρόνου θα έχουμε έναν κινητήρα  που θα αισθάνεσαι περισσότερο την  ώθηση, και θα “αισθάνεται” από κάθε άποψη. Το μονοθέσιο έχει διατηρήσει αρκετή κάθετη δύναμη, θεωρώντας ότι αυτό είναι μια κατηγορία για τους νέους. Το μόνο ελάττωμα είναι ακόμη τα ελαστικά: δεν είναι μόνο μη σταθερά και απρόβλεπτα, πιστεύω ότι είναι λίγο μικρά για αυτή την κατηγορία.

4) Πόσο δύσκολο ήταν για σένα να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο; Χρειάζεται απλώς ταλέντο ή και τύχη;

Είναι πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο. Άμα ένας έχει ένα μεγάλο budget είναι κάπως πιο εύκολα τα πράγματα. Αν δεν είσαι εκατομμυριούχος χρειάζεται σκληρή δουλειά στην οδήγηση και στις δημόσιες σχέσεις. Πριν μπω στην Lotus F1 Team Junior, όλα τα θέματα σχετικά με τους χορηγούς ασχολούμασταν εγώ και ο πατέρας μου. Σήμερα, αν και σχετικά μικρούς, μετράμε 64 ενεργούς χορηγούς. Είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς πολλών χρόνων, που με κάνει υπερήφανο. Όμως, χωρίς την βοήθεια της Lotus F1 Team Junior, δεν θα είχα φτάσει σε αυτά τα επίπεδα.

5) Ένα από τα χόμπι σου είναι το να παίζεις τσέλο. Πιστεύεις ότι αυτό έχει κάποιο κοινό στοιχείο με το πάθος σου για τους αγώνες;

Η ηρεμία και η αυτοσυγκέντρωση. Τα μουσικά όργανα όπως και τα μονοθέσια, πρέπει να τα ακούς. Για να γίνει αυτό χρειάζεται πολύ αυτοσυγκέντρωση.

6) Αν δεν γινόσουν επαγγελματίας οδηγός, τι δουλειά θα σου άρεσε να κάνεις;

Δύσκολο να μιλήσω για δουλεία. Σίγουρα θα μου άρεσε να συνεχίσω τις σπουδές μου στην φιλολογία. Θα μπορούσα και να διδάξω, μια μέρα.

7) Είσαι ένας από τους λίγους οδηγούς Ελληνικής καταγωγής που έχει φτάσει να τρέχει σε τόσο υψηλό επίπεδο. Τι θες να πιες στους πολλούς Έλληνες που αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και που ονειρεύονται να σε δουν να τρέχεις στην Formula1;

Είμαι σίγουρος πως μερικοί είναι χαρούμενοι που με βλέπουν να αγωνίζομαι με την Ελληνική σημαία στο κράνος μου, άλλοι δεν με βλέπουν με καλό μάτι γιατί δεν με θεωρούν 100% Έλληνα. Καταρχάς, θα ήθελα να πώς πως παρόλο την Ελβετική μου νοοτροπία, έχοντας γεννηθεί και ζήσει στο Lugano της Ελβετίας, η καρδιά μου είναι 100% Ελληνική. Άρχισα να τρέχω στην Ελλάδα, έχω διαβάσει την Ελληνική γλώσσα, παρόλο που δεν μιλάω πολύ καλά τα Ελληνικά, αγαπώ πολύ την Ελλάδα. Όταν μπορώ επισκέπτομαι την Ελλάδα και ανυπομονώ να ξανά δέω την οικογένεια μου. Από πάντα, παρόλο που δεν κέρδισα ούτε ένα ευρώ από την Ελλάδα και παρόλο που δεν με γνώριζε κανείς μέχρι πριν λίγο καιρό, έβαζα πάντα την Ελληνική σημαία στην στολή, στο κράνος και στο μονοθέσιο μου. Θα την βάζω μέχρι το τέλος της καριέρας μου και ελπίζω να την φέρω όσο πιο ψηλά γίνεται. Είναι ένας δύσκολος κόσμος, αλλά οι Έλληνες είναι γεννημένοι μαχητές.

8) Τι συμβουλές θα έδινες σε ένα παιδί που σκοπεύει να γίνει επαγγελματίας οδηγός αγώνων;

Να επιμένει. Ακόμα και όταν φαίνονται όλα ανούσια και να είναι ταπεινός.IMG_4335

 

9) Ποιός ήταν ο αγαπημένος σου οδηγός και γιατί;

Όταν ήμουν παιδί συμπαθούσα τους Φινλανδούς, όπως τους Mika Hakkinen και Kimi Raikkonen. Όπως φαίνεται στο κράνος μου, αγαπώ την Ιστορία και ο Tom Pryce ήταν ένας από τους αγαπημένους μου οδηγούς όπως και ο Clay Regazzoni που έμενε δύο λεπτά από το σπίτι μου. Τους σέβομαι όλους αλλά δεν προσπαθώ να μοιάσω σε κανέναν. Πιστεύω πως κάθε οδηγός πρέπει να σκέφτεται τον εαυτό του, να μαθαίνει απο όλους τους οδηγούς αλλά να μην προσπαθεί να τους αντιγράψει.

10) Πόσο σε βοήθησε στο να είσαι μέλος ενός προγράμματος νέων οδηγών μιας σπουδαίας ομάδας όπως η Lotus;

Mε βοήθησαν πάρα πολύ, πιστεύω ότι θα με βοηθήσουν ακόμη περισσότερο. Χάρις σε αυτούς βελτιώνομαι συνεχώς και μου πρόσφεραν πολλές ευκαιρίες που πριν δεν τις είχα καν φανταστεί.

11) Ποιά είναι η αγαπημένη σου πίστα και γιατί?

Η αγαπημένη μου πίστα είναι η Imola λόγω των chicanes της και των υψηλών kerb που έχει. Επίσης μου αρέσει να ανεβοκατεβαίνω τους λόφους της μέσα στο δάσος. Όταν τρέχω εκεί νιώθω την Ιστορία που κυλάει κάτω από τις ρόδες μου.

12) Πρόσφατα οδήγησες για πρώτη φορά ένα μονοθέσιο της Formula1, μπορείς να μας πεις τις διαφορές στην οδήγηση μεταξύ ένα μονοθέσιο της Formula1 με ένα μονοθέσιο του GP3;

To πέρασμα στις στροφές είναι απλά απίστευτο. Στην αρχή δεν μπορείς να πιστέψεις πως το μονοθέσιο μπορεί να μπει τόσο γρήγορα στην στροφή. Το φρενάρισμα είναι διαφορετικό, έρχεσαι προς την στροφή με περισσότερη ταχύτητα και φρενάρεις αργότερα. Η ιπποδύναμη του κινητήρα, σε σπρώχνει από μια ταχύτητα στην άλλη σαν σφαίρα. Τέλος, το εξελιγμένο τιμόνι και μονοθέσιο που με γρήγορες κινήσεις σου επιτρέπουν την αλλαγή της ισορροπίας του μονοθέσιου.

Σε αυτό το σημείο θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Alex για την συνέντευξη που μας παραχώρησε και να του ευχηθούμε ένα λαμπρό μέλλον.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|Ανακοινώνει Kovalainen η Lotus

Next Article

F1|ΕΠΙΣΗΜΟ|Αποχωρεί από την McLaren o Perez

Related Posts