Γενέθλια σπουδαίων οδηγών, ο πιο δύσκολος αγώνας στην καριέρα του Michael και του Ralf Schumacher, αλλά και η αρχή μίας νέας εποχής για την Ferrari έγιναν με το ημερολόγιο να δείχνει 20 Απριλίου.
2014 – Κίνα
Ο Lewis Hamilton δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να πάρει τη νίκη στη Σαγκάη, ξεκινώντας από την pole position. Ο Nico Rosberg έκανε το 1-2 για την Mercedes παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την 4η θέση κι έχασε έδαφος στην εκκίνηση.
Τρίτος ήταν ο Fernando Alonso για την Ferrari, η οποία άλλαξε ριζικά πριν το Grand Prix, καθώς ο Stefano Domenicali παραιτήθηκε από τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή, με τον Marco Matiacci να παίρνει τη θέση του στο pitwall της ομάδας.
2003 – Άγιος Μαρίνος
Η ημέρα ξημέρωσε με άσχημα νέα για την οικογένεια Schumacher, καθώς η μητέρα των 2 οδηγών έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 55 ετών, ενώ βρισκόταν σε κώμα μετά από ατύχημα στην οικία της. Οι 2 αδερφοί βρέθηκαν στο πλευρό της, στις τελευταίες της στιγμές και λίγες ώρες αργότερα βρέθηκαν στην πίστα της Ίμολα για το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου.
Παρά τις δύσκολες στιγμές, ο Michael Schumacher κατάφερε να πάρει τη νίκη, μετά από μία σκληρή μάχη με τον Kimi Raikkonen, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Rubens Barrichello, ενώ ο Ralf Schumacher τερμάτισε τέταρτος παρότι είχε ξεκινήσει τον αγώνα έχοντας το προβάδισμα.\
2003 – Ιαπωνία
Αφήνει την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο της Suzuka o Daijiro Kato. Μετά από 2 εβδομάδες σε κώμα, ο Ιάπωνας οδηγός της Honda δεν άντεξε κι υπέκυψε στους πολύ σοβαρούς τραυματισμούς που υπέστη κατά τη διάρκεια του Grand Prix, όταν έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και προσγειώθηκε με δύναμη στις μπαριέρες.
Έκτοτε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του MotoGP δεν επέστρεψε ποτέ στη Suzuka, το νούμερο 74 αποσύρθηκε από την FIM και την Dorna, ενώ οι αναβάτες της Honda ολοκλήρωσαν τη σεζόν φορώντας μαύρα περιβραχιόνια στους υπόλοπους αγώνες της χρονιάς.
1999 – Γαλλία
Έρχεται στον κόσμο, στη Νίκαια της Γαλλίας ο Fabio Quartararo, μετέπειτα αναβάτης του MotoGP. Ο Quartararo έχει τον τίτλο του νεότερου αναβάτη που έχει πάρει pole position, όταν το πέτυχε στο Ισπανικό Grand Prix που έγινε στην πίστα της Jerez, σε ηλικία 20 ετών και 15 ημερών.
Παρότι δεν έχει κατακτήσει κάποιον παγκόσμιο τίτλο, ο αναβάτης της Petronas Yamaha κατάφερε να εντυπωσιάσει στην πρώτη του χρονιά στη μεγάλη κατηγορία, όπου κατέκτησε 6 poles και ανέβηκε 7 φορές στο βάθρο. Αυτές τις επιτυχίες εξαργύρωσε, υπογράφοντας συμβόλαιο με την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha για το 2021.
1997 – Ιαπωνία
Σε μία από τις κορυφαίες ομαδικές παραστάσεις η εργοστασιακή ομάδα της Honda πέτυχε ένα εκκωφαντικό 1-2-3-4 στο Ιαπωνικό Grand Prix που έγινε στην πίστα της Suzuka. Mick Doohan και Alex Criville έκαναν το 1-2 μετά από μία σκληρή μάχη που κρίθηκε στον τελευταίο γύρο.
Στις 2 επόμενες θέσεις όμως ακολούθησαν άλλοι 2 αναβάτες με εργοστασιακή υποστήριξη, πρώτα ο Takayuki Okada κι εν συνεχεία ο Takuma Aoki. Το 1-2-3-4 της Honda επαναλήφθηκε άλλη μία φορά εκείνη τη σεζόν και πλέον είναι αδύνατον, καθώς οι κανονισμοί επιβάλλουν 2 αναβάτες ανά ομάδα και υπό εξαίρεση την παρουσία ενός τρίτου, συμπληρωματικού αναβάτη, σε επιλεγμένα Grand Prix.
1963 – Βραζιλία
Έρχεται στον κόσμο, στο Joinville της Santa Catarina ο Mauricio Gugelmin, ο οποίος έγινε γνωστός για την παρουσία του στην Formula 1, στα τέλη της δεκαετίας του ’80.
Πιο συγκεκριμένα ο Βραζιλιάνος, συμμετείχε σε συνολικά 80 Grand Prix, καταφέρνοντας να ανέβει μία φορά στο βάθρο, στο Grand Prix της πατρίδας του, το 1989. Την ίδια χρονιά, στο Γαλλικό Grand Prix κι ενώ είχε τρακάρει στον πρώτο γύρο, προκαλώντας την διακοπή του αγώνα, κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο.
Το 1993 βρέθηκε εκτός Formula 1, όμως συνέχισε την καριέρα του στο πρωτάθλημα CART και το 1994 συμμετείχε στον αγώνα 500 μιλίων της Ινδιανάπολης, όπου τερμάτισε στην 6η θέση, που αποδείχθηκε η καλύτερη επίδοση στην καριέρα του.
1961 – Ιταλία
Γεννιέται στο Μιλάνο ο Paolo Barilla. Γόνος της αυτοκρατορίας ζυμαρικών και συνάμα μίας από τις πιο πλούσιες οικογένειες της Ιταλίας, ο Barilla θα ασχοληθεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και παρά τις μέτριες εμφανίσεις του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Formula 2, θα καταφέρει να βρει θέση οδηγού σε ομάδες που αγωνίζονταν στον 24ωρο αγώνα του Le Mans.
Μάλιστα το 1985 θα είναι μέλος της νικήτριας ομάδας, Joest Racing, μοιραζόμενος τη θέση του οδηγού με τους Klaus Ludwig και Louis Krages. Αυτό θα ανοίξει την πόρτα και σε άλλα πρωταθλήματα και το 1989 θα συμμετάσχει στο διαβόητο Ιαπωνικό Grand Prix του 1989, με την ομάδα της Minardi.
Εκεί θα καταφέρει να προκριθεί στο τελικό grid, όμως ένα πρόβλημα με τον συμπλέκτη, τον άφησε εκτός αγώνα. Παρόλα αυτά θα πάρει συμβόλαιο και για την επόμενη χρονιά, όπου όμως δεν θα καταφέρει να αφήσει καλές εντυπώσεις και μετά από 3 σερί αγώνες στους οποίους απέτυχε να προκριθεί, τέθηκε εκτός ομάδας. Πλέον αποτελεί τον αντιπρόεδρο της Barilla με συνολική περιουσία που φτάνει το 1,4 δισεκατομμύριο δολάρια.
1930 – Αγγλία
Έρχεται στον κόσμο ένας από τους πρώτους σπουδαίους Βρετανούς οδηγούς της Formula 1. O Stuart Lewis-Evans είχε μπροστά του μία λαμπρή καριέρα στο πρωτάθλημα, όταν κατάφερε μόλις στον πρώτο αγώνα της καριέρας του, με ένα αδύναμο μονοθέσιο της Connaught κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση στον Grand Prix του Μονακό, πίσω από τις 3 πανίσχυρες Maserati.
Αυτή η εμφάνιση τον έφερε στην ομάδα της Vanwall, με την οποία συμμετείχε στους υπόλοιπους αγώνες της χρονιάς. Παρά την έλλειψη αξιοπιστίας, ο Lewis-Evans έδειξε δείγματα της ταχύτητάς του, παίρνοντας την pole position στην Monza, όπου όμως εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα.
Το 1958 ξεκίνησε με πολύ καλύτερες προοπτικές, καθώς η τριάδα που στήθηκε μαζί με τους Stirling Moss και Tony Brooks, έδωσε στην Vanwall το τρόπαιο του καλύτερου κατασκευαστή. O Lewis-Evans βρέθηκε στην pole του αγώνα στο Zandvoort αλλά και στο βάθρο στους αγώνες του Βελγίου και της Πορτογαλίας.
Όμως το φινάλε της σεζόν στο σιρκουί του Ain Diab έμελλε να αποβεί μοιραίο για τον οδηγό από το Luton. Βρισκόμενος στην έκτη θέση, λίγους γύρους πριν το τέλος του αγώνα ο κινητήρας της Vanwall αστόχησε και το μονοθέσιο τυλίχθηκε στις φλόγες. Ο Lewis-Evans κατόρθωσε να βγει από τις φλόγες, αλλά είχε αποκομίσει πολλαπλά εγκαύματα.
Μεταφέρθηκε πρώτα στο πλησιέστερο νοσοκομείο και λίγες ώρες αργότερα στο Λονδίνο, όπου όμως κατέληξε 6 μέρες αργότερα, σε ηλικία 28 ετών. Μετά από τον θάνατό του ο ιδιοκτήτης της Vanwall, Tony Vandervell ανακοίνωσε την απόσυρση του από την ενεργό δράση, με την ομάδα να συμμετέχει σε μόλις 2 ακόμη Grand Prix. Το ίδιο έγινε και με τον φίλο του Lewis-Evans, Bernie Ecclestone, ο οποίος σταμάτησε την ενασχόλησή του με την Formula 1 μέχρι το 1965.
1929 – H.Π.Α
Γεννιέται στο Μαϊάμι της Φλόριντα ο πρώτος Αμερικάνος πρωταθλητής της Formula 1 κι ένας από τους πιο πετυχημένους οδηγούς όλων των εποχών. Ο Phil Hill ήταν ένας από τους πρωτοπόρους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και είχε πορεία πολλών ετών, μέχρι την απόσυρσή του.
Το ενδιαφέρον για το πρωτάθλημα της Formula 1 και τους 24ωρους αγώνες του Le Mans πυροδοτήθηκε όταν πήρε υποτροφία από την ομάδα της Jaguar. Οι επιδόσεις του ήταν φανερές και εντυπωσίασαν τον Enzo Ferrari, ο οποίος τον έφερε στην ιταλική ομάδα.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1958 συγκεκριμένα, ο Hill μαζί με τον θρύλο των αγώνων, Olivier Gendebien, κατέκτησε την πρώτη θέση στον αγώνα των 24 ωρών. Λίγες εβδομάδες αργότερα, έλαβε μέρος με την ομάδα του Jo Bonnier, στο Grand Prix της Γαλλίας.
Έναν χρόνο αργότερα πανηγύρισε την πρώτη του νίκη σε Grand Prix, στην Ιταλία, ενώ το 1961 καθιερώθηκε ως ένας από τους κορυφαίους στην ιστορία. Πρώτα με την επική νίκη του στο Le Mans, όταν υπό καταρρακτώδη βροχή οδήγησε σε όλο το νυχτερινό σκέλος και μετέπειτα με την κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος στην Formula 1.
Ο τίτλος φάνηκε πως αρκούσε στον Hill, ο οποίος έφυγε από την Ferrari στο τέλος του 1962. Βρέθηκε στο τιμόνι της Ford για τους θρυλικούς αγώνες εναντίον της Ferrari στο Le Mans, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Λίγα χρόνια αργότερα, σε ηλικία 40 ετών αποσύρθηκε από την ενεργό δράση κι επέστρεψε στις Η.Π.Α. Το 2008 άφησε την τελευταία του πνοή μετά από επιπλοκές της ασθένειας του Πάρκινσον. Παραμένει ο μόνος οδηγός που έχει κερδίσει την ίδια χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, τις 24 Ώρες του Le Mans και τις 12 Ώρες του Sebring.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify