Η Liberty Media παρουσίασε στις ομάδες το πλάνο της για τους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2021, το οποίο περιλαμβάνει αρκετές και σημαντικές αλλαγές.
Με μια αναλυτική παρουσίαση που έγινε στο περιθώριο του Grand Prix στο Μπαχρέιν, οι ιθύνοντες της Liberty Media, Chase Carey και Ross Brawn παρουσίασαν στις ομάδες μια σειρά από προτάσεις που αναμένεται να εισαχθούν στους κανονισμούς από το 2021.
Αυτές αφορούσαν τον έλεγχο του κόστους, τους τεχνικούς και αγωνιστικούς κανονισμούς, τις νέες κινητήριες μονάδες, αλλά και τη νέα διαχείριση της ροής των εσόδων προς τις ομάδες.
Πιο συγκεκριμένα δόθηκαν οι εξής κατευθύνσεις:
Κινητήριες μονάδες
- Οι κινητήρες θα πρέπει να είναι φτηνότεροι, πιο απλοί, με πιο δυνατό ήχο και να εξασφαλίζουν την μείωση της αναγκαιότητα των ποινών θέσεων στο grid.
- Πρέπει να παραμείνουν συσχετισμένοι με τους κινητήρες αυτοκινήτων, υβριδικοί και να δίνουν την δυνατότητα στυς κατασκευαστές να δημιουργήσουν ξεχωριστές και πρωτότυπες κινητήριες μονάδες
- Οι νέοι κανονισμοί θα πρέπει να είναι ελκυστικοί για τους νέους κατασκευαστές και οι πελατειακές ομάδες να έχουν πρόσβαση σε ισάξια απόδοση με τις κατασκευάστριες.
Κόστη
- Η Liberty πιστεύει ότι ο τρόπος με τον οποίο οι ομάδες ξοδεύουν τα χρήματα πρέπει να είναι πιο αποφασιστικός και πιο σημαντικός από το πόσα χρήματα ξοδεύουν
- Παρότι θα υπάρχουν κάποια τυποποιημένα μέρη, οι διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων παραμένουν ως μια πολύ σημαντική σταθερά.
- Θα εισαχθεί ένα ανώτατο όριο κόστους που θα διατηρήσει την Formula 1 ως την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την πιο σύγχρονη τεχνολογία
Έσοδα
- Ο νέος τρόπος διαμοιρασμού των εσόδων θα είναι πιο ισορροπημένος, πιο αξιοκρατικός και θα εξαρτάται από την απόδοση και την επιτυχία των ομάδων αλλά και την κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων.
- Η μοναδικότητα και η ιστορικότητα της F1 είναι αξίες που πρέπει και θα αναγνωρίζονται.
- Η υποστήριξη των εσόδων θα αφορά και τις ομάδες και τους κινητήρες.
Αγωνιστικοί και τεχνικοί κανονισμοί
- Θέλουμε να κάνουμε τα μονοθέσια πιο ανταγωνιστικά, πιο ευέλικτα στις μάχες, ώστε να αυξήσουμε τις πιθανότητες για προσπεράσματα
- Η τεχνολογία θα παραμείνει ως ένα βασικό στοιχείο, αλλά το βασικότερο για την απόδοση του μονοθεσίου θα πρέπει να παραμείνει το ταλέντο του οδηγού
- Τα μονοθέσια θα πρέπει να παραμένουν διαφορετικά από τα υπόλοιπα και να διαφέρουν σε τομείς όπως η αεροδυναμική, οι αναρτήσεις και η απόδοση των μονάδων ισχύος. Παρόλα αυτά πιστεύουμε ότι τα μέρη που δεν αφορούν τους φιλάθλους θα πρέπει να τυποποιηθούν.
Διακυβέρνηση του σπορ
- Μια απλή και συγκεκριμένη δομή ανάμεσα στις ομάδες, την FIA και τη Formula 1.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ανώτατο όριο κόστους θα σταθμιστεί κοντά στα 150 εκατομμύρια δολάρια, ενώ σύμφωνα με την Liberty Media, με βάση αυτούς τους στόχους θα πρέπει να συμφωνήσουν όσες ομάδες επιθυμούν να παραμείνουν ή να μπουν στο σπορ μετά το 2021.
Έπειτα, όπως ανέφερε ο Ross Brawn, θα ξεκινήσει η συζήτηση για τη διάρθρωση των επιμέρους κανονισμών, που θα στελεχώσουν την εικόνα της Formula 1 στo απώτερο μέλλον.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify