Αν θέλουμε να δούμε βελτίωση σε τομείς που η F1 «πάσχει», οφείλουμε να δώσουμε το λόγο στους οδηγούς. Ο Δημήτρης Μπίζας γράφει.
Με την εξαγορά της F1 από τη Liberty Media, πολλοί κάνουν λόγο για μεγαλύτερη συμμετοχή των ομάδων και των οδηγών στα τεκταινόμενα. Μπορεί το Strategy Group με τη συμμετοχή των πέντε μεγάλων ομάδων να είναι μία μορφή «αμεσοδημοκρατικού» συστήματος, δεν παύει όμως να ελέγχεται, αφενός από την Επιτροπή της Formula 1, αφετέρου από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Το να δοθεί βήμα στους οδηγούς να μιλήσουν, όμως, είναι αυτό που μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Τα παράπονα για την τωρινή κατάσταση του σπορ είναι πολλά, και είτε συμμεριζόμαστε την ίδια άποψη, είτε όχι, είναι σίγουρο πως θέλουμε να πάψουν το συντομότερο δυνατό.
Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν καταλυτικά οι οδηγοί. Αν μη τι άλλο, είναι οι άνθρωποι που ξέρουν καλύτερα από όλους, ακόμα κι από τους ιθύνοντες της F1, το τι συμβαίνει στην πίστα, τι ισχύει με την όλο κι αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας στα μονοθέσια, ακόμα και με το Halo. Δεν είναι τυχαίο ότι η FIA ζήτησε από όλες τις ομάδες να δοκιμάσουν μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν αυτήν την νέα κατασκευή. Κατανοούν σοφά πως η ανατροφοδότηση που θα λάβουν θα είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμη για τη βελτίωση του «φωτοστέφανου».
Ωστόσο, οι οδηγοί μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους και να επηρεάσουν σημαντικά εν τέλει τις αποφάσεις που παίρνονται για μία πληθώρα θεμάτων. Είναι κάπως παράξενο να αποφασίζουν για όσα γίνονται στην πίστα άνθρωποι που δεν οδηγούν πλέον ή που δεν υπήρξαν ποτέ οδηγοί αγώνων. Στα τεχνικά μέρη (κινητήρας, ελαστικά, σασί) ή στα ζητήματα που αφορούν τις διαδικασίες εντός πίστας δεν υπάρχει καλύτερος σύμβουλος από τον οδηγό.
Σαφέστατα, όσον αφορά τους τεχνικούς κανονισμούς και τους περιορισμούς που τίθενται, οι οδηγοί δεν είναι οι καταλληλότεροι να λάβουν μόνοι τους τις σωστές αποφάσεις. Σκεφτείτε, όμως, να μπορούσαν σαν σύνολο, να προτείνουν την αλλαγή της χωρητικότητας των κινητήρων. Σίγουρα πολλοί εξ αυτών θα ήθελαν να εκφραστούν πάνω σε αυτό θέμα, αλλά με το ισχύον σύστημα, ακόμα κι αν συνεδριάσει η Ομοσπονδία Οδηγών Αγώνων και προτείνει μία τέτοια αλλαγή, το πιθανότερο να μην ληφθεί καν υπόψη.
Επομένως, αν η Liberty Media θέλει πραγματικά να φέρει την επανάσταση στο σπορ και να δώσει το στίγμα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πρέπει να δώσει το λόγο στους πρωταγωνιστές. Όχι εικονικά, όχι για το θεαθήναι, όχι «διακοσμητικά». Αυτό υπάρχει ήδη, και το ίδιο ισχύει και για τις ομάδες που η γνώμη τους έχει ισχύ μόνο σε μερικές των περιπτώσεων.
Πρέπει να φύγει το κέντρο λήψης αποφάσεων από τη FIA, τον Ecclestone και το ΠΣΜΑ, και να περάσει και στα χέρια των οδηγών.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify