Ο επικεφαλής της Renault, Cyril Abiteboul, αποκάλυψε πως ζητήματα αξιοπιστίας ανάγκασαν την ομάδα του να είναι πιο προσεκτική με τον κινητήρα της σε δύο αγώνες της φετινής σεζόν.
Τον χειμώνα, η Renault έκανε αρκετά βήματα προόδου στον τομέα της απόδοσης της PU της, κάτι που φάνηκε ήδη από τις δοκιμές και έγινε σαφές και στις αρχές του πρωταθλήματος.
Ωστόσο, η διπλή εγκατάλειψη στο Μπαχρέιν σήμανε συναγερμό στο Viry-Chatillon, που έψαξε κι εντόπισε τα προβλήματα που οδήγησαν σε αυτό το συμβάν.
Ο Abiteboul, μιλώντας στη γαλλική L’Equipe, εξήγησε πως, εστιάζοντας στην ιπποδύναμη, η ομάδα του έπρεπε να θυσιάσει την αξιοπιστία:
«Αυτόν τον χειμώνα είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε πάνω στη μονάδα ισχύος, να αυξήσουμε τη δύναμή της.
«Αυτό σημαίνει ότι -εν γνώσει μας- αποφασίσαμε να εστιάσουμε στην απόδοσή της, θέτοντας εν αμφιβόλω την αξιοπιστία της.
«Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως κάποιοι κινητήρες που ήταν να χρησιμοποιηθούν στο δυναμόμετρο για να ελέγξουμε την αξιοπιστία, χρησιμοποιήθηκαν για να βελτιώσουμε την απόδοση.
«Έτσι, είχαμε καλή απόδοση από τον κινητήρα, αλλά η αξιοπιστία ήταν κατώτερη των περιστάσεων.
«Αυτό συνέβη για δύο λόγους: ο ένας είναι η MGU-K, και ο άλλος που δε γνωρίζετε ήταν το θέμα που είχε ο Nico στο Μπαχρέιν, που ήταν αστοχία μίας μπιέλας -το κομμάτι που δεν θες να σπάσει- γιατί είναι στο κάτω μέρος του κινητήρα, είναι θεμελιώδες μέρος του.»
Μετά την αστοχία στο Sakhir, ο Abiteboul παραδέχθηκε ότι στη Σαγκάη και το Μπακού, η ομάδα του δεν μπορούσε να τρέξει σε πλήρη ισχύ το μοτέρ:
«Ήταν ένα πρόβλημα που δεν είχαμε προσδιορίσει τον χειμώνα, δεν είχαμε κάποιο εναλλακτικό σχέδιο, αλλά την ίδια στιγμή μπορώ να πω ότι ήταν ένα δυνατό χτύπημα για τον οργανισμό, το οποίο σήμαινε πως έπρεπε να ληφθούν κάποια μέτρα μετά τον αγώνα που ήρθαν στους επόμενους αγώνες.
«Μπορώ να σας πω ότι ήταν μια εκπληκτική αντίδραση από όλους όσους ασχολήθηκαν, καθώς σε 5 εβδομάδες εντόπισαν το πρόβλημα, το κατανόησαν, ήρθαν με έναν νέο σχεδιασμό, παρήγαγαν τα νέα κομμάτια, τα δοκίμασαν κι ολοκλήρωσαν την διάρκεια ζωής τους εγκαίρως για να μπορέσουν να κατασκευάσουν αρκετούς κινητήρες, ώστε να τους έχουμε διαθέσιμους κι εμείς κι η McLaren για την Ισπανία.
«Όποτε αυτός ηταν ο λόγος για την εισαγωγή του νέου κινητηρα στην Ισπανία.»
Και συνέχισε:
«Στην Βαρκελώνη κάναμε ένα βήμα παραπάνω στην δύναμη, δεν δοκιμάσαμε πλήρως γιατί έπρεπε να δούμε το feedback, να κάνουμε κάποιος ελέγχους και να διασφαλίσουμε ότι όλα ήταν ΟΚ.
«Αλλά θα υπάρξει ένα ακόμη βήμα μετά από αυτό το τριήμερο, οπότε βασικά θα είμαστε πάλι στο επίπεδο ανταγωνιστικότητας που ήμασταν στο ξεκίνημα της χρονιάς, το οποίο ήταν πολύ δυνατό.
«Για να δώσουμε κάποιος αριθμούς, η αύξηση που σκοπεύαμε να κάνουμε σε αυτούς τους 12 μήνες από πλευράς απόδοσης ήλθαν στα 50kW, έχουμε φτάσει τα 40 και περιμένουμε να βρούμε άλλους 10 μέσα στη σεζόν, στα ανώτερα modes.
«Από την ανάλυση μας βλέπουμε ότι είμαστε στο ίδιο επίπεδο με Ferrari και Mercedes στον αγώνα και πίσω από την Ferrari στις κατατακτήριες. Tο πότε θα είμαστε στο ίδιο επίπεδο θα είναι ο στόχος μας μετά από αυτό το τριήμερο.»
Πηγή: autosport.com
Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify