Η Ομοσπονδία Οδηγών Grand Prix (GPDA) πιστεύει πως ο διάλογος, και όχι η απειλή ενός μποϋκοτάζ, θα ήταν ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσει η Formula 1 μετά το ζήτημα των ελαστικών που προέκυψε στον αγώνα του Βελγίου.
Τόσο ο Sebastian Vettel όσο και ο Nico Rosberg έπεσαν θύματα κλαταρισμένου ελαστικού, με τους ίδιους να δηλώνουν σε έντονο ύφος πως κάτι τέτοιο είναι «απαράδεκτο».
Ζήτησαν να γίνουν αλλαγές πριν το Ιταλικό GP, ούτως ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις.
Το 2013, όταν στο Silverstone είχαμε γίνει μάρτυρες μίας σειράς κλαταρισμάτων, η GPDA δήλωσε πως τα μέλη της είχαν το δικαίωμα να κατέβουν σε απεργία αν συνεχιζόταν το φαινόμενο, αλλά κάτι τέτοιο έχει αποκλειστεί σαν ενδεχόμενο τώρα.
Μιλώντας στο motorsport.com, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Alex Wurz, είπε: «Είμαστε μακριά από την προοπτική του μποϋκοτάζ. Αυτά έχουν συμβεί σε πολλούς κατασκευαστές, όχι μόνο στην Pirelli. Είχαμε και την Michelin και την Bridgestone, καθώς στην F1 όλα τα τεχνικά θέματα εξελίσσονται συνεχώς και οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά μπορούν να αυξηθούν απότομα. Υπάρχει μία λεπτή γραμμή μεταξύ απόδοσης και ασφάλειας, την οποία όλοι σεβόμαστε. Αλλά κάθε τόσο πρέπει να λέμε «που είμαστε σε αυτήν την γραμμή; Είμαστε πάνω ή κάτω;» Πρέπει να κάνουμε αυτήν την εποικοδομητική συζήτηση».
Ο Wurz τόνισε πως η GPDA είναι σε επαφή τόσο με την Pirelli όσο και με την FIA, και η προτεραιότητα όλων είναι η ασφάλεια των οδηγών.
Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν στο ερχόμενο Σ/Κ στην Ιταλία.
Ο Αυστριακός πρόσθεσε: «Γίνεται ένας διάλογος που είναι σημαντικός για την εξέλιξη του σπορ για να δούμε τι πιστεύουν οι οδηγοί, τι έχει βρει η Pirelli και ποια είναι η θέση της FIA. Οπότε, οι συζητήσεις συνεχίζονται, αλλά προς ώρα καλό θα ήταν να μείνουν οι λεπτομέρειες κρυφές, δεν θέλω να επεκταθώ. Αλλά μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι όλοι μας θέτουμε πρώτη την ασφάλεια των οδηγών.»
Με την Pirelli και την Ferrari να μην έχουν δώσει στη δημοσιότητα ένα κοινό ανακοινωθέν για την αιτία του κλαταρίσματος του Vettel, ο Wurz τόνισε πως είναι σημαντικό να μην επαναληφθεί κάτι τέτοιο στο μέλλον: «Όσον αφορά τα κλαταρίσματα, είδαμε δύο στο Spa, ένα μπορούμε να το εξηγήσουμε και το άλλο είναι ακόμη υπό εξέταση. Αλλά, στην ιστορία της F1 έχουμε δει πολλά κλαταρίσματα. Δεν κατηγορούμε κανέναν, θέλουμε μόνο να ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον και ποια βήματα να ακολουθήσουμε. Αυτό δεν έχει αποφασιστεί και δεν θέλω τώρα να μιλήσω για αυτό.»
H FIA είπε την προηγούμενη εβδομάδα ότι είναι προετοιμασμένη να ενισχύσει τις οποιεσδήποτε συμβουλές ασφαλείας δώσει η Pirelli σχετικά με τη χρήση των ελαστικών, ώστε να μην προκύψουν τα ίδια και στην Monza.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify