Blog: Το εγχείρημα «Haas» και οι μικρές ομάδες στην F1

Hungaroring, Budapest, Hungary. Saturday 23 July 2016. World Copyright: Andy Hone/LAT Photographic ref: Digital Image _ONZ2852

Όταν ο Gene Haas ανακοίνωσε την πρόθεσή του να ξεκινήσει μία νέα προσπάθεια με δική του ομάδα στην Formula 1, κανείς δεν περίμενε πως θα μιλούσαμε για ένα team με σχετικά μεγάλο μπάτζετ, αξιόλογο οδηγικό δίδυμο και 28 βαθμούς σε 12 αγώνες. Η αμερικανική ομάδα είναι παράδειγμα προς μίμηση.

Πολλές ομάδες έχουν ιδρυθεί από έναν φιλόδοξο άνθρωπο, που ήθελε να κατακτήσει την κορυφή – ή απλά να παλέψει στον δύσκολο κόσμο της F1. Από τον Enzo Ferrari και τον Bruce McLaren, ως τον Frank Williams και τον Peter Sauber, άνδρες με όραμα και αγάπη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό μπήκαν στον στίβο του κορυφαίου αυτού αθλήματος.

Ο Haas είναι ακόμα ένας άνθρωπος των αγώνων (στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού), που έχει εμπειρία στον τομέα. Φυσικά, το γεγονός ότι έκλεισε συμφωνία με τη Ferrari ώστε οι Ιταλοί να παρέχουν στην ομάδα του κινητήρα, ηλεκτρονικά και κιβώτιο ταχυτήτων, αποδεικνύει και το δαιμόνιο επιχειρηματικό μυαλό του.

Ωστόσο, πολλές ομάδες ήρθαν κι έφυγαν γρήγορα, χωρίς να έχουν επιτυχίες, ή ακόμα και βαθμούς, αν και άρχισαν με όρεξη, με φιλοδοξίες και -κυρίως- με πολλά χρήματα.

Τελικά, ίσως τα χρήματα να μην είναι τα μόνα που εξασφαλίζουν την επιτυχία. Μπορεί με αυτά να είσαι σε θέση να προσλάβεις αρτιότερο προσωπικό και να έχεις καλύτερες υποδομές, όμως χρειάζεται έξυπνες κινήσεις και δυνατές συνεργασίες για να καθιερωθείς, να ανελιχθείς. Το παράδειγμα της Haas είναι χαρακτηριστικό: μία ομάδα με χρήματα, αλλά και με συνεργάτες που πολλές άλλες, μικρές ομάδες θα ήθελαν να έχουν.

Αυτό που αποδεικνύει η αμερικανική ομάδα είναι πως κανένα εγχείρημα δεν πρέπει να ξεκινά με αρχικό στόχο την 10η θέση στους Κατασκευαστές. Αν δει κανείς προσεκτικά το σχεδιασμό του Haas πριν μπει στο σπορ, είναι ξεκάθαρο πως στόχος του είναι το midfield, δηλαδή το μέσο της κατάταξης, εκεί που βρίσκεται η Force India και η Toro Rosso τόσα χρόνια.

Η μόνη ανεξάρτητη ομάδα που έχει καταφέρει κάτι αντίστοιχο είναι η ομάδα του Vijay Mallya, που ξεκίνησε νωθρά, αλλά εξελίχθηκε σε 5η και 6η δύναμη της F1 μέσα σε μία πενταετία.

Το μήνυμα, λοιπόν, είναι σαφές: στόχευε ψηλά και με σαφές πλάνο. Φρονώ πως το λάθος της HRT, της Virgin και της Caterham (που αποτελούν μερικά παραδείγματα ομάδων που ξόδεψαν χρήματα χωρίς να κάνουν σωστές επιλογές σε κανέναν τομέα) έγκειται στο γεγονός ότι κατευθύνθηκαν με γνώμονα την οικονομική άνεση που είχαν – η καθεμιά στο μέτρο της. Στάθηκαν ανήμπορες να διαχειριστούν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, πραγματοποίησαν λάθος επιλογές, από την επιλογή των οδηγών, μέχρι το προσωπικό στο εργοστάσιο, και τιμωρήθηκαν.

Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να κατηγορήσω τέτοιες ομάδες για απερισκεψία. Άλλωστε, κανείς δεν ξεκίνησε στην F1 γνωρίζοντας ακριβώς τι τον περιμένει. Αυτό που κάνει την διαφορά, όμως, είναι η καλύτερη κατά το δυνατόν προετοιμασία. Εκεί ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι.

Η Haas είναι το «στάρι» στην ιστορία μας.

Over and out.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ακυρώθηκε το Rally Κίνας

Next Article

GP Τσεχίας – Το πρόγραμμα του τριημέρου

Related Posts