H μέρα που άλλαξε η Formula 1

23 Σεπτεμβρίου 2012, Σιγκαπούρη. Ο Lewis Hamilton οδηγεί με άνεση τον αγώνα και θέλει με μειώσει τη διαφορά του από τον Fernando Alonso στο πρωτάθλημα. Το μονοθέσιό του είναι ξεκάθαρα το ταχύτερο στο grid και ο κάτοχος των 2 τελευταίων τίτλων, Sebastian Vettel υποφέρει πίσω του στη βαθμολογία. Εκείνη την ημέρα το βιβλίο της Formula 1 άρχισε να γράφεται από την αρχή.

Ο Hamilton όμως θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ψηλά στη βαθμολογία καθώς έχει κερδίσει 2 από τους 3 τελευταίους αγώνες κι ο teammate του έχει κερδίσει τον τρίτο. Όμως, η ομάδα του έχει κάνει πολλά λάθη σε 4 αγώνες στο ξεκίνημα της σεζόν. Η αργή αντίδραση στο Safety Car στην Αυστραλία, του κόστισε τη δεύτερη θέση, τα λάθη στα πιτς σε Μαλαισία κι Μονακό, του κόστισαν νίκη και βάθρο αντίστοιχα και το αποκορύφωμα ήταν η χαμένη pole στην Ισπανία λόγω λανθασμένης μέτρησης καυσίμων, που τον απέκλεισε από τη διαδικασία και τον ανάγκασε να ξεκινήσει τελευταίος.

Ακολούθησαν 2 συγκρούσεις χωρίς την ευθύνη του με Maldonado και Grosjean σε Βαλένθια και Βέλγιο αντίστοιχα, ένας δραματικός αγώνας στη Γερμανία, με κλατάρισμα και μηχανική εγκατάλειψη κι ένα εφιαλτικό τριήμερο στον αγώνα της πατρίδας του. Έτσι, παρότι ο Hamilton ήταν ένας από τους 2 οδηγούς με 3 νίκες στο πρωτάθλημα, βρέθηκε 37 βαθμούς μακριά από την κορυφή, ενώ θα έπρεπε να ήταν πρώτος.

Όλα αυτά έχουν έρθει στην προσοχή του Niki Lauda. Ο χαρισματικός Αυστριακός πρωταθλητής έχει μόλις εισέλθει στην ομάδα της Mercedes ως μη εκτελεστικός διευθυντής αλλά θέλει να ταράξει τα νερά στο νέο του πόστο. Η ευκαιρία του είναι εκεί και θα κάνει τα πάντα για να το πετύχει, όπως έκανε κάθε φορά στη σπουδαία ζωή του. Ο Lauda προσπαθεί να πείσει τον Hamilton για το όραμα της Mercedes, με ορίζοντα τις δραματικές αλλαγές των κανονισμών που έρχονται στο σπορ το 2014.

Σημαντικό ρόλο στην απόφασή του να κινηθεί για τον Hamilton κι όχι για τον Vettel ή τον Alonso ή οποιονδήποτε άλλον οδηγό είχε προτείνει η διοίκηση των Γερμανών, ήταν το γεγονός ότι ο Βρετανός οδηγεί μονοθέσια με κινητήρες της εταιρείας σε όλη του την καριέρα και σύμφωνα με τις πληροφορίες του, η κατάσταση στην McLaren ήταν κάτι παραπάνω από ηλεκτρισμένη.

Η βρετανική ομάδα έχει ειδοποιηθεί πως η συμφωνία της με την Mercedes δεν θα είναι πλέον συνεργατική, αλλά πελατειακή κι οι διαφορές της από την Force India, την έτερη ομάδα με την οποία θα προμηθεύονται κινητήρες, είναι πρακτικά μηδαμινές κι έγκεινται στις δυνατότητες και την οικονομική ευρωστία της McLaren. Όμως, ούτε εκεί πάνε καλά τα πράγματα, καθώς η σύμπραξη ανάμεσα σε Ron Dennis και Mansour Ojieh βρισκόταν στις τελευταίες τις ημέρες. Οι μέρες του μέλλοντος δεν έμοιαζαν καθόλου εύκολες για τον οργανισμό και κάθε μέλος αυτού.

O Hamilton, ως παιδί της McLaren ακούει τις σειρήνες, αλλά καταφέρνει να κλείσει εγκαίρως τα αυτιά του και το κινητό του από κάθε επικοινωνία. Όμως 3 ώρες πριν τον αγώνα, ο Lauda επιστρέφει στην διεκδίκηση του Βρετανού. Προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον Βρετανό πριν τον αγώνα, αλλά η απόπειρά του αποδεικνύεται άκαρπη. Κατά τη διάρκεια του parade, o Lauda κοιτάει επίμονα τον Hamilton, όμως ο Βρετανός δεν γυρίζει καν το βλέμμα του. Μένει προσηλωμένος στον στόχο του για τη νίκη και τις ελπίδες του για πρωτάθλημα.

Ο αγώνας στην Marina Bay είναι βαρετός στο ξεκίνημα του. Η καλή εκκίνηση του Alonso τον έχει ανεβάσει στην πέμπτη από την όγδοη θέση, αλλά είναι το μόνο αξιοσημείωτο γεγονός του αγώνα. Ο Hamilton όμως δεν έχει κανένα πρόβλημα, ανοίγει διαφορά 12 δευτερολέπτων από τον Vettel, διατηρεί άνετα το προβάδισμα, παρά την απόπειρα της Red Bull για undercut και προσπέρασμα στα πρώτα pits κι ελέγχει τον αγώνα.

Στο γκαράζ της Mercedes ο Lauda παρατηρεί σκεπτικός τον αγώνα να εξελίσσεται και η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή. Όχι μόνο οι οδηγοί της ομάδας του δεν διεκδικούν τη νίκη, αλλά βρίσκονται στις παρυφές της βαθμολογούμενης δεκάδας, δεχόμενοι την πίεση των ταχύτερων Lotus, ενώ την ίδια στιγμή ο Hamilton είναι καταιγιστικός και κάνει τα πάντα για να επιστρέψει στη μάχη του τίτλου. Ο Vettel πίσω του, απομακρύνεται γύρο με τον γύρο και οι ελπίδες να τον περάσει στο στενό σιρκουί πόλης είναι απειροελάχιστες. Η μόνη ελπίδα έχει μείνει σε πιθανή εγκατάλειψη του Hamilton. Η πρώτη του σκέψη περνάει από το μυαλό του, αλλά ο Αυστριακός την απόμακρύνει άμεσα.

Η δεύτερη φορά που κάνει αυτή την σκέψη ο Lauda είναι κι η τελευταία. Λίγα λεπτά αργότερα, το κιβώτιο της MP4-27 δεν επιλέγει ποτέ την πέμπτη σχέση. Λίγες στιγμές αργότερα δεν θα επιλέξει ούτε την τέταρτη και μερικά δευτερόλεπτα μετά το λάδι του κιβωτίου θα βρεθεί στην πίστα. Ο Hamilton εγκαταλείπει από την πρώτη θέση, παρκάρει το μονοθέσιο του μπροστά από το Singapore Flyer και βγαίνει από το μονοθέσιο περίλυπος.

Θα επιστρέψει στα pits, έχοντας περιέργως για έναν οδηγό που αρνείται να δείξει τις αντιδράσεις του, βγάλει το κράνος του και μετά από ένα σύντομο debrief, θα επιστρέψει στο δωμάτιο του. Εκεί θα ανοίξει το κινητό του και θα διαβάσει το δεύτερο μήνυμα που έλαβε εκείνη την ημέρα από τον Niki Lauda.

Ο Sebastian Vettel θα κερδίσει τον αγώνα στην Σιγκαπούρη, θα μειώσει τη διαφορά του από τον τελικά τρίτο Fernando Alonso και θα μπει για τα καλά στη μάχη του τίτλου. Ο Lewis Hamilton είναι πια τέταρτος στη βαθμολογία, πιο κοντά στον έβδομο Nico Rosberg, παρά στον πρώτο Fernando Alonso. Όταν, την επόμενη μέρα, βρεθεί στο αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης, θα έχει ήδη ανταλλάξει τα πρώτα μηνύματα με τον Lauda.

Θα ακολουθήσει ένα ακόμη καταστροφικό τριήμερο για τον Hamilton στην Ιαπωνία, όπου θα χάσει την ευκαιρία για τον γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες μετά από λάθος της ομάδας και στον αγώνα θα προσπεραστεί από τον Sergio Perez, προτού τερματίσει με το ζόρι στην πέμπτη θέση αλλά ο Βρετανός δεν ενδιαφέρεται τόσο για τον διαφαινόμενα χαμένο τίτλο.

5 ημέρες πριν, έχει βάλει την υπογραφή του σε τριετές συμβόλαιο συνεργασίας με την Mercedes, για να πάρει τη θέση του Michael Schumacher, o οποίος αποχαιρετά, οριστικά αυτήν τη φορά, τη Formula 1.

Μετά από 8 χρόνια, ο Lewis Hamilton αναμένεται να ξαναπάρει τη θέση του Γερμανού πολυπρωταθλητή. Στο ερχόμενο Grand Prix της Ρωσίας, θα έχει τη δυνατότητα να ισοφαρίσει το κάποτε άπιαστο ρεκόρ νικών με την 91η του νίκη και αναμένεται να κατακτήσει κι αυτός τον έβδομο τίτλο της καριέρας του.

Εκείνη τη μέρα στη Σιγκαπούρη, ο Niki Lauda, πραγματοποίησε μια από τις πιο δύσκολες αποστολές της καριέρας του.

Κι η ιστορία της Formula 1 άλλαξε για πάντα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Αποχωρεί από επικεφαλής της Toyota ο Tommi Makinen

Next Article

GP Καταλωνίας - FP1: Προβάδισμα Quartararo

Related Posts