Στις 11:00 ώρα Ελλάδος πραγματοποιήθηκε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών για το Ιταλικό GP.
Πρώτος ήταν ο Lewis Hamilton, με δεύτερο τον Nico Rosberg και τρίτο τον Sebastian Vettel.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Μπορεί να υπήρχαν αρκετά σύννεφα στην αρχή της διαδικασίας, ωστόσο η βροχή δεν έκανε την εμφάνισή της.
Όλοι βγήκαν στην πίστα για να δοκιμάσουν αρκετά πράγματα, όπως νέες πίσω αεροτομές. Χαρακτηριστικά, ο Vettel βγήκε στην πίστα με αρκετό flow-vis στην πίσω πτέρυγα.
Πολύ γρήγορα ο Rosberg παραπονέθηκε στην ενδοεπικοινωνία ότι δεν έχει δύναμη η μονάδα ισχύος του. Μάλιστα, παρατηρήθηκε ότι πάνω στο σασί της W06 υπήρχαν τοποθετημένες μικρές κάμερες πάνω στο κάλυμμα του κινητήρα.
Μετά τους πρώτους αναγνωριστικούς τους γύρους, οι οδηγοί γύρισαν στα pit. Ο πρώτος που έγραψε χρόνο ο Max Verstappen με 1.31.817. Την ίδια στιγμή, ο teammate του, Carlos Sainz, αντιμετώπιζε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων του και να αναγκάστηκε να μπει στα pits πριν προλάβει να ολοκληρώσει μερικούς καλούς γύρους.
Μετά από 20 λεπτά στην διαδικασία, ο Hamilton έγραψε τον πρώτο γύρο, με δεύτερο τον Rosberg και τρίτο τον Hulkenberg. Αμέσως, στο 1.26 κινήθηκε εκτός από τις δύο Mercedes και ο Vettel. Αρκετά πίσω βρίσκονταν οι δύο Williams, με τον Bottas 8ο και τον Massa 12ο. Σε αυτό το σημείο, ο Sainz έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου στην είσοδο της Parabolica, ακινητοποιήθηκε από την αμμοπαγίδα χωρίς να κινδυνεύσει ο ίδιος. Ως συνέπεια, είχαμε κόκκινη σημαία στην διαδικασία.
Με περίπου 50 λεπτά να απομένουν για τη λήξη των δοκιμών, όλοι οι οδηγοί γύρισαν στα pit για την μελέτη των δεδομένων και ρυθμίσεις στο set up.
Πολύ καλό γυρολόγιο είχε ο Daniel Ricciardo, ο οποίος ήταν 5ος, αλλά και ο Perez με την VJM08 που φαίνεται να είναι αποδοτική και σε αυτό το σιρκουί.
Ο Hamilton ήταν ο μοναδικός στο 1.25, ενώ ο δεύτερος Rosberg ήταν 9 δέκατα πίσω από τον teammate του.
Με μισή ώρα να απομένει, ο Sainz δεν μπόρεσε να συνεχίσει στη διαδικασία λόγω της μικρής αυτής εξόδου που είχε και του θέματος με το κιβώτιο ταχυτήτων. Λίγοι οδηγοί παρέμεναν στην πίστα, γράφοντας γύρους και δοκιμάζοντας νέα μέρη ή ρυθμίσεις στο στήσιμο.
Εν τω μεταξύ, ο Hulkenberg ανέβηκε 3ος, ενώ στη 10η θέση, εκτός ρυθμού, ήταν ο Raikkonen. Από πολύ νωρίς η McLaren-Honda έμεινε εκτός διαδικασίας, ώστε να αλλάξουν κινητήρα.
Θετική εξέλιξη για την Williams, καθώς ο Bottas ανέβηκε στην 7η θέση, ενώ ο Hamilton ήταν ο πρώτος και ο μόνος που κινήθηκε στο 1.24.6.
Ένα τέταρτο πριν την λήξη, ο Hulkenberg παραπονέθηκε για μία έντονη μυρωδιά βενζίνης μέσα στο cockpit.
Αυτό που ήρθε να ταράξει την ηρεμία των τελευταίων 5 λεπτών ήταν ένα μικρό τετακέ του Vettel στην πρώτη στροφή, στην είσοδο του chicane.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς άλλα απρόοπτα ή ανακατατάξεις.
Η κατάταξη:
# | Driver | Ctry | Team | Time | Gap | Laps |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.670 | – | 24 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.133 | 0.463 | 21 | |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:26.258 | 1.588 | 18 | |
4 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:26.612 | 1.942 | 19 | |
5 | Sergio Perez | Force India | 1:26.730 | 2.060 | 29 | |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:26.783 | 2.113 | 16 | |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:26.922 | 2.252 | 26 | |
8 | Felipe Massa | Williams | 1:26.936 | 2.266 | 22 | |
9 | Valtteri Bottas | Williams | 1:27.075 | 2.405 | 25 | |
10 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:27.118 | 2.448 | 28 | |
11 | Felipe Nasr | Sauber | 1:27.232 | 2.562 | 20 | |
12 | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:27.275 | 2.605 | 29 | |
13 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:27.454 | 2.784 | 17 | |
14 | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:27.591 | 2.921 | 27 | |
15 | Jolyon Palmer | Lotus | 1:27.669 | 2.999 | 28 | |
16 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:27.907 | 3.237 | 9 | |
17 | Fernando Alonso | McLaren | 1:28.023 | 3.353 | 11 | |
18 | Jenson Button | McLaren | 1:28.423 | 3.753 | 12 | |
19 | Will Stevens | Manor | 1:29.853 | 5.183 | 21 | |
20 | Roberto Merhi | Manor | 1:29.911 | 5.241 | 12 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify