Ο σχεδιαστής σιρκουί της Formula 1 Hermann Tilke εξεπλάγη που η πίστα στο Μπακού έδωσε νέα ρεκόρ τελικής ταχύτητας στο τέλος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού.
Ο Valtteri Bottas έπιασε τα 366.1 χλμ/ώρα στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς πήρε slipstream από την Red Bull του Max Verstappen.
Ωστόσο, καθώς το σημείο φρεναρίσματος για την πρώτη στροφή είναι μετά την γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, τα δεδομένα της Williams έδειξαν ότι το μονοθέσιο συνέχισε να επιταχύνει φτάνοντας τα 378 χλμ/ω.
Αυτή ήταν η μεγαλύτερη τελική στην F1, ακόμα κι από το Μεξικό και την Μόνζα.
Στις περυσινές κατατακτήριες του Grand Prix του Μεξικό, ο Felipe Massa είχε σημείωσε ρεκόρ με 364.3 χλμ/ώρα στο σημείο μέτρησης της τελικής ταχύτητας, που πέρασε το προηγούμενο ρεκόρ των 354.6 χλμ/ώρα που είχε κάνει ο Sergio Perez στην Monza την ίδια σεζόν.
Ενώ τα χαμηλά αεροδυναμικά φορτία βοηθούν στην Μόνζα τις μεγάλες τελικές ταχύτητες, τα αποτελέσματα του Μεξικό ήταν λόγω του αραιού αέρα λόγω του υψομέτρου.
Ωστόσο, οι τελικές ταχύτητες στο Μπακού αποτέλεσαν έκπληξη λόγο της στενής και με αρκετές στροφές χάραξη της πίστας με 2.1 χιλιόμετρα ευθείας.
Γεγονός είναι, ότι η προσπάθεια του Bottas μπορεί να είναι ρεκόρ άλλα όχι το επίσημο – με την προηγούμενη υψηλότερη ταχύτητα να την έχει ο Juan Pablo Motoya με 372.6 χλμ/ώρα στην Μόνζα με την McLaren το 2005.
Ο Tilke δήλωσε ότι ούτε αυτός ούτε η ομάδα του δεν περίμεναν να είναι τόσο γρήγορο το Μπακού, με τις πρώτες εκτιμήσεις να ήθελαν την τελική στα περίπου 340 χλμ/ώρα.
«Το υπολογιστικό μας σύστημα για τους χρόνους και τις ταχύτητες σταματάει στα 340 χλμ/ώρα, επειδή ποτέ δεν ξέρουμε τι αεροδυναμικές πιέσεις θα έχουν οι ομάδες,» εξήγησε ο Tilke.
«Μερικές ομάδες είχαν πει ότι η τελική θα είναι ανάμεσα στα 345 και 350 χλμ/ώρα, αλλά στο τέλος ήταν αρκετά μεγαλύτερη. Νομίζω είναι ρεκόρ για την F1.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify