Με τη συνεργασία της Red Bull με τη Renault να οδεύει προς «επανεκκίνηση», η Lotus κινδυνεύει όχι μόνο να μην εξαγοραστεί από τη Γαλλική εταιρία, αλλά ενδεχομένως να μείνει και χωρίς κινητήρα.
Με την Renault να έχει εκδηλώσει και επίσημα το ενδιαφέρον της για την εξαγορά της ομάδας του Enstone, η ομάδα είχε επαναπαυτεί πως όλα θα κυλούσαν ομαλά. Γι’ αυτό εξάλλου δεν ανησύχησαν όταν η Mercedes δήλωσε πως θα παρέχει κινητήρες στη Manor το ’16 και όχι στη Lotus.
Όμως η κατάσταση φαίνεται να έχει παγώσει. Αν και η Γαλλική εταιρία έχει υπογράψει το διαβόητο «γράμμα πρόθεσης» για την εξαγορά της Lotus, ο Bernie Ecclestone παραδέχτηκε στο Austin πως: «Δεν έχουν πάρει ακόμα μια απόφαση». Όπως άφησε να εννοηθεί, ο CEO της Renault, Carlos Ghosn, δεν θα ξεκαθαρίσει τη στάση του πριν τον Δεκέμβρη, στενεύοντας ασφυκτικά τα περιθώρια αντίδρασης της Lotus σε πιθανή αρνητική απάντηση.
Ένα στοιχείο που δείχνει πως η Lotus προσπαθεί να πάρει τα μέτρα της στην περίπτωση που η Renault κάνει πίσω και δεν προχωρήσει τη συνεργασία τους είναι οι δύο οδηγοί της. Το ότι ο Pastor Maldonado φέρνει πολύ ρευστό στα ταμεία της ομάδας του είναι γνωστό. Όμως από πολλούς η επιλογή του Palmer ήταν μια κίνηση που μπορεί να εξηγηθεί μόνο από τα χρήματα που θα φέρει μαζί του. Συγκεκριμένα πηγές αναφέρουν πως μαζί με τον Βρετανό να έρχονται και χορηγίες ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ φήμες θέλουν ένα μέρος των χρημάτων να έχουν ήδη κατατεθεί στην ομάδα και γι’ αυτό μπορεί και αγωνίζεται χωρίς τα έντονα προβλήματα που αντιμετώπιζε το καλοκαίρι.
Αν η Renault σχεδίαζε να επανέλθει στην ενεργό δράση ως εργοστασιακή ομάδα, με budget παρόμοιο με εκείνο της Mercedes τότε η ομάδα ενδεχομένως να μην διάλεγε αυτούς τους οδηγούς. Όπως αναφέρει ο Peter Nygaard της Δανέζικης εφημερίδας BT «Για τους περισσότερους στο grid, η κίνηση της Lotus να επιλέξει τον Palmer ήταν ακατανόητη. Με τον απαράμιλλο συνδυασμό ταλέντου, νιότης και εμπειρίας ο Kevin Magnussen ήταν η προφανής επιλογή για τη Lotus». Επίσης ο Frederic Vasseur, αφεντικό του Stoffel Vandoorne πρωταθλητή στο GP2, δηλώνει πως το ότι ο οδηγός του έμεινε και πάλι εκτός F1 δείχνει ότι «η F1 νοιάζεται όλο και περισσότερο για τα λεφτά και όλο και λιγότερο για το ταλέντο».
Αν επιβεβαιωθεί η συνεργασία Red Bull – Renault, τότε η Lotus μένει «ξεκρέμαστη» όσον αφορά την προμήθεια κινητήρων. Ο Ecclestone δήλωσε πως: «Η Lotus έχει άδεια να αγωνιστεί (το ’16) και μπορούν να προχωρήσουν χωρίς τη Renault. Το μόνο που χρειάζονται είναι ένας κινητήρας». Όμως και ο νέος οδηγός της ομάδας, o 24χρονος Palmer, παραδέχεται πως αν και έχει πλέον συμβόλαιο με την ομάδα, δεν γνωρίζει τι θα συμβεί: «Δεν γνωρίζω τι πραγματικά υπάρχει στο μυαλό των αφεντικών της Renault ή των μετόχων της ομάδας (Lotus), ακόμη και αν η (συνεργασία με τη) Renault δεν ολοκληρωθεί αν έχουν κάτι άλλο στο μυαλό τους».
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify