Αφιέρωμα: Η ιστορία της Aston Martin στη Formula 1

Η Aston Martin επιστρέφει στη Formula 1, μετά τη βραχύβια πορεία της στο σπορ τη διετία 1959-1960.

Η επιστροφή της επωνυμίας της Aston Martin ως εργοστασιακή ομάδα στη Formula 1 φημολογείτο εδώ και μερικές εβδομάδες, και ο Lawrence Stroll την έκανε πραγματικότητα σήμερα, με την αγορά του 16,7% της βρετανικής εταιρείας.

Μπορεί η εταιρεία με έδρα το Gaydon να είχε συνεχή παρουσία στην F1 μέσω της χορηγίας της στη Red Bull, στην ουσία δεν είχε καμία ανάμειξη στα αγωνιστικά της ομάδας. Ως εκ τούτου, η τελευταία φορά που μία Aston Martin πάτησε πίστα στην κορυφαία έκφραση του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν το 1959.

Από το 1955 ήθελε η Aston να εισέλθει στην -νεαρή τότε- Formula 1, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να κατασκευάσει δικό της μονοθέσιο, με δικό της κινητήρα, έχοντας μάλιστα έτοιμο ένα πρωτότυπο μέχρι το 1956, το οποίο και έτρεξε για πρώτη φορά σε εθνικούς αγώνες στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.

Παρά το γεγονός πως εκείνη την περίοδο οι Βρετανοί ήταν σχεδόν πλήρως απασχολημένοι με το πρόγραμμα που έτρεχαν στους αγώνες αυτοκινήτου (με την θρυλική DB3S), εντούτοις ήθελαν να παρεισφρήσουν και στους αγώνες μονοθέσιων, κατασκευάζοντας την DBR4.

Η DBR4, σχεδιασμένη από τον Ted Cutting, ήταν βασισμένη εν πολλοίς στην DB3S, και έφερε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με έξι κυλίνδρους εν σειρά. 

Το πρόβλημα, όμως, έγκειτο στο γεγονός πως η κατασκευή και η εξέλιξή της πήρε τόσο χρόνο, που μέχρι να μπορέσει να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα, ήταν πλέον ξεπερασμένη, και ο ανταγωνισμός είχε προχωρήσει αρκετά ώστε να την κάνει να φαίνεται από μία τελείως διαφορετική εποχή. 

Κι αυτό, γιατί η πρώτη επίσημη συμμετοχή της DBR4 στην Formula 1 έγινε το 1959, στο Ολλανδικό Grand Prix, με οδηγούς τους Roy Salvadori και Carroll Shelby. Σε εκείνο τον αγώνα, αμφότεροι εγκατέλειψαν, και τα κοράκια μετά πετούσαν χαμηλά.

Παραδόξως, ο πάντοτε ταχύς και χαρισματικός Shelby επισκιάστηκε από τον Salvadori, που τερμάτισε 6ος στο Silverstone δύο αγώνες μετά, όπως και στην Πορτογαλία, την ώρα που ο Αμερικανός περιορίστηκε σε μία όγδοη θέση στο Monsanto.

Ο τελευταίος αγώνας που είδε τις δύο DBR4 να παρατάσσονται στο grid ήταν το Ιταλικό Grand Prix της ίδιας χρονιάς, με τον Salvadori να εγκαταλείπει στον αγώνα της πατρίδας του και τον Shelby να τερματίζει στην 10η θέση.

Οι ελπίδες και οι στόχοι της Aston Martin για μία καλύτερη εμφάνιση στα πρώτα Grand Prix της ιστορίας της έπεσαν στο κενό. Η DBR4 ήταν ένα μονοθέσιο που, αν ήταν έτοιμο μόλις λίγα χρόνια πριν, ενδεχομένως να κυριαρχούσε έναντι των Mercedes και Ferrari.

Το 1960, η Aston κατασκευάζει την DBR5, μία εξέλιξη της προκατόχου της, για να μπορέσει να λύσει τα προβλήματά της και να φανεί ανταγωνιστική στη νέα σεζόν.

Ωστόσο, δεν κατάφερε ποτέ να τρέξει στην F1, αφού οικονομικοί λόγοι απέτρεψαν την εταιρεία να συμμετάσχει στο Ολλανδικό GP, σηματοδοτώντας έτσι την τελευταία φορά που θα έβλεπε κανείς τους Βρετανούς στο grid.

Αυτό, μέχρι το 2021, όταν και θα επιστρέψει το ‘British racing green’, ελέω Stroll.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Μετονομάζεται και επίσημα σε Aston Martin F1 η Racing Point

Next Article

The F1 Daily Show #14: Πολυιδιοκτησία και στην F1

Related Posts