Ο Lewis Hamilton έχει μόλις αράξει το μονοθέσιο του μπροστά από την πινακίδα με το Νο 1 στην μεικτή ζώνη του Paul Ricard. Βγαίνει αργά καταπονημένος από τις ακραίες καιρικές συνθήκες, την αφόρητη ζέστη.

Πάει προς τους μηχανικούς του για να πανηγυρίσει αλλά η αντίδρασή τους είναι νωθρή: «Μια νίκη ακόμη», η 79η για την ακρίβεια. Δίπλα του ο Bottas με την άλλη Mercedes πρόκειται για το 50στο 1-2 στην ιστορία του σπορ. Ο Hamilton με 187 βαθμούς σε 8 αγώνες έχει χάσει μόνο 21 από το θεωρητικά άριστα των 208 (σ.σ: υπολογίζοντας και τους ταχύτερους γύρους). 

Είναι χαρακτηριστικό πως ο Vettel επιλέγει στο τέλος να κάνει μια αλλαγή ελαστικών, βάζει τη μαλακή γόμα και πιέζει για να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ο Hamilton επίσης πιέζει με τη φθαρμένη σκληρή γόμα και η διαφορά ανάμεσά τους είναι τελικά μόλις 24 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η Pirelli υπολογίζει πως η διαφορά ανάμεσα στις γόμες είναι στα 1.2 sec όταν είναι και οι δυο στην ίδια κατάσταση. Με το σετ σκληρής γόμας του Hamilton να έχει κάνει 28 γύρους και αυτό του Vettel να είναι καινούργιο, υπολογίστε τη διαφορά ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari. Αξίζει να δει κανείς και κάτι ακόμη. Ο Vettel με τη μέση γόμα στο Q2 πέτυχε χρόνο 1:29.506. Χρησιμοποιώντας την πιο γρήγορη μαλακή γόμα στο Q3 ήταν 3 δέκατα πιο αργός! Την ίδια στιγμή όλοι οι υπόλοιποι βελτίωσαν ο poleman Lewis Hamilton για παράδειγμα ήταν 1.2sec πιο γρήγορος και ο έτερος οδηγός της Ferrari, Chalres Leclerc 7 δέκατα πιο γρήγορος. 

Στην πίστα του Paul Ricard με το λείο οδόστρωμα καταρρίφθηκε πανηγυρικά και η θεωρία πως οι Ferrari αντιμετωπίζουν πρόβλημα όταν είναι χαμηλή η θερμοκρασία οδοστρώματος και ευνοούνται από τη ζέστη. Με το δείκτη να αγγίζει τους 54 βαθμούς Κελσίου οι κόκκινοι δεν κατάφεραν σε καμία περίπτωση να προβληματίσουν τους ασημί. 

Στη Ferrari το έριξαν στην ιστορία και στο χρυσό προσπαθώντας να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις. Θυμήθηκαν ότι το πρώτο Grand Prix έγινε στην Γαλλία το 1906 και ο νικητής πήρε ένα μεγάλο βραβείο, αυτό σημαίνει Grand Prix. Τότε ήταν 45 χιλιάδες φράγκα και ισοδυναμούσε με 13 κιλά χρυσό. Οι κόκκινοι τόνιζαν την Κυριακή το πρωί ότι το Γαλλικό GP έχει διεξαχθεί σε 7 διαφορετικές πίστες και το έχουν κερδίσει 17 φορές. Αυτό βέβαια δεν τους βοήθησε καθόλου χτες η Mercedes πήρε τον 8ο αγώνα σερί και είναι λογικό πως στη F1 χρειάζεται επειγόντως μια δράση ώστε να προκληθεί ενδιαφέρον. 

Π.χ. θα μπορούσαν να δώσουν μια υποχρεωτική άδεια στο Hamilton για το υπόλοιπο του καλοκαιριού: Αυτό το διάστημα έχουμε 4 αγώνες σε Αυστρία (30/6), Βρετανία (14/7), Γερμανία 28/7 και Ουγγαρία 4/8. Δεδομένου ότι ο Bottas είναι στην ίδια ομάδα, ας δούμε τι θα μπορούσε να κάνει ο Vettel. Η διαφορά τους είναι στους 76 βαθμούς και σε τέσσερις αγώνες το άριστα είναι οι 104 βαθμοί. Δε θα κατάφερνε ο Leclerc να πάρει προβάδισμα σε κάποιον έναντι του Γερμανού; 

Προσωπικά πιστεύω πως ακόμη κι αν λείψουν οι Hamilton-Bottas το υπόλοιπο του καλοκαιριού δύσκολα θα χάσει το προβάδισμα στη βαθμολογία η Mercedes. Ακόμη δε κι αν το χάσει οριακά, είναι βέβαιο πως θα το ανακτήσει αμέσως μετά. 

Αρνούμαι να δω ως μήνυμα ελπίδας την αναβαθμισμένη απόδοση των McLaren-Renault και Renault. Δε θεωρώ πως αν αλλάξει ο Gasly που αποδεικνύεται περίτρανα λάθος επιλογή για τη Red Bull μπορεί να κάνει δώσει ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα η παρουσία ενός άλλου οδηγού στους Ταύρους. 

Ίσως μια επιλογή θα ήταν να βάψουν ασημί το Ferrari στα χρώματα της Mercedes και να βάλουν το Χάμιλτον ν’ αγωνιστεί με την SF90. Αν όμως κερδίσει και μ’ αυτή; Τρομακτική σκέψη! Πάντως πιστεύω θα συμφωνήσετε ότι κάτι πρέπει να γίνει. 

Δικαίως ο Ricciardo πήρε ποινές 5 +5 sec για την προσπάθειά του να περάσει τον Lando Norris στο τελευταίο γύρο. Σ’ αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει θύελλα διαμαρτυρίας των οπαδών της Renault, ούτε βαθυστόχαστες αναλύσεις όπως στο Καναδικό GP. 

Επόμενος αγώνας αυτή την Κυριακή 30/6 το Αυστριακό GP. 

Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr