Αποκλειστικό: Συνέντευξη με τον Giancarlo Minardi (Μέρος 1ο)

Ύστερα από αρκετό καιρό, το Totalracing.gr επέστρεψε με μια δυνατή συνέντευξη. Αυτή την φορά μιλήσαμε με τον Giancarlo Minardi, ο οποίος στο πρώτο μέρος της συνέντευξης απάντησε σε ερωτήσεις που αφορούν την επικαιρότητα της Formula 1, το σίριαλ της μετακίνηση του Alonso, το ατύχημα του Bianchi, τον Vettel και άλλα πολλά.

Ο Giancarlo Minardi είναι γεννημένος στις 18 Σεπτεμβρίου του 1947 στην πόλη Faenza της Ιταλίας κι ασχολήθηκε από μικρή ηλικία με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό με αποκορύφωμα την είσοδο της ομάδας του στην F1.

H Minardi έκανε το ντεμπούτο της στη F1 το 1985 ύστερα από μια σειρά επιτυχιών σε κατώτερες κατηγορίες. Μπορεί σχεδόν ποτέ να μην ταλαιπώρησε τις μεγαλύτερες ομάδες από πλευράς ανταγωνιστικότητας, κατάφερε ωστόσο να παραμείνει ζωντανή τη στιγμή που άλλες ομάδες με μεγαλύτερα μπάτζετ -όπως για παράδειγμα η Larrousse, η Arrows και η Prost- έκλειναν για πάντα τις πόρτες τους. Ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων και βαθμών πάντως, η Minardi θεωρήθηκε και όχι άδικα ως η ομάδα που έφερε στο χώρο νέα ταλέντα, ακόμα και πρωταθλητές. Τρανό παράδειγμα ο Fernando  Alonso οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στην Formula 1 με την Ιταλική ομάδα.

Ακολουθεί το πρώτο μέρος της συνέντευξης με τις ερωτήσεις που αφορούν την επικαιρότητα.

  • Ποια είναι η γνώμη σας για το ατύχημα του Jules Bianchi;

Αυτή την στιγμή διεξάγεται μια έρευνα για να εξακριβωθούν τυχόν ευθύνες. Εγώ πιστεύω ότι όταν συμβαίνουν τέτοια ατυχήματα -δόξα τω Θεώ τα τελευταία είκοσι χρόνια δεν είχαμε τόσο σοβαρά ατυχήματα- παίζουν ένα σημαντικό ρόλο η ατυχία και οι συγκυρίες που δεν εξηγούνται εύκολα, σίγουρα μετά από πολλά χρόνια σε αυτό το επικίνδυνο άθλημα μας κάνει να σκεφτούμε και να μην αποσπά την προσοχή στο πως μπορούμε να βρούμε νέες λύσεις για την ασφάλεια και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές όπως στην Suzuka λόγω της βροχής και της χαμηλής ορατότητας και για το γερανό στην άκρη της πίστας που πιστεύω ότι δεν έπρεπε να βρισκόταν εκεί, για αυτό πρέπει να δουλεύουμε συνέχεια ώστε να αυξήσουμε την ασφάλεια στο άθλημα διότι η ασφάλεια δεν έχει ένα τέλος, πρέπει πάντα να μαθαίνουμε κάθε μέρα κάτι καινούργιο ώστε να γίνει πιο ασφαλές το άθλημα.

  • Σας άρεσε η πίστα του Sochi; Πως σας φάνηκε το Ρωσικό Grand Prix;

Εκτός από το τοπίο που ήταν φανταστικό, η πίστα δεν μου αρέσει όπως και άλλες πίστες που σχεδίασε ο Tilke. Θεωρώ ότι για να υπάρξει μια διαφορετικότητα στο καλεντάρι πιστεύω ότι η FIA πρέπει να αναθέσει την σχεδίαση νέων σιρκουί όχι πάντα στον ίδιο αρχιτέκτονα που συνήθως επαναλαμβάνει την ίδια σχεδίαση στις πίστες του. Δεν μου άρεσε το Grand Prix της Ρωσίας, ήταν ένα ανώνυμο Grand Prix με λίγες μάχες. Η Pirelli δεν βοήθησε σε αυτό λόγω της επιφυλακτικής επιλογής των ελαστικών για αυτό τον αγώνα.

  • Ποια είναι η γνώμη σας για την επιλογή της Red Bull στο να δώσει θέση βασικού οδηγού στην Toro Rosso στον μόλις 17χρονο Max Verstappen;

Πιστεύω πως σήμερα οι οδηγοί της νέα γενιά έχουν ωριμάσει αρκετά στα 17 τους χρόνια σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά όπου το αντίστοιχο συνέβαινε όταν οι οδηγοί ήταν 24-25 ετών. Αν δούμε τους Fangio, Farina και Ascari που κέρδισαν αγώνες όταν ήταν 40 με 45 χρόνων και αυτό δείχνει το πως αλλάζει η κάθε γενιά και ότι οι οδηγοί ωριμάζουν ολοένα και νωρίτερα. Θεωρώ ότι πολλά θα εξαρτηθούν από την εμπιστοσύνη και από την μεταχείριση της ομάδας προς τον Verstappen, δεν αρκεί να του επιτρέψεις να κάνει απλώς το ντεμπούτο, πρέπει η ομάδα να τον συμβουλεύει και να τον βοηθάει συνεχώς, πρέπει να τον επιβραβεύει όταν τα πάει καλά και επίσης πρέπει να του κάνει παρατηρήσεις όταν κάνει λάθη. Εγώ προσωπικά πάντα προσπαθούσα να βοηθήσω νέους οδηγούς μου αρέσει η επιλογή της Red Bull και ελπίζω ότι αυτό θα βοηθήσει και τους νεαρούς Ιταλούς οδηγούς.

  • Τι θα αλλάζατε στον τεχνικό κανονισμό της φετινής σαιζόν;

Πρώτα από όλα θα άλλαζα την αισθητική της εμπρός αεροτομή που είναι και άσχημη και δεν τιμούν την Formula 1. Επίσης θα έδινα την δυνατότητα περισσότερες εξέλιξης των μονάδων ισχύος γιατί είναι απαράδεκτο για μένα να μπλοκάρεις την εξέλιξη. Θα έβαζα κανόνες που δεν μειώνουν την εξέλιξη άλλα κανόνες που μειώνουν την διάφορα μεταξύ τον ομάδων. Εγώ δεν θα έβαζα μπλόκα στην εξέλιξη άλλα θα έβαζα όριο στο προσωπικό των ομάδων στην πίστα και στο εργοστάσιο, αυτό βοηθάει την ευφυΐα χωρίς να φρενάρει την εξέλιξη.

  • Ο Fernando Alonso πραγματοποίησε το ντεμπούτο στην F1 το 2001. Πόσο έχει αλλάξει σαν οδηγός και σαν άνθρωπος ο Fernando από τότε έως σήμερα; Πως κρίνεται το πέρασμα του από την Ferrari; Θεωρείτε ότι καλά κάνει ότι φεύγει από το Maranello; Που πιστεύετε ότι θα πάει ο Fernando του χρόνου;

Formula One World ChampionshipΕίναι δύσκολο να απαντηθεί αυτή η ερώτηση. Ο Fernando συνεργάστηκε μαζί μας όταν ήταν 18 χρόνων και είμαστε υπερήφανοι που συνεργαστήκαμε μαζί του, σήμερα είναι 33 χρόνων, ωρίμασε, σαν οδηγός και σαν άνθρωπος, είναι ένας άλλος άνθρωπος σε σχέση με τον Fernando που είχα γνωρίσει και αυτό είναι απόλυτος λογικό με βάση τις εμπειρίες που μάζεψε όλα αυτά τα χρόνια. Όταν έτρεχε στην ομάδα μου ήταν ένας rookie, σήμερα είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων και η κάθε δήλωση του έχει μεγάλη απήχηση. Πιστεύω ότι είναι ο πιο γρήγορος και ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός αυτή την στιγμή. Το τι θα κάνει ο Fernando δεν το γνωρίζω, δεν έχει πολλές επιλογές, αυτός αποκλείει την απουσία του από την Formula 1 την επόμενη σεζόν, εγώ πιστεύω ότι αν μέσα στις επόμενες μέρες δεν συμβεί ένα μεγάλο απρόοπτο δεν βλέπω μακροπρόθεσμες επιλογές για τον Fernando, αν δεν βρει κάποια λύση πιστεύω ότι είναι πιο πιθανόν να αποσυρθεί από την Formula 1 παρά το να μείνει εκτός από αυτήν για ένα χρόνο. Σε ότι έχει να κάνει με το πέρασμα του στην Ferrari, πιστεύω ότι ήταν άτυχος, γιατί στα πέντε χρόνια σχεδόν που βρίσκεται στο Maranello μπορούσε να είχε κερδίσει δυο πρωταθλήματα. Μερικά λάθη και μη ανταγωνιστικά μονοθέσια δεν του επέτρεψαν να πετύχει τους στόχους του. Αν ήμουν ο team principal της Ferrari θα συνέχιζα με τον Fernando Alonso με όλες τις δυσκολίες που υπάρχουν μεταξύ του Ισπανού και της Ferrari γιατί ο καλός μάνατζερ πρέπει να ξέρει να ξεπερνάει αυτά τα εμπόδια και να ξέρει ότι έχει στα χέρια του τον καλύτερο οδηγό και να εκμεταλλευτεί πλήρως τις μεγάλες οδηγικές του ικανότητες.

  • Ο Vettel είναι ο κατάλληλος αντικαταστάτης του Alonso;

Αυτό θα μας το αποκαλύψει η ιστορία στο μέλλον. Σήμερα έχουμε έναν 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή που όμως φέτος μπροστά στις πρώτες δυσκολίες που αντιμετώπισε βρέθηκε πολλές φορές πίσω από τον teammate του. Αν ήμουν στη θέση του Vettel και αφού κέρδισα τα πάντα με την Red Bull όπως έκανε τα τελευταία χρόνια, όπως είχα πει πριν το Βρετανικό Grand Prix, έπρεπε να αλλάξει περιβάλλον. Στην Red Bull έδωσε όλα αυτά που είχε να δώσει τώρα πρέπει να αντιμετωπίσει μια νέα πρόκληση και πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να κερδίσει και χωρίς να οδηγάει το καλύτερο μονοθέσιο όπως έκανε τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Είναι φανερό ότι δέχθηκε το πρότζεκτ της Ferrari που έχει αρκετές δυσκολίες, με βάση την ανταγωνιστικότητα της Ferrari τα τελευταία χρόνια δεν νομίζω ότι ο Vettel μπορεί να πέτυχε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με αυτά που πέτυχε ο Alonso. Στην Ferrari αλλάζουν λίγο πολύ τα πάντα, από τον πρόεδρο στον team principal και μάλλον είναι σωστό στο να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος με έναν νέο οδηγό που μην ξεχνάμε ότι είναι ένας 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.

  • Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής;

Είναι δυο κορυφαίοι οδηγοί, για να είμαι ειλικρινής εμένα μου αρέσει πολύ ο Rosberg χωρίς να θέλω να μειώσω τον Hamilton ειδικά τις ικανότητες του στον γρήγορο γύρο και την ταχύτητα του. Είναι δύσκολο να πούμε ποιος από αυτούς τους δυο θα κερδίσει το πρωτάθλημα. Είναι φανερό ότι ο Hamilton είναι σε φόρμα κερδίζοντας τα τελευταία τέσσερα γκραν πρι έχοντας μια διάφορα 17 βαθμών από τον Rosberg, μια σημαντική διάφορα άλλο όχι μεγάλη αν αναλογιστούμε και τους διπλούς βαθμούς στο Αμπου Νταμπι, έναν κανόνα που δεν μου αρέσει. Μπαίνουμε στο κρίσιμο σημείο του πρωταθλήματος, έχουμε το Grand Prix των ΗΠΑ, το γκραν πρι της Βραζιλίας και το Αμπου Νταμπι, τρεις αγώνες όπου το στήσιμο του μονοθέσιου μπορεί να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Θα είναι ένα συναρπαστικό φινάλε που θα μας καθηλώσει στους δεκτές μας, είναι μια εσωτερική μάχη της Mercedes η οποία στο Sochi πέτυχε το πρώτο της στόχο, την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Για αυτό πιστεύω ότι στους τελευταίους τρεις αγώνες οι δυο οδηγοί της Mercedes θα έχουν περισσότερη ελευθερία ώστε να παλέψουν για την κατάκτηση του τίτλου.

Δείτε εδώ το δεύτερο μέρος της συνέντευξης με τον Giancarlo Minardi.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|Μένει στην Force India o Hulkenberg

Next Article

F1|Burti: Λίγες οι πιθανότητες να επανέλθει ο Bianchi

Related Posts