Σαν σήμερα… στις 2 Μαΐου

Η πιο μαύρη μέρα στην ιστορία του WRC είναι η σημερινή, με τα τραγικά δυστυχήματα των Attilio Bettega και Henri Toivonen/Sergio Cresto να γίνονται στις 2 Μαΐου.

2010 – Ισπανία

O Dani Pedrosa είχε το προβάδισμα από τον πρώτο γύρο του Ισπανικού Grand Prix στην Χερέθ, έχοντας ξεκινήσει από την pole position, όμως ο Jorge Lorenzo δεν είχε πει ακόμη την τελευταία του λέξη.

Παρά την κακή του εκκίνηση, που τον έριξε στην 7η θέση, ο αναβάτης της Yamaha ανέκαμψε εντυπωσιακά και στον τελευταίο γύρο έφτασε και κατάφερε με ένα πολύ εντυπωσιακό προσπέρασμα να περάσει πρώτος και να πάρει τη νίκη στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς.

Ο Lorenzo πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη στον αγώνα της πατρίδας του, βουτώντας με την αγωνιστική του φόρμα στην παρακείμενη λίμνη της πίστας, ενώ ο Pedrosa αρκέστηκε στην δεύτερη θέση, τερματίζοντας οριακά μπροστά από τον τρίτο Valentino Rossi.

2004 – Ισπανία

O Sete Gibernau ήταν φανταστικός στη βρεγμένη Χερέθ και πήρε μία σπουδαία νίκη στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, μπροστά από τον Max Biaggi, που ήταν ο μόνος που μπόρεσε να μείνει κοντά στον Ισπανό αναβάτη.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Alex Barros, που έκανε το 1-2-3 για την Honda, με τρεις διαφορετικές ομάδες να βλέπουν τους αναβάτες τους στο βάθρο. Ο Valentino Rossi δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό στο βρεγμένο οδόστρωμα κι έμεινε τέταρτος. Και οι 2 εκμεταλλεύτηκαν την πτώση του Marco Melandri, 6 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

1999 – Ιταλία

Ο Mika Hakkinen έφυγε εξαιρετικά από την pole position κι άνοιγε συνεχώς τη διαφορά από τους Coulthard και Schumacher στο ξεκίνημα του αγώνα για το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου στην πίστα της Ίμολα.

Όμως στον 17ο γύρο έκανε λάθος, βγαίνοντας από το τελευταίο σικέιν, έχασε τον έλεγχο της McLaren και κατέληξε στον τοίχο, εγκαταλείποντας από τον αγώνα.

Schumacher και Coulthard μονομάχησαν εν συνεχεία για τη νίκη, με τον Γερμανό να εκμεταλλεύεται την καλύτερη στρατηγική της Ferrari και να παίρνει τη νίκη, με τον Σκωτσέζο να ακολουθεί λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα πίσω. Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί δέχθηκαν γύρο με τον Rubens Barrichello να παίρνει το δεύτερο βάθρο της Stewart.

1998 – Ισπανία

Μετά από 32 προσπάθειες, ο Carlos Checa κατάφερε να πάρει την πρώτη pole position της καριέρας του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών.

Ο Ισπανός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:43,467, λίγα λεπτά πριν το τέλος των κατατακτηρίων δοκιμών του Ισπανικού Grand Prix στην πίστα της Χερέθ και βρέθηκε στην pole position, μπροστά από τους Tadayuki Okada και Alex Criville.

1993 – Ισπανία

Μετά από ένα λάθος του Kevin Schwantz, η έτερη Suzuki του Alex Barros βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης στο Ισπανικό Grand Prix της Χερέθ. Όμως η πρώτη νίκη του Βραζιλιάνου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν έμελλε να έρθει.

2 γύρους πριν το τέλος ο Barros έκανε λάθος, έχασε το εμπρός μέρος της RGV500 και κατέληξε απαρηγόρητος, εκτός αγώνα. Ο Schwantz έμεινε στην μοτοσυκλέτα του, άντεξε στην πίεση του Wayne Rainey και πήρε τη νίκη, ενώ ο Alex Criville συμπλήρωσε το βάθρο.

1986 – Γαλλία

Το πλήρωμα των Henri Toivonen και Sergio Cresto βρισκόταν στην κορυφή της κατάταξης στο Rally Κορσικής και είχε σημαντική διαφορά από τους αντιπάλους του, λίγο πριν το τέλος της δεύτερη ημέρας.

Μετά από σχεδόν 4 ώρες οδήγησης στο όριο και σε κακή κατάσταση, καθώς ήταν άρρωστος με υψηλό πυρετό, ο Toivonen έχασε, για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο, τον έλεγχο της Lancia S4 κι έπεσε σε ένα φαράγγι δίπλα στον δρόμο.

Η Lancia προσγειώθηκε με την οροφή κι εν συνεχεία το πάτωμα χτύπησε στα δέντρα. Το ντεπόζιτο που βρισκόταν κάτω από τα καθίσματα του πληρώματος έσπασε και μετά από λίγα δευτερόλεπτα ανατινάχτηκε, σκοτώνοντας ακαριαία το πλήρωμα.

Το γεγονός πως λόγω της ιδιομορφίας του οδοστρώματος, δεν υπήρχε στο σημείο κριτής, ούτε θεατής για να παρακολουθήσει το συμβάν, σήμανε πως δεν υπήρχε αυτόπτης μάρτυρας του ατυχήματος, ενώ οι διοργανωτές διαπίστωσαν την ύπαρξη του συμβάντος, μονάχα όταν το επόμενο αυτοκίνητο ολοκλήρωσε την ειδική κι ανέφερε πως είδε τον καπνό από την φωτιά που είχε ξεσπάσει.

Λίγες ώρες αργότερα, ως συνέπεια του τραγικού συμβάντος, ο πρόεδρος της παγκόσμιας ομοσπονδίας, Jean-Marie Balestre απαγόρευσε τα αυτοκίνητα του Group B από την επόμενη σεζόν, ενώ ακύρωσε και την προγραμματισμένη είσοδο των αυτοκινήτων του Group S από το πρωτάθλημα του 1988 και ως αποτέλεσμα, Audi και Ford αποχώρησαν από την κατηγορία.

Στην μνήμη του Toivonen, η Michelle Mouton οργάνωσε το πρώτο Race of Champions, με τη συμμετοχή των 8 τελευταίων πρωταθλητών του WRC. Ο θεσμός συνεχίζεται μέχρι σήμερα με το τρόπαιο να φέρει το όνομα του Φινλανδού, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία 29 ετών.

1985 – Γαλλία

Η τέταρτη ειδική του Rally Κορσικής έμελλε να αποβεί μοιραία για τον Attilio Bettega. Ο οδηγός της Lancia έχασε τον έλεγχο της 037 που οδηγούσε κι έπεσε σε έναν απότομο γκρεμό.

Εκεί χτύπησε σφοδρά με ένα δέντρο, το οποίο έσπασε το παρμπρίζ της Lancia και σκότωσε τον Bettega. O συνοδηγός του Maurizio Perissinot βγήκε ανέπαφος από το διαλυμένο αυτοκίνητο και κάλεσε αμέσωε σε βοήθεια, όμως ήταν ήδη πολύ αργά για τον άτυχο Ιταλό, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 32 ετών.

1983 – Ισπανία

Έρχεται στον κόσμο στο Puente San Miguel της Καντάμπρια του ισπανικού βορρά ο Dani Sordo. O Ισπανός ασχολήθηκε από μικρός με τα rally και μετά από αρκετές επιτυχίες σε διάφορους τοπικού αγώνες, συμμετείχε το 2003 στο Rally Καταλωνίας, όπου κατέλαβε την 18η θέση.

Την ίδια χρονιά κατέκτησε τον τίτλο στο Ισπανικό πρωτάθλημα, κάτι που επανέλαβε έναν χρόνο αργότρεα. Το 2005, η ομάδα της Kronos του έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα του Junior WRC με ένα Citroen C2 S1600.

Αφού κατέκτησε τον τίτλο, ο Sordo βρήκε την ευκαιρία να συμμετάσχει, λόγω της αποχώρησης της Citroen για έναν χρόνο, με την ομάδα της Kronos στο πρωτάθλημα του WRC, ως τρίτος οδηγός της ομάδας, πίσω από τους Sebastien Loeb και Xavi Pons.

Τα καλά του αποτελέσματα και τα 3 βάθρα που κατέκτησε σε Καταλωνία, Κορσική, Σαρδηνία, του έδωσαν την ευκαιρία να προαχθεί σε δεύτερο οδηγό. Έκτοτε και μέχρι το 2010 ο Sordo ήταν σταθερά στο μπάκετ ενός WRC της Citroen.

Το 2011 συμμετείχε στην προσπάθεια της Mini να μπει στο WRC και κατόρθωσε να πάρει και τα 3 βάθρα στην σύντομη πορεία της ομάδας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, πριν την απόσυρσή της, στο τέλος του 2012.

Το 2013 επέστρεψε στη Citroen και μετά από ακόμη 2 βάθρα, κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη στο Rally Γερμανίας. Στο τέλος της χρονιάς υπέγραψε συμβόλαιο με την Hyundai, με την οποία συμμετέχει ακόμη και σήμερα στο πρωτάθλημα και κατέκτησε τη δεύτερή του νίκη στη Σαρδηνία το 2019.

Συνολικά εκτός από τις 2 νίκες, ο Sordo έχει συμμετάσχει σε 168 αγώνες (5ος στην ιστορία) του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ανεβαίνοντας συνολικά 46 φορές στο βάθρο, ενώ έχει κερδίσει 190 ειδικές.

1976 – Ισπανία

O James Hunt πανηγύριζε τη νίκη του στο Ισπανικό Grand Prix στην πίστα της Jarama, όταν οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν στον ίδιο και στους μηχανικούς της McLaren, ότι η M23 ήταν πιο φαρδιά απ’ότι επιτρεπόταν. Ο αποκλεισμός του Hunt έφερε τον Lauda στην πρώτη θέση και τους ανθρώπους της McLaren να υποβάλλουν ένσταση.

2 μήνες αργότερα, η ένσταση επικυρώθηκε κι ο Hunt ανέκτησε τη νίκη του, με τον Lauda να αρκείται στην δεύτερη θέση και τον Gunnar Nelson στην τρίτη. Ο αγώνας επίσης έχει μείνει στην ιστορία για την πρώτη εμφάνιση της εξάτροχης Tyrell, με τους Patrick Depailler και Jody Schekter όμως να εγκαταλείπουν μετά από ατυχήματα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Ένα update για το κανάλι του TotalRacing.gr

Next Article

Special Podcast - F1 & Covid-19: Σεϊτανίδης, Παπαδόπουλος και Πουρναράκης αναλύουν και σχολιάζουν

Related Posts