Blog: Οι συνέπειες ενός τίτλου

Η μάχη του τίτλου στο Άμπου Ντάμπι, ανάμεσα στους 2 οδηγούς της Mercedes είναι κάτι που όλος ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού περιμένει να δει και οι συνέπειες που θα έχει στο πρωτάθλημα του 2017, αλλά και στην ιστορία του σπορ θα είναι σημαντικές.

Καταρχάς, αξίζει να τεθούν στο τραπέζι οι σταθερές συνθήκες που υπάρχουν πριν από το τελευταίο και καθοριστικό τριήμερο της σεζόν στην λαμπερή Yas Marina του Άμπου Ντάμπι. Nico Rosberg και Lewis Hamilton διεκδικούν τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή για 2η φορά στα τελευταία 3 χρόνια, και αν την προηγούμενη φορά ο Βρετανός είχε το πάνω χέρι, φέτος είναι η σειρά του Γερμανού να αποτελέσει το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο.

Η διαφορά τους στο πρωτάθλημα είναι στους 12 βαθμούς, με τον Rosberg να αρκείται στην τρίτη θέση για να πάρει τον τίτλο σε περίπτωση που ο Hamilton κερδίσει. Αυτό είναι ένα τεράστιο μαξιλάρι ασφαλείας για τον Rosberg, καθώς η τελευταία φορά που βρέθηκε εκτός βάθρου ήταν στο Γερμανικό Grand Prix, πριν από 8 ολόκληρους αγώνες. Είναι δεδομένο λοιπόν ότι, με σκακιστικούς όρους, ο Rosberg ξεκινάει με τα λευκά και έχει και 2 κινήσεις πλεονέκτημα απέναντι στον ομόσταβλο του.

Όμως, ο Hamilton στους τελευταίους αγώνες έχει αποδείξει ότι ο τίτλος του τρις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή δεν ήταν τυχαίος, καθώς σε ΗΠΑ, Μεξικό και (κυρίως) στην Βραζιλία δεν έχει αφήσει ούτε καν να αμφισβητηθεί η υπεροχή του. Η συνολική διαφορά των 3 αυτών νικών του είναι στα 22 δευτερόλεπτα, ενώ η αντίστοιχη διαφορά στις υπόλοιπες 6 νίκες μαζί ήταν στα 15″!

Τέλος έχουμε και τον παράγοντα της πίστας. Το σιρκουί στην Yas Marina βολεύει την Mercedes. Οι μεγάλες ευθείες σε συνδυασμό με τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, δημιουργούν την αίσθηση ότι τα μονοθέσια της Γερμανικής ομάδας είναι άχαστα στην πίστα των Αραβικών Εμιράτων. Η προϊστορία λέει πως ο Hamilton πηγαίνει πάντα καλά στο Άμπου Ντάμπι, ενώ ο Rosberg έχει να επιδείξει μόνο την περσινή του νίκη ως καλό αποτέλεσμα. Αλλά το ζήτημα με την πίστα είναι άλλο.

Οι αγώνες που έχει προσφέρει η συγκεκριμένη πίστα, είναι στην πλειοψηφία τους, αρκετά βαρετοί. Δεν υπάρχει το ειδικό βάρος μιας πίστας-τελικού, όπως το Interlagos ή η Suzuka, ούτε μπορεί κάποιος να περιμένει βροχή ή μεταβαλλόμενες συνθήκες στην νότια πλευρά της Αραβικής χερσονήσου. Είναι μια πίστα -με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται- που προσφέρει μόνο τα βασικά και χρειάζεται να υπάρχει η μεγαλύτερη μάχη για πρωτάθλημα στην ιστορία της F1 (2010, 4 οδηγοί) ή η επιστροφή στις νίκες ενός από τους πιο δημοφιλείς αθλητές της F1 (2012, Kimi Raikkonen) για να υπάρχει κάποιος σημαντικός λόγος για να θυμόμαστε τους αγώνες στο Abu Dhabi.

Με αυτά τα δεδομένα, μπαίνουμε στη διαδικασία να αναλύσουμε, να προεξοφλήσουμε και να προβλέψουμε το τι θα γίνει όταν ο ένας από τους 2 βγει πρωταθλητής από την μάχη στην Yas Marina. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά

Αν κερδίσει το πρωτάθλημα ο Rosberg:

  • Πρώτα απ’όλα εξαρτάται ο τρόπος που θα πάρει τον τίτλο. Εάν ο Rosberg τερματίσει πίσω από τον Hamilton και ειδικά σε περίπτωση που ο Βρετανός πάρει τη νίκη, ένα τεράστιο «αλλά» θα υπάρχει πάνω από το πρωτάθλημα του. Θα είναι ένας οδηγός που θα πάρει τον τίτλο έχοντας λιγότερες νίκες από τον δεύτερο. Θα πάρει τον τίτλο, παρότι ο αντίπαλος του πήρε νίκη στον τελευταίο αγώνα. Υπάρχει όμως και μια άλλη διάσταση καθώς ο μόνος που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο στην ιστορία της F1 ήταν ο Lewis Hamilton το 2008!
  • Ο Rosberg θα πετύχει να είναι μόλις ο δεύτερος γιος παγκόσμιου πρωταθλητή που θα πάρει τίτλο, μετά τον Damon Hill και μάλιστα με την ίδια χρονολογική απόσταση! Ο Graham Hill πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα, το 1962 και ο γιος του Damon, 34 χρόνια μετά, το 1996. Έχουν περάσει 34 χρόνια από τον τίτλο του Keke Rosberg, το 1982.
  • Σε περίπτωση κατάκτησης του τίτλου, ειδικά εάν συνοδευτεί από νίκη, ο Rosberg θα δώσει τέλος στις φωνές και σε όσους τον αποκαλούν λούζερ. Η αλήθεια είναι ότι ο Γερμανός έχει δώσει πολλά τέτοια δικαιώματα, μετά την απώλεια της διαφοράς του (2 φορές κιόλας) το 2014 και το μοιραίο λάθος στο Austin το 2015, αλλά φέτος δείχνει να είναι στην καλύτερη κατάσταση από ποτέ. Σε όσες περιπτώσεις κινδύνευσε να χάσει το πλεονέκτημα του, κατάφερε να απαντήσει και να βρίσκεται πάντα κοντά, αν και ποτέ μπροστά, από τον Hamilton. Ειδικά οι κατατακτήριες σε ΗΠΑ και Μεξικό, ίσως να ήταν πιο σημαντικές για τον τίτλο του από την θέση που θα πάρει στον τελικό.
  • Ο τίτλος του Rosberg ίσως δώσει και μια διαφορετική αίγλη στο ήδη πολυαναμενόμενο πρωτάθλημα του 2017. Ο Hamilton φέτος, με εξαίρεση τους τελευταίους αγώνες δεν έχει δείξει να έχει το κίνητρο που είχε στα προηγούμενα 2 πρωταθλήματα του με την Mercedes. Κακές εκκινήσεις, λάθη, αδυναμία στις μάχες ήταν κάτι που δεν είχαμε δει πολλές φορές από τον Βρετανό. Ένας πεισμωμένος κι έτοιμος να δώσει απαντήσεις Hamilton, θα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συνθήκη σε ένα πρωτάθλημα που αναμένεται αρκετά πιο ανταγωνιστικό από τα προηγούμενα τρία, καθώς Red Bull και Ferrari στοχεύουν να είναι ακόμη πιο κοντά ή και μπροστά από την γερμανική ομάδα του χρόνου.
  • Θα ανάψει η συζήτηση για τη silly season. O Hamilton έκανε μια πολύ σωστή κίνηση στο τέλος του 2012 και μεταφέρθηκε στην κενή θέση που άφησε με την δεύτερη αποχώρηση του ο Schumacher (Keep Fighting Michael). Σε περίπτωση που χάσει τον τίτλο και με την Mercedes να μην είναι αρκετά ανταγωνιστική το 2017, οι πρώτες μουρμούρες και φήμες δεν θα αργήσουν να ξεκινήσουν. Θέσεις για το πρωτάθλημα του 2018 υπάρχουν (Ferrari, McLaren) και ο Hamilton δεν θα δυσκολευτεί να μετακινηθεί από την Mercedes, εάν δεν είναι σε θέση να πάρει πρωτάθλημα.

Αν κερδίσει το πρωτάθλημα ο Hamilton:

  • Χαμός. Ο Lewis Hamilton θα έχει ολοκληρώσει μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές στην ιστορία του σπορ. Θα έχει γυρίσει πρωτάθλημα με διαφορά 33 βαθμών σε 4 αγώνες και 100 διαθέσιμους, με τον αντίπαλο του να είναι δίπλα του στους 3 αγώνες. Θα είναι σπουδαίο κατόρθωμα και θα βάλει τον Hamilton στη συζήτηση για τους 5 κορυφαίους οδηγούς στην ιστορία της F1 (Schumacher, Senna, Prost, Fangio η σταθερή πρώτη τετράδα). Αλήθεια που να βρίσκεται ο Hamilton σε μια κατάταξη οδηγών; Είναι στην πρώτη δεκάδα; Εάν δεν είναι, τότε πόσοι και ποιοι είναι καλύτεροι του; Μια πραγματικά ενδιαφέρουσα συζήτηση που αξίζει να δούμε στο μέλλον, όπως επίσης και για τους άλλους 2 μεγάλους της γενιάς αυτής, τους Alonso-Vettel.
  • Πόσες πιθανότητες δίνετε στο να μείνει ο Rosberg στη Mercedes, σε περίπτωση που χάσει τον τίτλο για τρίτη συνεχόμενη χρονιά από τον Hamilton και ειδικά με τα δεδομένα που ισχύουν για αυτόν φέτος; Έχοντας κάνει ίσως την πιο σταθερή και πραγματικά καλή χρονιά του, όσο βρίσκεται στην Mercedes και όντας το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο στην εκκίνηση ακόμη του αγώνα, θα είναι πολύ δύσκολο για τον Nico να μείνει στα ασημί βέλη και το 2017. Μπορεί να υπέγραψε το νέο του συμβόλαιο μόλις το περασμένο καλοκαίρι, αλλά δεν είναι πολλά τα παραδείγματα οδηγών που έμειναν σε μια ομάδα, χωρίς να το θέλουν. Ίσως έτσι να εξηγείται και το γεγονός ότι από το οδηγικό δίδυμο της Manor, αυτός που βρέθηκε στην Force India ήταν ο Esteban Ocon και όχι ο Pascal Wehrlein που ήταν σαφώς και σταθερά ο ταχύτερος από τους δύο οδηγούς. Συμπερασματικά, εάν ο Hamilton κερδίσει τον τίτλο, δεν θα είναι καθόλου απίθανο το 2017 να έχει στο διπλανό γκαράζ τον Wehrlein. Τώρα για το μέλλον του Rosberg,
  • Θα δοθεί επιτέλους ένα αποστομωτικό τέλος στις τρομερές θεωρίες συνωμοσίας που θέλουν τον Γερμανό Rosberg να ευνοείται από τους ανθρώπους της Γερμανικής Mercedes για να υπερισχύσει, ενώ παράλληλα σαμποτάρουν το μονοθέσιο του Βρετανού Hamilton για να διασφαλίσουν τον τίτλο. Αφήνοντας στην άκρη τις όποιες προσπάθειες μετάπεισης, (βλ, Abu Dhabi 2014, Ιταλία 2015), η νίκη του Hamilton θα είναι ο κατάλληλος τρόπος για να σταματήσουν όλες αυτές οι γραφικότητες. Που δεν θα σταματήσουν, αλλά οκ, είναι καλό να ονειρεύεται κανείς.

Θα ήταν αφύσικο για όλους μας να δούμε έναν τέταρτο συνεχόμενο τίτλο να κρίνεται από νωρίς, χωρίς την ένταση που χρειάζεται στην F1 και που κάνει όλους μας να βλέπουμε και να γράφουμε για αυτήν. Η F1 έχει ανάγκη από έναν καλό τελικό, που να μπορεί να προσφέρει αγωνία και ένταση μέχρι το τέλος.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Παραμένει στο καλεντάρι ο αγώνας του Καναδά

Next Article

Τα νέα μονοθέσια δεν θα είναι πολύ ταχύτερα, σύμφωνα με τον Symonds

Related Posts