Οι ομάδες της F1 θα συζητήσουν αυτήν την εβδομάδα το ενδεχόμενο να γίνονται στατικές εκκινήσεις υπό βροχή, ούτως ώστε να μη στερούνται οι θεατές την ευκαιρία να δουν μία κανονική εκκίνηση.
Το πλάνο είναι, όταν βρέχει, να μην ξεκινάει ο αγώνας πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αλλά κανονικά από το grid, μετά από μερικούς γύρους σχηματισμού πίσω από το SC για να συνηθίσουν οι οδηγοί με τα βρόχινα ελαστικά.
Από τη μεριά της, η FIA πιστεύει πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να λειτουργήσει.
Το πιο πιθανό είναι αυτός ο νέος κανονισμός να μην επιτρέπει στους οδηγούς να αλλάξουν ελαστικά πριν την στατική εκκίνηση, που σημαίνει ότι όλοι θα πρέπει να γυρίσουν στο grid, κι όχι να μπουν στα pits για να βάλουν τα ενδιάμεσα όταν τελειώσει η περίοδος του Αυτοκίνητου Ασφαλείας.
Η ιδέα αυτή θα συζητηθεί από τους επικεφαλής των ομάδων στη Συνάντηση για τους Αγωνιστικούς Κανονισμούς την Τετάρτη, και μετά θα πάει στο Strategy Group την επομένη.
Ο Toto Wolff της Mercedes είναι πίσω από αυτό το πλάνο.
«Στο Silverstone έπρεπε να τους αφήσουμε να τρέξουν έναν ή δύο γύρους νωρίτερα,» δήλωσε ο Wolff.
«Κατά τη γνώμη μου, αν μπορούσα να θεσπίσω τους κανονισμούς, που φυσικά δεν μπορώ, θα τους άφηνα ακολουθήσουν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για έναν-δύο γύρους για να δουν τι συμβαίνει εκεί έξω, και μετά το SC μπαίνει μέσα και κάνουν στατική εκκίνηση, που είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα. Ή, αν μείνουμε στους τωρινούς κανονισμούς, απλά να μπουν στα pits.
«Πιστεύω λόγω των συνθηκών γύρω από το ατύχημα του Jules [Bianchi] και το τι έγινε μετά υπάρχει ένα καθεστώς υπερπροστασίας.
«Μπορούμε να το καταλάβουμε εν μέρει αυτό, αλλά πιστεύω πως πρέπει να επιστρέψουμε στην ουσία των αγώνων ταχύτητας, που είναι το να έχουμε τους καλύτερους οδηγούς στην πίστα με τα πιο δυνατά μηχανήματα σε δύσκολες συνθήκες. Μπορούν να τα καταφέρουν.»
Ο Lewis Hamilton τοποθετήθηκε κι αυτός με τη σειρά του: «Θα μπορούσε να είναι πολύ καλό. Στο Silverstone το 2008 εκκινήσαμε υπό βροχή, και ήταν πολύ δύσκολα. Νομίζω είχαμε ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά ήταν ακόμα πολύ βρεγμένο το οδόστρωμα. Μία εκκίνηση υπό βροχή είναι συναρπαστική, όσο και μία εκκίνηση στο στεγνό, αν όχι και περισσότερο. Είμαι υπέρ αυτής της ιδέας.»
Ωστόσο, ο Jenson Button προειδοποίησε ότι κάποιες φορές οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την στατική εκκίνηση.
«Ήταν σωστή απόφαση να εκκινήσουμε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στο Silverstone, γιατί αλλιώς όλοι θα βρισκόμασταν στις αμμοπαγίδες, οι μισοί αναποδογυρισμένοι,» είπε ο Βρετανός.
«Πιστεύω στο Silverstone το θέμα ήταν πως έμεινε έξω το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για πολλή ώρα, αλλά είχε πολύ νερό στη Στροφή 1· ήταν σαν λίμνη. Έφτανες εκεί και δεν ήξερες τι θα γινόταν.
«Δεν είναι μόνο το θέμα της ορατότητας, είναι ότι τα ελαστικά δεν μπορούν να αντέξουν τόσο νερό. Δεν έχει να κάνει με τις ικανότητες εκεί, γιατί δεν έχεις τον έλεγχο.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify